Относно коментарите за пространствените "измерения" - виждам, че неколцина от изказалите се имат уклон да докажат, че "земята е плоска"... т.е. 2D = дву-дименсионна! - смях, брате, тъжен смях!
Същото е и с листа хартия, КОЙТО САМО ПРИВИДНО изглежда и ФИКТИВНО се приема за плосък! - а плосък ли е? - Да, в сравнение с едно гюлле изглежда плосък, НО, това Е само УСЛОВНО ПРИЕТО НАИМЕНОВАНИЕ ... защото от ниво АТОМ нагоре всичко има 3D = три-дименсионна характеристика, т.е. има ОБЕМ. От ниво атом "надолу" - в посока СУБСТАНЦИЯ нещата не можем да характеризираме, защото НЯМАМЕ ТАКИВА УРЕДИ ЗА НАБЛЮДЕНИЕ, но и "там" всичко ВЕЩЕСТВЕНО има ни по-малко, ни повече от 3D характеристики...
Така че, желая приятно прекарване на поредните празници на симпатягите от Плоската Земя!
Относно "Времето" - като ФИКЦИЯ и ВРЕМЕТО като ПРОЦЕС:
... докато четях някои от горните простотии изведнъж усетих, че "междувременно" СЛУШАМ МУЗИКА!!!
и... о, Боже! - каква перфектна асоциация се оказа ВРЪЗКАТА между Време (и в двата посочени аспекта) и Музиката!
Какво всъщност е това, което наричаме Музика? - във физически аспект, това е последователност от ЗВУЦИ с различна продължителност - може да са свързани един с друг, може да са разделени с паузи, но във всички случаи, Сетивото СЛУХ има предназначението да ЧУВА (всъщност "чува" Мозъкът!), и да СЛУША тези Звуци!
Самото СЛУШАНЕ е Физически ПРОЦЕС - МЕМБРАНАТА (тъпанчето) в ухото вибрира вследствие на ЗВУКОВИТЕ ВЪЛНИ.
И така, да приемем, че генерираме с някакъв инструмент тоновете До-Ре-Ми-Фа-Сол-Ла-Си-До - октава от осем тона - в случая, Тонът е възприета Честотна характеристика (в Херци) на конкретен Звук.
Изсвирваме посочената последователност от тонове в осмина ноти - в музиката има и т.нар. Нотиране - всеки различен по продължителност (интервал) Звук (Тон) се отбелязва с различна нота - Цяла нота-Половин нота, Четвъртина нота, Осмина, Шестнадесетина, 32-на, 64-на и т.н.
За улеснение на музикантите е създаден и т.нар. Тактов Часовник - същият отмерва при задаване (настройване) съответният интервал докато пружината му се развърти докрай.
Обикновено в Музиката се изпълняват звукови интервали най-кратки до 32-ни. Това е съобразено със СПОСОБНОСТТА на Мозъка да успява да ги Чуе тези кратки звукови интервали
Обясних всичко това, за да имам основание да обясня и каква е Връзката между Времето (и в двата посочени аспекта) и Музиката.
При изсвирването на Осемте тона в (примерно) свързани Четвъртини, мозъкът Чува тази последователност и реагира по своеобразен начин - задействат се множество неврони, аксони и т.н. протича физически процес в Мозъка.
Заключението Му, е: Да, чух Октавата от долно До до горно До!
Идва големият въпрос: Кога (в процеса на Слушане) Мозъкът ЧУВА съответният Звук(тон)?
...
и ви го казвам най-откровено, писна ми да обяснявам, като на малки деца - ЧЕ ДОРИ И МУЗИКАТА ДОКАЗВА, ЧЕ ВРЕМЕТО ВЪВ ФИЗИЧЕСКИ (А ДОРИ И В ПСИХИЧЕСКИ) АСПЕКТ Е САМО И ЕДИНСТВЕНО УСЛОВНО ПОНЯТИЕ (ФИКЦИЯ), С КОЕТО ОБОЗНАЧАВАМЕ ПРОЦЕС!
Нищо повече и нищо по-малко!