Mazeto.NET - форум за свободна енергия

Автомобили, топлинни машини, алтернативни горива => Други ДВГ и топлинни машини => Темата е започната от: i_vack в Август 22, 2008, 10:28:51 pm

Титла: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: i_vack в Август 22, 2008, 10:28:51 pm
Автомобили, задвижвани с компресиран въздух

През следващата година индийската компания "Тата" ще е готова да пусне на пазара революционния си автомобил, който се задвижва със сгъстен въздух.
http://www.dnevnik.bg/skorost/2008/02/17/459346_indiiskiiat_avtomobil_na_vuzduh_shte_e_gotov_dogodina/

http://www.vbox7.com/play:58a91849

За да работи един обикновен 4 тактов ДВГ с компресиран въздух е необходимо разпределителният вал да се адаптира за 2 такта - разширение и изпускане. Вижте   2:38 мин и 6:15 от видеоклипа.

Спомнете си конструкцията на Стефан Стоянов - при нея разширението се оползотворява в максимална степен поради постоянно увеличаващото се рамо при движение към долна мъртва точка.
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: teofilius в Август 23, 2008, 01:05:43 am
При разширяването въздуха ще се охлади. Ако непосредствено преди разширяването  през сгъстения въздух премине електрически разряд, тогава ще се освободи голяма енергия и налягане - много по големи от налягането в бутилката. КПД също ще е голямо защото няма да има топлинни загуби или ще са минимални.
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: i_vack в Август 24, 2008, 03:32:37 pm
Това ме навежда на мисьлта че използването на класически четиритактов двигател ще свьрши идеална работа.Четири цилиндъра, от които трите се използват за целия цикьл на изпомпване и нагнетяване, а четвьртия е работния - така няма да е задьлжително да се използва и бутилка с вьздух под налягане или само малка за пьрвоначално стартиране.
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: i_vack в Август 24, 2008, 04:02:43 pm
Ето това е нещо подобно
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: mzk в Август 24, 2008, 04:06:22 pm
Ето това е нещо подобно

Ако си от София мога да ти помогна с експериментална постановка- двигател ВАЗ 2101 1300 кубика за експериментални цели.
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: i_vack в Август 24, 2008, 04:34:33 pm
Благодаря ти много за предложението.
Аз съм от Пловдив и от известно време си търся Тико за тази цел. Вижда ми се подходящо, а и така ще спестя от излишни разходи по направата на стенд - метална рамка с тампони, както и подходящо място. Също така и автомобил в движение ще ми осигури нужните данни чрез експерименти и проби, вместо използването на уреди за измерването на мощност, обороти и т.н, които аз и така или иначе не притежавам.

За съжаление установих, че този вид автомобили е на изчезване. Отдавна ромското население го е изкупило за скраб и смятам да се пренасоча.
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: teofilius в Август 24, 2008, 05:55:53 pm
http://www.rohnermachine.com/pageVideos.html   - Papp Engine
Това е работа на двигател с електрически разряд във горивна камера със въздух под налягане.
  Мисля че електрическия разряд трябва да е експлозивен посредством кондензатори без индуктивност (което ги прави изключително бързи) , по-високо напрежение и по-висок капацитет . Електроразрядните електроди трябва да са волфрамови което е най-малката грижа. Когато въздуха се разширява трябва да отива в охлаждаща камера където се свива , след като е свършил работа във първата.  Известно ми е че при бърз разряд през вода, механичната енергия на електрохидравличния взрив е хиляди пъти по-голяма от първоначалната вложена. Може да се работи и с вода като всеки от случаите си има предимства и недостатъци. Ако се експериментира с двигатели, то трябва да е на стенд и да сте готови да ги изгубите в името на каузата. Нещо което вероятно ще направя някой ден е следния опит: Електрически разряд от мощен кондензатор във вода във специално пригоден цилиндър който задвижва магнит през бобина.  Може да се използват и много бобини последователно наредени а през тях минава магнитния снаряд . Събирам енергията от бобините обратно в кондензатора който съм използвал за разряда и сравнявам вложената  и изходната енергия. След това може да се мисли за подобрена конструкция, в смисъл за постоянна работа и генерация.
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: vlindos в Август 24, 2008, 07:55:12 pm
teofilus, занимавам се с тези кондензатори + вода над месец :). Действително има свършена работа, но там докъдето съм стигнал тази работа не е достатъчно за бъде местено буталото. Ще видим, още много работа има да се върши, колега в западния форум успява да постигне резултати от 40 до 160 psi с еднакви електрични параметри. Аз експериментирам 470uf/~315V кондензатор.
Според експериментите на Grenenau, КПД е 156% някъде, което е малко за извършване на движение на двигател + производство на електроенергия за захранване кондензатора, но на запад твърдят че имат кола която да върви на този принцип. И тук има поле за действие обаче, искрата би могла да се вкара в "Tesla switch" което би намалило доста ел. консумация.

Ще споделиш ли как смяташ кондензатора би могъл да "извършва работа" без вода ?
Титла: Re: Двигатели с вьздух под налягане
Публикувано от: i_vack в Август 24, 2008, 10:43:33 pm
За сьжаление за много от нещата които споделяте не сьм добре запознат -даже никак.
Искам, ако е вьзможно, да интерпретирате и доразвиете идеята, която имам. Според Теофил и неговите опити КПД не достига за извьршване на движение + производство на ел. енергия за кондезаторите. Идеята ми е: възможна ли според вас конструкцията да е с дву-полюсни бутала, които предават движението хидравлично усилено. И това няма ли да доведе до многократно увеличение на КПД-то.
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: zax в Май 13, 2009, 11:29:20 pm
Какво ще се получи ако се свърже бутилка с високо налягане, (например СО2 бутилки до 190 bar) към двигател с вътрешно горене? Двигателя е 1.3 бенз. Разполагам с бутилката и вартбурга е свободен за експерименти, ако някой има идея пишете.  :)  Ще проработи ли и колко време ще се движи?
На мястото на делкото трябва да се постави клапа разпределител на налягането.

Поздрави.
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: DOMIC в Септември 11, 2011, 11:10:42 am
Здравейте!
Защо мислите за преработка на ДВГ, та те са неефективни! Има си пневматични двигатели - всякакви видове, модели и големини. Например двигателя на Ди Пиетро, на който дават 94,5% к.п.д., но схемата за интегриране в автомобил е малко сложна. Харесал съм варианта на вграждане на двигателя в джантата и ползването му като спирачка. Мисля, че двигателя на Стефан Стоянов е подходящ за тази цел. Като начало може да се започне с хибридно задвижване. Повечето автомобили са с предно предаване и барабанни спирачки на задния мост. При тях може на мястото на барабаните да се монтират пневматични двигатели(напр. на Стефан Стоянов) и да се свържат с малък резервоар на сгъстен въздух, който ще се зарежда от двигателя в спирачен режим. При запълване на капацитета на резервоара, енергията веднага се отдава към двигателите и подпомага(или замества) работата на ДВГ. Предполагам, че това ще доведе до голяма икономия на гориво при всички режими на каране и колата вече ще има 3 движещи колела. Добре е сгъстения въздух да е охладен, а когато отива към двигателя да се загрява. Необходим е прецизен контрол на подавания към двигателя въздух, както и бърза промяна на налягането.
Ако някой може да осъществи на практика гореописаната идея, моля нека да ми се обади. Искам нещо такова на моята кола.
Пневматичият хибрид е подходящ, за да се тества в реални условия самостоятелната работа на пневматичните двигатели в различни пътни ситуации(изпреварване, проходимост, спиране, ръчна спирачка) без да има голям риск от произшествия. Ако всичко е наред може да се продължи към изцяло преминаване на пневматични двигатели (и спирачки). Един компресор на мястото на ДВГ и махането на трансмисията е добър вариант или бутилка от метанова уредба, след като изградят въздухостанциите.
Харесва ли ви идеята?
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: fade в Септември 11, 2011, 06:09:35 pm
Здравейте!
Защо мислите за преработка на ДВГ, та те са неефективни! Има си пневматични двигатели - всякакви видове, модели и големини. Например двигателя на Ди Пиетро, на който дават 94,5% к.п.д., но схемата за интегриране в автомобил е малко сложна. Харесал съм варианта на вграждане на двигателя в джантата и ползването му като спирачка.
.....
Харесва ли ви идеята?

Само тази част от идеята не ми харесва, какво правим с голямата под-ресорна маса по-хубавите ни пътища?  8)
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: oneman в Септември 28, 2012, 03:42:49 pm
Тук намерих съобщение при руснаците за презентация на Tata Motors http://ukranews.com/ru/news/technics/2012/08/23/77432 (http://ukranews.com/ru/news/technics/2012/08/23/77432)
Очаква се до края на годината да се появи по улиците на Франция.
Пробег - 200 км, максимална скорост 70 км/ч, зареждане на станция за 2 минути и 1 евро! :)

Тук има и клипове:
http://www.youtube.com/watch?v=WB4zOOaJAQk (http://www.youtube.com/watch?v=WB4zOOaJAQk)
http://www.youtube.com/watch?v=GytVdtljnWY (http://www.youtube.com/watch?v=GytVdtljnWY)
http://www.youtube.com/watch?v=0RBl1LFUQ4c&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=0RBl1LFUQ4c&feature=related)

Имам въпрос към запознатите с въздушните технологии.
Може ли да се ползва тесла турбина вместо стандартния двигател за този вид превозни средства?
Естествено, ще трябва да се редуцират оборотите, но от друга страна конструкцията е гениално проста и няма какво да се износва.



Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: Strashimir в Септември 28, 2012, 09:27:16 pm
Само да вметна, че това НЕ Е кола на Тата. Това е кола на френски инженер, създал бутален двигател със сгъстен въздух. Четох за него още през 2007 г. и тогава се споменаваше, че ще работи ЗАЕДНО с Тата за масово евтино производство. Във Франция не го бръснат за нищо, макар че е предлагал на кметствата на няколко града да правят обща фирма за таксита и коли под наем с неговите технологии. Основава си собствена фирма MDI. Ето и сайта http://www.mdi.lu/english/airpod.php .

За съжаление не може все още да убеди европейски инвеститори за масово производство. Аз съм фен на идеята, дори повече от колкото на електрическите коли, заради:
1. Супер бързото зареждане със сгъстен въздух, което може да се уреди на всички бензиностанции;
2. Заради липсата на смяна на каквото и да е след време, както е с акумулаторите при ел. колите (поради изтощаване);

Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: oneman в Септември 28, 2012, 09:51:14 pm
На мен също ми харесват точно тези предимства, съпоставими с електромобилите:
- съпоставим пробег,
- нищо за смяна (акумулатори),
- по-евтина технология и по-проста за поддръжка.
Бутилката за сгъстен въздух на 350 бара, предполагам че е отработена технология, но не знам колко е скъпа.

Може ли някой да даде по-подробни енергийни характеристики: количество/налягане на въздуха спрямо мощност на мотора и т.н.
Посочената мощност на AIRPod е 4 kW при 18 бара, въртящ момент 15 Nm, бутилка 175 литра при 350 бара и собствено тегло на автомобила 220 kg,
пробег на градски цикъл на движение - 220 km.
Въпросът е, ако имаме същият (220 kg с акумулаторите) електромобил какви ще са неговите характеристики.

Възможно ли е да се преоборудва сериен автомобил от малкия клас на сгъстен въздух, дори със смяна на двигател?
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: @praktik в Януари 26, 2013, 01:52:29 pm
Бензино-Пневматичните коли, се оказват по добри и рентабилни от Бензино-Електричните.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5472811 (http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5472811)
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: Радико в Януари 26, 2013, 02:46:16 pm
Доста силно журналистическо изказване, както си личи от коментарите под статията, неподготвено "нищо ново". Бих добавил, че подобно нещо е правено и от Хонда много по-рано, преди поне 20г.
Сега е може би момента за този патент, даже ми се струва, че малко е позакъснял и ще има съдбата на "DVD", докато стане масово и вече няма да е актуално. Защото като гледам, в Новосибирск не спят и скоро ще започнат да произвеждат батерии и за електро-танкове.
Плановете им са в началото на 2014, демек догодина, в този град да няма нито един дизелов автобус.
 
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: oneman в Януари 26, 2013, 05:21:40 pm
Не мога да разбера защо пак си играем на хибриди.
За да бъде колата още по-скъпа и по-трудна за поддръжка ли? Или да возим още толкова желязо?
И защо трябва да разнасяме насам-натам 2 тона желязо за да возим 1 задник.
Да вземем модела на ТАТА.
Пробег - 200 км, максимална скорост 70 км/ч, зареждане на станция за 2 минути и 1 евро!
Ако намалим пробега за сметка на максималната скорост ще получим истински автомобил.
Какво пречи да има станции на всеки 100 км. Бензиностанциите в момента са доста по нагъсто.
Сгъстен въздух директно може да се произвежда от всички ВЕИ източници на енергия, и дори от
преминаващите превозни средства със специална рампа върху пътя.
Може да се съхранява дълго време - решава автоматично въпроса с непостоянния характер на енергията от ВЕИ.
До тук изброих плюсовете, но като тръгнах да изброявам минусите не се сетих какво да напиша.
Помогнете да намерим минусите (за нас, не за нефтените компании).


Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: oneman в Януари 26, 2013, 06:03:13 pm
Това с танковите двигатели съм го минал отдавна  :D.
За това ми е толкова интересна тази идея.

И какво, да се връщаме обратно при електромобилите? Там поне бомби няма.

Трябва да изпробваме технологията на Стовбуненко
Един Москвич с един акумулатор се движи цял ден  ;)
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: DOMIC в Януари 26, 2013, 08:25:44 pm
Най - добрият вариант е пневмо - електро хибрид, а двигателят на стовбуненко ще намали големината на батерията. Проблемът е в коренната промяна на автомобила в сравнение с конвенционалния, много средства. Мисля за компромисен вариант - конвертиране с пневматика на ДВГ с метанов инжекцион. Бутилката с метан се пълни на 220 атм. а от газаджия знам, че за работата на изпарителя са необходими входящи 50 атм. Може ли да се оползотвори налягането на метана? Това са 170 атм. налягане и 10 кг. или 56 л. сгъстен газ. Но за целта отработения газ не трябва да се изпуска в атмосферата, естествено, след като премине през пневматичния двигател, а да се съхрани в допълнителна бутилка за по - малко налягане - 50 атм. докато се употреби от ДВГ. По този начин се подпомага работата на ДВГ.
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: @praktik в Февруари 23, 2013, 03:43:59 pm
Мисля за компромисен вариант - конвертиране с пневматика на ДВГ с метанов инжекцион. Бутилката с метан се пълни на 220 атм. а от газаджия знам, че за работата на изпарителя са необходими входящи 50 атм. Може ли да се оползотвори налягането на метана? Това са 170 атм. налягане и 10 кг. или 56 л. сгъстен газ. Но за целта отработения газ не трябва да се изпуска в атмосферата, естествено, след като премине през пневматичния двигател, а да се съхрани в допълнителна бутилка за по - малко налягане - 50 атм. докато се употреби от ДВГ. По този начин се подпомага работата на ДВГ.
Тази  идея  ми  харесва  ;)
Титла: Re: Автомобили, задвижвани с компресиран въздух
Публикувано от: angelmr в Март 15, 2013, 12:56:44 pm
Не мога да разбера защо пак си играем на хибриди.
За да бъде колата още по-скъпа и по-трудна за поддръжка ли? Или да возим още толкова желязо?
И защо трябва да разнасяме насам-натам 2 тона желязо за да возим 1 задник.
Да вземем модела на ТАТА.
Пробег - 200 км, максимална скорост 70 км/ч, зареждане на станция за 2 минути и 1 евро!
Ако намалим пробега за сметка на максималната скорост ще получим истински автомобил.
Какво пречи да има станции на всеки 100 км. Бензиностанциите в момента са доста по нагъсто.
Сгъстен въздух директно може да се произвежда от всички ВЕИ източници на енергия, и дори от
преминаващите превозни средства със специална рампа върху пътя.
Може да се съхранява дълго време - решава автоматично въпроса с непостоянния характер на енергията от ВЕИ.
До тук изброих плюсовете, но като тръгнах да изброявам минусите не се сетих какво да напиша.
Помогнете да намерим минусите (за нас, не за нефтените компании).

Голям минус е ниската енергийна ефективност на пневматичните системи. За пълнене от ВЕИ и дума не може да става, то сигурно с бензин ще е по-евтино да караш.
Друг голям минус е високата цена и краткия живот на съвременните композитни резервоари за сгъстен въздух. Мисля че за някои модели се планираше резервоара да е интегриран в корпуса, а на никой няма да му е особено весело да си хвърли колата след 5 години само защото полимера на резервоара е остарял.
Голям плюс е простотата за обслужване. Няма ги големите топлинни натоварвания на ДВГ. Но това е икономически минус, понеже автомобилните компании нямат изгода да ти продадат почти вечна кола. Те излязоха от рецесията през 90-те именно след като започнаха да произвеждат чупливи и често сменящи се коли.
Ако ми простите спекулацията, мисля че бум на такива технологии ще дойдат едва след масовизацията на 3D принтерите, чрез които един редови потребител да може да си поръча опростен и ефективен автомобил разработен от опен сорс обществото, да бъде "разпечатан" от местен 3Dпринтер, вместо да си купува скъпа и чуплива кола, от дилъра на големите производители.