Mazeto.NET - форум за свободна енергия

Автомобили, топлинни машини, алтернативни горива => Електроника в автомобили и мотоциклети => Запалителни системи => Темата е започната от: nedbmw в Август 20, 2012, 09:41:43 pm

Титла: СПОСОБ АВТОМАТИЧЕСКОГО ОПРЕДЕЛЕНИЯ И УСТАНОВКИ ОПТИМАЛЬНОГО МОМЕНТА ЗАЖИГАНИЯ
Публикувано от: nedbmw в Август 20, 2012, 09:41:43 pm
Тази свещ е добра за диагностика и настройване на запалителната и горивната система  на по прости по устройство двигатели, където има място за завиването и... но по новите с по четири клапана на цилиндър и и особено на тези с бобини на мястото на лулите на практика е неприложима. Според мен най добре, както бях писал в една тема за установяване на файдата на оптимизатора на Кадецеус, диагностика да се прави на изхода на цилиндровата глава. Имам  една стара  книга за мотоциклети и там има един много прост и умен съвет. Значи, като се прави настройка на предварението да се следи дали излиза пламък на изхода(изходите) на цилиндровата глава. Ако не излиза значи горивната смес изгаря много добре и КПД-то на двигателя следва да е добро, единствените му загуби трябва да са топлината, която отделя и механичните загуби. Според мен ако се направи някакъв сензор на изходите, който следи дали горивото догаря в колекторните тръби може да се следи как работи двигателя при различни режими, и евентуално той да е основен датчик за коригиране на горивния процес, а не ламбда сонди, температурни датчици, дебитомери и МАП сензори.
Титла: Re: СПОСОБ АВТОМАТИЧЕСКОГО ОПРЕДЕЛЕНИЯ И УСТАНОВКИ ОПТИМАЛЬНОГО МОМЕНТА ЗАЖИГАНИЯ
Публикувано от: getca в Август 20, 2012, 10:11:30 pm
Имам  една стара  книга за мотоциклети и там има един много прост и умен съвет. Значи, като се прави настройка на предварението да се следи дали излиза пламък на изхода(изходите) на цилиндровата глава. Ако не излиза значи горивната смес изгаря много добре и КПД-то на двигателя следва да е добро, единствените му загуби трябва да са топлината, която отделя и механичните загуби. Според мен ако се направи някакъв сензор на изходите, който следи дали горивото догаря в колекторните тръби може да се следи как работи двигателя при различни режими, и евентуално той да е основен датчик за коригиране на горивния процес, а не ламбда сонди, температурни датчици, дебитомери и МАП сензори.

Много добра идея, колега...въпросната свещ може да се използува само като индикатор, завита по подходящ начин някъде по изпускателните колектори, близо до мотора.
(http://s4.rimg.info/3dac96de6803d637fcc72bc4d0603195.gif) (http://smayliki.ru/smilie-473366055.html)

Поздрави...