Радико даде добра идея, но малко я усложни. Щом дървата не са ти проблем просто си направи Газгенератор на дърва и ще си решиш проблема. Навремето са карали камиони така и днес защо това да е проблем за стационарен ДВГ
https://fakti.bg/technozone/24424-avtomobil-na-darva?page=3 Прочети още на:
http://www.dnes.bg/mish-mash/2015/12/09/ukraincite-preotkriha-dyrvata-v-kolite-si.285881http://www.marica.bg/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B0!-%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%B0-news71449.htmlКак работи системата:
"При газгенераторната хранителна система се използват твърдите горива за получаване посредством генератори на генераторен газ,който е горивен газ.Според произхода си твърдите горива биват естествени и изкуствени.Естествените горива се срещат в природата в естествен вид-дърва,антрацит,каменни въглища и др. Изкуствените горива се получават чрез различна преработка на естествените-дървените въглища ,коксът и др.
Всички горива се състоят от две части:горивна и негоривна. Към горивните влизат въглерода(C) и водорода(H) ,а към негоривните водата,въглеродния двуокис(CO2) , азот(N) и др.
Колкото по малко негоривни елементи съдържа едно гориво толкова е по доброкачествено.Калоричността на сухите дърва е от 3000 до 5000кал/кг,за дървените въглища от 6800 до 7200кал/кг.
Превръщането на твърдите горива в генераторен газ се нарича газификация. Газификацията се извършва при висока температура в специален уред генератор
Генераторът представлява пещ,в който изгарят дървата. Той се състои от два цилиндъра външен и вътрешен,направени от специална ламарина ,която издържа на високата температура и не се разяжда от киселини ,на въздействието на които е подложен вътрешния цилиндър при изгарянето на горивото. външният цилиндър е по широк ,долния му край се затваря с дъно, над което е закрепена скара.На този край има и няколко отвора (люкове) които служат за почистване и проверка на генератора.През горния край е вкаран вътрешния цилиндър.В горните краища двата цилиндъра се затварят с капак който се затваря плътно.От този край излиза тръба която се свързва със филтъра.Вътрешния цилиндър завършва в долния край със стеснена част, която образува пещта на генератора.Около пещта се намира камерата за въздух. Тази камера се свързва с пещта чрез няколко отвора (дюзи). Чрез един от отворите,камерата за въздух се свързва с атмосферата.Този отвор се затваря с клапа ,която се отваря само на вътре и не позволява на газа да излезе в атмосферата.
Филтърът за грубо пречистване служи за пречистване на газа от прашинки ,водни пари и др.
Охладителят служи за охлаждане на газа до 40-50'C и за отделяне на течностите смесени с газа.
Филтър за фино пречистване служи за пълно пречистване на газа от най дребните прашинки и за изсушаването му.
Вентилатора служи да създаде въздушна струя по цялата уредба на генератора,за да разпали дървата в пещта.
Смесителя служи за смесване на генераторния газ с въздух. " - От офроуд форума.
Изображение