Няма да изпадам в ненужна полемика, кой както иска така да ги разбира нещата, аз за моите нужди се справям без чужда помощ.
Но искмам да наблегна на най-важното при BLDC:
- Защо ни е да ползваме BLDC, а не колекторен мотор? Има само две предимства пред колекторния: 1. няма износващи се електрически части и 2. по-малки габарити, т.е. по-висока енергийна плътност, защото липсва обема на колектора. Всичко останало в параметрите е по-зле, вкл. и КПД-то.
Ако ще ползваме алтернатор за BLDC, който е с външно енергийно зависимо възбуждане, а не с неодимови магнити, то това е възможно най-неикономичния двигател, особено ако го захранваме с акумулатор, а инвертора не само че с нищо не спомага за този параметър, ами той допълнително харчи ток за топлина.
Та ми е трудно да го разбера "инженера", защо държи двигателя му да е от алтернатор? Освен да гадая, има нещо и иска сега да докаже на себе си, че ще стане на двигател, щото е без пари. Обаче това нещо, че ще харчи много ток, че ще тежи, като гюле, че ще е обемно, еее....не е важно явно. Представям си велосипед с такъв двигател-кютук при условие, че се продават доста съвременни компактни двигатели с неодимови магнити, с вградени планетарни и обезшумени редуктори, с вградени датчици, с контролер специално за двигателя /защото контролер се прави за конкретен двигател, той не е универсален/ до 2 кВт, които си вървят с каплата. Това ми прилича, като да поставим в купе на Трабант двигател на Мерцедес и да ги оприличим.