ОК, разбрахме се
valex. Изчакай да направя всичко и ще ти пратя нещата, ти си човека по програмирането!
- а то в случая е най-важното.
Има обаче и по-лесен вариант:
Вместо да се ползват датчици, които да следят обороти, консумация и т.н., по-простото решение е, ако предварението се регулира линейно с управляващото напрежение от потенциометъра за ШИМ. Това ще стане много лесно софтуерно ми се струва? Все едно, че регулираме авансовата плочка в зависимост от оборотите, но по електронен път. Остава само за универсалност на контролера, да се направи така, че да се регулира долния и горния праг, т.е. толеранса на регулировката на предварението, да и като се постави дисплей за това в някакви единици.
Иначе оптималната регулировка се разбира много лесно, като се търси най-ниската консумация и най-ритмичния-тих-мазен режим на двигателя, то се усеща достатъчно осезаемо. Когато центровката бяга, двигателя някак прекъсва и реве, също като ДВГ. При точната настройка, като че ли двигателя изпада в резонанс - утихва, пада много консумацията!
Дано се разбра: Примерно от потенциометъра за оборотите се регулират не само те, а паралелно и предварението в някакви предварително зададени граници, които сме установили опитно и се нагласяват с два бутона в контролера. Така контролера ще стане универсален.
Ако се придържаме към автоматичния вариант: да, трябва основно да се следят оборотите, а това става лесно, защото всеки един от датчиците на Хол дава информация за оборотите, тя се взема от произволен. За следенето на тока дали ще има връзка с предварението още не съм мислил обстойно, по-скоро мисля, че няма да е нужно. От направените опити установих, че дори настроен мотора на високи обороти на празен ход, консумацията пада двойно и на празния ход, и при пълно натоварване. Но може и да има някакво значение, да се следи и тока. Това трябва да се обмисли и експериментира.
Ще помоля създателя на темата или някой от администраторите да вмъкне в заглавието BLDC!