Преди появата на известните ни днес Батериини Запалителни Системи описани от getca в раздела, е имало други модели по несъвършенни. Например преди Век в Ford model T е имало запалителна система използвана за пръв път при
1886 Benz automobile, която е осигурявала работата на двигателя, както на бензин, газ за горене (керосин) така и на спирт (етанол). Системата се е състояла от нисковолтов променливотоков генратор (магнето) /DC4V-30V в зависимост от оборотте/ монтиран в маховика, който захранва 4
повишаващи вибриращи бобини (бобина на Румкорф), който последователно подават серия от много искри в свещите. Никола Тесла също е имал
патент U.S. 609,250 ELECTRICAL IGNITER FOR GAS-ENGINES. за запалителна система, която обаче заради пределната си сложност за времето си, не успява да се наложи, въпреки положителните му страни.
Чертеж на генератор с индукционна бобина Румкорф, пречертан от книга от 1920 г. Външните повърхности са прозрачни, за да се покаже структурата в защитения корпус
Fibre tube - тръба (макара) за бобините
Primary - първична намотка
Secondary - вторична намотка
Iron core - желязно ядро
Condenser - кондензатор
Vibrator - вибратор-прекъсвач на електрическото захранване
https://en.wikipedia.org/wiki/Trembler_coil Trembler coil - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Ignition_magneto Ignition magneto - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Delco_ignition_system Delco ignition system - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_F._Kettering Charles F. Kettering - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_discharge_ignition Inductive discharge ignition - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_discharge_ignition Capacitor discharge ignition - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_ignition Ignition system - Wikipedia
Допълнение
http://avtoremonti.narod.ru/ http://www.avtoremonti.free.bg/