Ако батерията е 180 кВт/ч, това означава, че тя тия 180 кВт ще ги поддържа в рамките на 1 час. Ако обаче я разреждаме 10 пъти по-бързо, тя ще даде 1 800 кВт за 6 мин. Това са груби сметки, без да отчитаме загубите от вътрешното съпротивление във вид на топлина.
Тази мощност от 450 к.с. не се поддържа постоянно, а само по време на ускорение. Като набере инерция вече консумираната мощност спада драстично.
За да се натовари моментно мотора за екстремно ускорение се ползват йонистори в хибрид с акумулатора.
И следва да се има в предвид нещо много важно:
Електрическата мощност не е равна на механичната! Като се преобразува тя е под 50%. Т.е. ако консумираме 745 Вт, това ни дава под 0,5 к.с. Загубите са както в двигателя, така и в трансмисията. Казвам ги тия неща щот и сега се занимавам с тях за лични нужди.
Ако бензиновия мотор има КПД около 30-35%, то при електродвигателя това е около 50% - зависи от двигателя и трансмисията. Като имаме и в предвид, че при заряд батерията също има КПД около 70%, т.е. за да заредим 1 кВт са ни нужни 1,3 кВт, то можем да пресметнем колко ще спестим в опазването на околната среда, като ще произведем ток от въглища, да зареждаме акумулатори и т.н. Пълна заблуда бих казал....
Та Е ВЪЗМОЖНО да се развие тази мощност от електромобила с тези батерии.
Имайте в предвид, че сега китайците скоро ще пуснат на пазара литиево-серни батерии - гъвкави и с 4-5 пъти по-голям капацитет и толкова пъти повече цикли. Чакам ги с нетърпение.