Автор Тема: Ново увеличение на тока от джулая, честито!  (Прочетена 43205 пъти)

Неактивен merlinbg

  • Специалист
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 307
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #90 -: Юли 13, 2020, 12:47:49 am »
Хората се чудят как да сложат по-надупчен филтър, как да изправят чупките по тръбите, полират отвътре колекторите само и само да намалят съпротивлението, а ти искаш да сложиш "пластина с малки отвори"...  Ми тури един парцал или чорап във смукателния колектор и чакай да изкараш нещо повече :)

   Идеята не е моя, на Номак е. Иска чрез ефекта на Джаул-Томсън да охлади постъпващия въздух в ДВГ и да вдигне мощността. Затова въпроса ми е колко че вдигне мощността охладения въздух след такова устройство. Знам много добре, че колкото по лесно постъпва въздуха в ДВГ и колкото по лесно излизат изгорелите газове, толкова е по голяма мощността. Забравих да спомена за идеята му да сложи турбина преди пластината с малки отвори.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #91 -: Юли 13, 2020, 02:36:55 am »
Всъщност нищо няма да охлади с тоя ефект - това е локално и върешно поцесно явление - и ако не взима директно от него потенциална разлика си е нищо .....
Ако си представим една тЪрба с частично запушване и от едната страна постъпва флуид а от другата страна излиза същия флуид няма да има никаква разлика в температурата на флуид (на практика никаква).
Друго би било обаче ако покрай тая тръба навие серпентина в зоната де имаме пад в температурата и по тая серпентина пусне друг флуид и с да речем по-висока температура тогава ш имаме конвективен пренос и следователно някакъв ефект.




Неактивен Номак

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 445
  • Пол: Мъж
  • Благороден!шаман!крадец на свободна енергия!
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #92 -: Юли 13, 2020, 04:43:49 am »
Връща се през втория топлообменник, ОХЛАЖДА следващата порция флуид
Ето,казваш че се самоохлажда  :)
И това наистина е така!
Да обърнем внимание на САМООХЛАЖДАНЕТО!!
Как се случва ?от атмосферата или от Д-Т ефект ? ;)
Малко като оня дето влезнал в блатото и се изкарал сам за косите ми звучи това самоохлаждане до - 200 по Целзий....представяте ли си за каква ефективност става въпрос щом се САМООХЛАЖДА до такава темп. ?

Някой иска ли да каже какво гласи Д-Т ефект?
И има ли по голяма ефективност от цикъл на Карно?Но да започнем с това :какво представлява цикъл-а на Карно ,не е месечен цикъл надявам се :)
« Последна редакция: Юли 13, 2020, 05:11:43 am от Номак »

Неактивен технократ

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 528
  • Пол: Мъж
  • Не е важно знанието а разбирането
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #93 -: Юли 13, 2020, 09:10:52 am »
Стъкленицата на Линде, самоохлажда ли се с джаул-томсон ефект ,или се охлажда от атмосферата до минус 200 ?къде тук имаме термопомпа?
Дайте да го видим тоз Д-Т ефект,за 4ти път ви моля!:)
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D0%B6%D0%B0%D1%83%D0%BB-%D0%A2%D0%BE%D0%BC%D1%81%D1%8A%D0%BD

Неактивен технократ

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 528
  • Пол: Мъж
  • Не е важно знанието а разбирането
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #94 -: Юли 13, 2020, 09:19:55 am »
Цитат
Дори и във вакуума на открития космос да се случват нещата дори и там се извършва работа под формата на реактивна сила върху обекта изхвърлящ газа.

самото разширение на газа е извършване на работа, но тази работа се извършва върху термодинамичната система която я притежава в потенциален вид.Една свита пружина отскача извършвайки работа върху себе си за сметка на запасената в нея енергия, една батерия се разрежда когато е на късо извършвайки работа върху токоносителите които са част от нея.

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 053
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #95 -: Юли 13, 2020, 12:17:54 pm »
чрез ефекта на Джаул-Томсън да охлади постъпващия въздух в ДВГ и да вдигне мощността.  Затова въпроса ми е колко че вдигне мощността охладения въздух след такова устройство.
merlinbg, преди да вземете една идея и да се опитвате да видите какво става с нейното прилагане, вижте кои от основните величини които влияят на изгарянето с а променени.

Намаляване на температурата на постъпващия въздух ( при равни други условия, и най-вече непроменена концентрация на кислород) няма да увеличи а ще намали "мощността". Това съвсем лесно се забелязва като се вземе на предвид че трите основи (комплексни) характеристики на оптимално горене са:

 1. гориво ( или по скоро флуид или материал за окисление )
 2. окислител ( в случая с ДВГ, кислород)
 3. (висока) температура (високо релативно движение на частиците на медиума в който се извършва числителния процес ), това е важен статистически фактор ( може би някои колеги ще се досетят защо )
(ето ви научна литература при положение че се интересувате от пълно изгаряне при горивните процеси: https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/complete-combustion
ето ви и популярна страница, която все пак има основна информация която е доста полезна: https://en.wikipedia.org/wiki/Combustion )
Сега при ДВГ имаме (какво знаем) още налягане като фактор, но то в деривативна величина най-вече от температурата така че (според мен) може да се пренебрегне от гледна точка на този анализ.

Първите две не са променени, или поне не е казано че се променят целенасочено, и така остава само промяна на част от характеристиките на 3. Така намаляване на входната температура на въздуха, намалява ( в каква степен това е друг въпрос ) температурата на горивния процес и така горенето на ДВГ виместо да се "подобри", при равни други условия ще се "влоши", от което следва че мощността ( която е комплексна величина ) ще се намали точно поради намалената оптималност на изгарянето ( окислението ).
Знам много добре, че колкото по лесно постъпва въздуха в ДВГ и колкото по лесно излизат изгорелите газове, толкова е по голяма мощността. Забравих да спомена за идеята му да сложи турбина преди пластината с малки отвори.
Това може да звучи логично но е доста неправилно изразено становище. Леснотата на постъпване на въздуха на не предполага леснота на излизане на изгорелите газове. Единствено което предполага е че по-лесно се подава окислител във двигателя, и понеже това по-лесно подаване на окислител ( отново при равни други условия ) предполага по-пълно изгаряне ( точно поради факта че обикновено изгарянето не е пълно поради не достатъчна липса на кислород ). По-доброто (пълно изгаряне) предполага по-високо налягане (отново при равни други условия) и от там възможност за изходните газове да бъдат изхвърлени по-бързо, но това не значи по-лесно. Лично за мен "лесно" и "трудно" не са технически термини и не трябва да се използват когато се обрисуват физически процеси.
Да обърнем внимание на САМООХЛАЖДАНЕТО!!
Номак, във всяка една система, стигне ли се до термин "охлаждане" ( било то и "самоохалждане" ), това предполага изхвърляне на полезна енергия. Затова навсякъде, във всяка физически процес, в който топлината не е крайния желан резултат, нарастване топлината означава неефективност, като част от енергията се е предала в нарастване на  релативните скорости на молекулите на медиума. И точно по този начин, при положение че някой се опитва да "охлажда", по какъвто и да е начин, този вече загрят медиум, без да извлича полезна мощност от това (във формата на въртящ момент), то той ще изхвърля полезна мощност (подпомага загубата) навън от една термодинамична система.  За съжаление вие изобщо не виждате този "охладителен" процес като загуба ( и разхищение ) на енергия, а се стремите да подпомогнете неефективността в една система, като мислите за въвеждане на процес на допълнително охлаждане. За вас както и да е но с нещата които говорите подвеждате и някои от колегите които нямат здрава основа при разбиране на термодинамичните процеси.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #96 -: Юли 13, 2020, 12:38:24 pm »
epwpixieq-1
Така както ги разглеждаш нещата са абсолютно верни. Обаче разглежданият от теб пример е валиден само за много стари системи двигатели при които липсва настеойка на количеството гориво според температурата на въздуха.
В момента а и доста отдавна нещата са различни във практически аспект. Във всички автомобили със турбокомпресор слагат вече стандартно и интеркулер който да охлади въздуха преди да влезе в цилиндрите. Дори преди време когато във формула едно караха с атмосферни двигатели без турбо използваха един прост трик за подобреване на пълненето. Охлаждаха въздуха със бензина. За целта в резервоара се наливаше бензин предварително охладен до  -180 градуса. 

Неактивен dmitarp

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 294
  • Пол: Мъж
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #97 -: Юли 13, 2020, 01:11:06 pm »
Наливали ли са го или са го подреждали на редички, и снопчета

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #98 -: Юли 13, 2020, 01:50:38 pm »
... Намаляване на температурата на постъпващия въздух ( при равни други условия, и най-вече непроменена концентрация на кислород) няма да увеличи а ще намали "мощността".
 Първите две не са променени, или поне не е казано че се променят целенасочено, и така остава само промяна на част от характеристиките на 3. Така намаляване на входната температура на въздуха, намалява ( в каква степен това е друг въпрос ) температурата на горивния процес и така горенето на ДВГ виместо да се "подобри", при равни други условия ще се "влоши", от което следва че мощността ( която е комплексна величина ) ще се намали точно поради намалената оптималност на изгарянето ( окислението ).

Изпускаш тънкия момент с това, че имаш ограничен обем. Един цилиндър има краен обем, и да приемем че той е 1 литър. Въпроса е "колко кислородни молекули ще влезнат в обем от 1 литър когато въздуха е с температура 0 градуса и колко когато е с температура 100 градуса?"
Разликата е буквално убийствена - над 30%. Като имаш 30% по-малко на брой кислородни молекули в тоя обем, трябва да намалиш и горивото с 30%, щото иначе само го пилееш.
Теглото на въздуха (а теглото не е нищо друго освен теглото на молекулите в него, т.е. броя им, щот една молекула тежи еднакво независимо коло е загрята) при 0 градуса е 1.293 кг/куб.м., при 20 градуса е 1.205, при 40 градуса е 1.127, при 60 - 1.067, при 80 - 1.00, при 100 - 0.946.

Ако имаш двигател 2 литра и в него вкарваш въздух не с 0 а със 100 градуса, тоя двигател автоматично става от 2.0 1.4. А разлика между 2.0 и 1.4 надявам се ти е до болка познато какво означава. Щот точно в момента имам и Мерива 1.4 и БМВ 2.0 и мога да ти демонстрирам ако ти е интересно... :)

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен

Неактивен krasias

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 238
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #100 -: Юли 13, 2020, 03:22:09 pm »
Намаляване на температурата на постъпващия въздух ( при равни други условия, и най-вече непроменена концентрация на кислород) няма да увеличи а ще намали "мощността". Това съвсем лесно се забелязва като се вземе на предвид че трите основи (комплексни) характеристики на оптимално горене са:
epwpixieq-1, то само с четене и мислене май нищо не става, ама като заразтягаш едни локуми май сам си вярваш, ма си личи от километри че си канцеларско плъхче. Май никога не си работил с моторни уреди, лично аз съм работил с такива моторни уреди като дърворезачки и косачки много години и винаги се случва едно и също, колкото е по студено времето много ясно се усеща повишаването на мощноста на двигателя, обратно при по топло време намалява мощноста на двигателя. Тия двигатели сигурно не са правени по твойта термодинамика друга ще да е някаква знам ли.......

Неактивен Михаил Кузмов

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 2 561
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #101 -: Юли 13, 2020, 07:41:12 pm »
Наливали ли са го или са го подреждали на редички, и снопчета
Не, първо го цепят с брадва на ситно и тогава в резервоарите!

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 053
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #102 -: Юли 13, 2020, 07:52:23 pm »
Изпускаш тънкия момент с това, че имаш ограничен обем. Един цилиндър има краен обем, и да приемем че той е 1 литър. Въпроса е "колко кислородни молекули ще влезнат в обем от 1 литър когато въздуха е с температура 0 градуса и колко когато е с температура 100 градуса?"
Разликата е буквално убийствена - над 30%. Като имаш 30% по-малко на брой кислородни молекули в тоя обем, трябва да намалиш и горивото с 30%, щото иначе само го пилееш.
Теглото на въздуха (а теглото не е нищо друго освен теглото на молекулите в него, т.е. броя им, щот една молекула тежи еднакво независимо коло е загрята) при 0 градуса е 1.293 кг/куб.м., при 20 градуса е 1.205, при 40 градуса е 1.127, при 60 - 1.067, при 80 - 1.00, при 100 - 0.946.
juliang, благодаря за забележката, съгласен съм с това което казвате (което всъщност и Радико дава и като приложение), но в така посочената зависимост се прави регулиране (концентрация) на подавания окислител на база на отнемане на определена температура ( количество енергия ), като се взема в предвид че подавания, в повече като концентрация окислител, не само ще компенсира отнетата енергия (намаляването на температурата) но и ще даде възможност да се окисли повече гориво, което процентно ще вдигне температурата доста в повече (от това което е отнето). Така имаме динамична зависимост която се регулира. Същия ефект обаче се постига при положение че се направи обогатяване на подавания въздух с допълнително кислород, да кажем за да се постигне същия процент, както би било при намаляване на температурата (свиването), но без да се снижава температурата. При такъв процент нарастване на окислителя (според мен) енергията на така запазената температура, би била в повече на КПД-то при двигателя, сравнено с цикъл при който температурата се понижава. Спирачката пред такъв процес разбира се е колко ще струва технологично това, това а не в принципа на процеса.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #103 -: Юли 13, 2020, 09:11:22 pm »
juliang, благодаря за забележката, съгласен съм с това което казвате (което всъщност и Радико дава и като приложение), но в така посочената зависимост се прави регулиране (концентрация) на подавания окислител на база на отнемане на определена температура ( количество енергия ), като се взема в предвид че подавания, в повече като концентрация окислител, не само ще компенсира отнетата енергия (намаляването на температурата) но и ще даде възможност да се окисли повече гориво, което процентно ще вдигне температурата доста в повече (от това което е отнето). Така имаме динамична зависимост която се регулира. Същия ефект обаче се постига при положение че се направи обогатяване на подавания въздух с допълнително кислород, да кажем за да се постигне същия процент, както би било при намаляване на температурата (свиването), но без да се снижава температурата. При такъв процент нарастване на окислителя (според мен) енергията на така запазената температура, би била в повече на КПД-то при двигателя, сравнено с цикъл при който температурата се понижава. Спирачката пред такъв процес разбира се е колко ще струва технологично това, това а не в принципа на процеса.
Добавянето на чист кислород във двигателя има някои непреодолими или поне изключително трудно преодолими пречки, различни от проблема че трябва да си го носиш в автомобила този кислород. Последното е един вид проблем за десерт. Част от решението на проблемите е "NOS" познат още като "Нитро"   а за Кузмов и Димитър:
https://clubs1.bg/news/mertsedes-temperatura-gorivo/ 

Неактивен бай Теню

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 473
  • Чем больше узнаю людей, тем больше нравятся собаки
Re: Ново увеличение на тока от джулая, честито!
« Отговор #104 -: Юли 13, 2020, 09:11:34 pm »
Поне да бяхте си оцапали ръцете