А да има и още един фактор който не се взима под внимание:
Ефективността на реактивния двигател доста силно зависи от плътността на средата в която работи.
В допълнение, плътността на средата влияе както въхру "реактивността" така и върху съпротивлението зависещо от плътността която движещото се тяло среща при движението си в средата.
Точно за това в едно пространство, колкото е по-разреден даден флуид толкова по-високи скорости могат да се развиват, както в космоса където флуд принципно липсва, и високи скорости могат да се постигнат в последствие на реакция към оттласкване от частици изхвърляни с високи скорости но с нищожна маса.
Това казано, което предполагаемо се осъзнава от повечето от колегите тук, интересното е че в такава среда, за ефективон движение (минимална енергия изразходвана за отместване на единица маса) е важно, особенно с повишаването на плътността на заобикалящия флуид, средата
срещана от движещото се тяло да бъде максимално разредена. Тоест, излиза че най-оптимално движещо се тяло, технически в какъвто и да е флуид, но особенно в по-плътните, е това което може да "премести" плътността от предната част, по посоката на движение, към задната част където се получава "оттласкването". Това може да се направи само благодарение на всмукването и оттласкването на флуида без дори да се вижда никакви признаци на "горене", понеже целия процес на превръщане на топлинната енергия в насочено движение на флуда, се осъществява в корпуса на машината.
И за тези които са фенове на "летящите апарати" във формата на чини (или каквато и друга форма) които не показвате стандартни реактивна (излизащи пламъци) при летенето си (и обикновенно ги свъразватат с анти гравитационни системи), могат да се замислят че това обяснение дава престава как те могат да летят, или по-скоро термина трябва да е, ефективно-отместване-на-флуда, (при полжение че съществуват разбира се) без изобщо да се вижда никаква стандартна реактивна следа след тях.