Автор Тема: Теоречитни и праткични постулати при флуидната динамика  (Прочетена 55744 пъти)

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 053
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
каква зависимост изразява въпросното уравнение (дадено на снимката) приложено към компонентните  X,Y,Z на вектора на скоростта  на некомпресиращ се флуид.
Както се вижда преди време зададох този върпос ( формулата е приложена като снимка към първичния коментар ). Малко хора изобщо разбраха за какво става въпрос (други отявлено се смееха без да знаят защо) въпреки фундаменталността и значимостта на уравнението представляваща динамична зависимост. Ето цяла лекциика от 20-тина минути върху извеждането на уравнението и съответно отговора (който разбира се не бих очаквал то коментиращите тук), та поне хората които имат желание ( и могат да следват летктора ) да научат нещо което би им помогнало много в разбирането на динамични флуидни (но и не само) процеси: https://www.youtube.com/watch?v=Fk3X6o39KEI

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 053
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Преди години, във връзка със друга тема публикувах това:
van, съгласен съм че има подобие в идеята, само този изобретател и турбината която показва отново има централна ос. При мен идея е да няма такава, тоест центъра на турбината е празно пространство, което всъщност дава възможност на флуид да се самоорганизира/структорира във вихров тип или да го кажем "водовъртежна фуния", което дава възможност на самия флуид да задържи енергията си в динамична форма, точно понеже вихрите са точно свойството на флуида да организира енергията си в предвид спазването на третия закон на Нютон.
Всъщност коментара е силно зависим от идеята на тази тема затова и го цитирам тук, в допъленение е интересно да се посочи че най-накрая, някои компании започнаха да осъзнават как е оптимално да се правят турбини, не само от гледна точка на лесноттата на конструкицията но и от ефективността с която се извлича енергията на движешия се флуид: https://www.youtube.com/watch?v=oPgPQdzn3ws&t=85s

Трябва да се отбележи че все още има доста да се желае, въпреки драстичнно-иновативната конструкиця (без централен вал, както съм отбелязвал в редица от моите коментари ), понеже все още структурата се явява (основно) планарна (тоест дълбочината е малка).  Малката дълбочина намалява възможността за оптимизация на витлата (насочени към липсващата централна ос) които всъщност трябва да са направени така, че отвора в началото да бъде най-широк и постепенно да се стесняват към противоположния край. По такъв начин, флуида се огранизира (натурално) в така наречен хоризонтален водовъртеж, или по друг начин казано, с минимални динамични загуби (минимален импеданс).

Преди време колеги изразиха становището че иделаните турбини отдавна са измислени, и това становище само показва колко силно игнорираме постоянно нарастващото ни разибране за законите на природата, както и факта че законите които си мислим че "знаем", и така да се каже са ни набити като "рабиране", в определни ситуации всъщност изразяват само нашето игнориране на фундаментални закони във физиката: https://www.indiegogo.com/projects/new-discoveries-how-fluids-as-wind-and-water-flow#/ (линка съм го давал и преди и който се интересува може да прочете от "Drag VS Friction" нататък, като четивото, при положение че се разбере, силно променя вижданията за това как трябва да конструираме машини които извличат/предават енергия от/на движещ се флуид).

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 053
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
За тези които им е интересно, отново потвърждение на нещата които съм постулирал в темата от преди 5 години. Ето потвърждение че някои инжинерни екипи наистина мислят с главата си а не само да следват стандартни постановки:
https://www.youtube.com/watch?v=v0m5QmhXjtI
https://www.youtube.com/watch?v=bPoywddIfy0
https://www.youtube.com/watch?v=x0K17SS8dsE
https://www.youtube.com/watch?v=cudmSUfUxBs

Оказва се че вече е измислена и абревиатура за този тип пропелари RDT ( Rim Driven Thruster ) и засега само в определени ниши на индустрията, но това с времето ще се промени.

Все още обаче, въпреки тези иновации, няма остзнаване на правилната динамика при протичането на флуида (и по ткаъв начин, имаме по ниско КПД) , понеже тези, за сега само моторни, а за вбъдеще и генераторни, системи нямат достатъчно дълбочнина и правилна перкова структура, конструирани по начин по който съм обясняснил по-горе в темата.