Да полезен линк, постарали са се да изяснят нещо което е възможно много потребители да не знаят. Горивата наистина остаряват, това нещо сигурно го помнят че са го изучавали тези които са с такъв образователен профил, т.е. имаше го в учебниците и предполагам още и никой не го крие. Само искам да добавя, че дори да няма никаква загуба от изпаряване на леки въглеводороди, пак старее горивото защото молекулите му имат свойството да се стабилизират и тези които не са с форма на пръстен и линейна форма преминават в пръстен и вече стават по тежки за изгаряне. Също хората казват горивото отделя вода като стои, то наистина съдържа винаги някакво минимално количество и съвсем малко вода. Може би някои имат опит с автомобили с по старите ламаринени резервоари, след години употреба на резервоара когато се демонтира в долната му част от корозия е станал на решето. Това е от водата която се е отделяла при престой на горивото в него. Да уточня не става въпрос за уводняване на горивото умишлено, това е вода която се е съдържала в петрола и при рафиниране е преминала в горивото. Оказва се че тези много малки количества вода, да кажем 1-2 кубични сантиметра може да отделят 100литра гориво при продължителен престой, всъщност са полезни за изгарянето му в двигателя защото така се внася малко водород, при горенето се случва някаква честична термолиза на мого малък процент от тази вода и в същото време водорода изгаря. За да изгаря качественно горивото се обогатява с водород чрез процес който се нарича хидрокрекинг, при него използват метан и ако имат може и чист водород. Горивата преминали през хидрокрекинг са с много по високо качество и отговарят на по висок стандарт и екологичен също. В Европа не са го практикували в рафинериите, купували са горива преминали обогатяване с водород от Русия. Сега поради санкциите понеже няма да внасят от там, е възможно да искат компенсиране на качеството с добавяне на метанол повече и той ще има този ефект частично може би.