BYD Will
Kill Teslahttps://medium.com/predict/byd-will-kill-tesla-14fb25590fe4Подобно на всички странни суперзлодеи, Мъск има склонност към генерални планове и е щастлив да го обяви на света до гадене. Въпреки че всичките му планове за Mars, Twitter и The Boring Company бяха смешно идиотски, планът му за Tesla не изглеждаше толкова пресилен – просто да направи Tesla дефакто производител на електромобили и батерии, като въведе нова технология и я мащабира по-бързо от всеки друг, за да изгради истински монопол и да спечели милиарди. Има само един проблем: Мъск е бъркал в чантата. Той не само се изпусна, че всъщност е огромен нацистки измамник, което доведе до глобален бойкот на Tesla, но също така основният му конкурент, BYD, го побеждава в собствената му игра. Всъщност BYD толкова силно се бори с Tesla, че е болезнено за гледане. В края на краищата, дори с идиотските тарифи на Тръмп, BYD ще убие Tesla. Това всъщност не е побой, по-скоро хладнокръвна публична екзекуция.
Повечето американци вероятно никога не са виждали превозно средство BYD, но останалите от нас знаят, че BYD стана най-големият производител на електромобили на планетата, когато изпревари Tesla миналата година. Как се справиха с този подвиг? Е, предлагаха по-добри коли на по-ниски цени. Въпреки това, благодарение на техния гениален дизайн, BYD успяха да имат почти същия марж на печалба като Tesla (19%), което означава, че сега са най-печелившият производител на електромобили. Всъщност техните собствени батерии са толкова ефективни, че Ford, Toyota, Kia, VW и групите Stellantis си партнират с BYD, за да използват техните батерии. По дяволите, дори Tesla избра да използва батерии BYD в своя базов модел Y вместо собствените си 4680 клетки.
...
Преди няколко месеца BYD обяви новата си Super e-Platform и честно казано изглеждаше твърде добре, за да е истина. Но сега те не само изпълниха обещанията си, но и ги надминаха!
Първите автомобили, базирани на тази EV платформа, започнаха да се доставят на своите първи клиенти, един от тях беше Han L. Цената преди пускането на пазара на този модел с размер S беше еквивалентна на $37 000, но сега доставките започнаха и тази цена падна до едва $30 000! Това е с повече от $12 000 по-евтино от базов модел 3. А Han L прави модел 3 да изглежда като детска играчка.
Базовата версия Han L на стойност $30 000 идва с новата 1000V 83,2 kWh LFP Blade батерия на BYD. Това не само му осигурява обхват от приблизително 348 мили WLTP (същото като на Model 3), но също така е една от най-бързо зареждащите се батерии, правени някога, достигайки 1000 kW пикова скорост на зареждане, което е четири пъти повече от Tesla. Освен това, средната скорост на зареждане от 10% до 80% е 600 kW, или почти шест пъти повече от средната за Tesla! Така че, ако свържете това достъпно EV към зарядно устройство с мощност 1000 kW, то може да добави 248 мили пробег само за пет минути или да зареди от 10% до 80% за около седем, което е една трета от времето на Tesla и е приблизително същото време за зареждане на автомобил с вътрешно горене! Дори и да не можете да намерите зарядно устройство с мощност 1000 kW, ако го включите в зарядно устройство с мощност 250 kW (като тези от Tesla), то пак ще се зареди от 10% до 80% за малко повече от десет минути.
И ето нещо: това е батерия, която може да се зарежда невероятно бързо и също така да изтощава енергията си невероятно бързо. Тази базова комплектация, Han L, има време от 0 до 60 за 6,9 секунди, което е приблизително същото като базовия модел 3. Но най-високата спецификация Han L, която все още е далеч по-евтина от базовия модел 3 на $38 000 еквивалент, има 1100 к.с. и може да ускори от 0 до 60 мили в час само за 2,7 секунди!
Не мога да преувелича колко значително това EV ще повлияе на пазара. Han L вече се доставя в Китай, но скоро ще стигне до Европа и вероятно дори до Обединеното кралство и Австралия. Разбира се, тези региони ще трябва да плащат досадни дребни неща като данъци върху вноса, но дори и след тези разходи, пак ще бъде по-евтино от всяка Tesla! Данните за продажбите на Tesla в тези региони вече падаха с рекордни темпове; това ново състезание ще ги разбие в земята! И нека не забравяме, че за да съществува Tesla дори и да плаща сметките си, трябва да поддържа продажбите си високи. Това EV наистина може да убие Tesla.
Но САЩ е безопасно място за Tesla, нали? Тарифите на Тръмп от 145% за Китай биха попречили на всяка технология на BYD да стигне до бреговете на САЩ.
Е, като включим цената на тарифите и доставката, тази нова Blade батерия струва по-малко от $20 000. Това е приблизително същата цена като батериите, които влизат в Model S и други първокласни електромобили на цена от $60 000+. Като се има предвид, че BYD има обширни отношения с големи производители — включително Ford, Kia и VW (както и техните дъщерни дружества Audi и Porsche) — които всички възнамеряват да създават електромобили в този сектор, не мислите ли, че биха искали да бъдат първите, които ще донесат тази революционна технология на бреговете на САЩ?
Така че дори с глупавата протекционистка политика на Тръмп, BYD е настроен да доминира напълно над Tesla. Докато Мъск блъскаше за нови технологии, той никога не го правеше.
Единственото нещо, което неговите компании някога са правили, е да вземат стандартна технология, която вече е доказана, и да я оптимизират. Това не е достатъчно, за да изпълни неговия генерален план.
Междувременно BYD полага усилия и всъщност разработва нова революционна технология, която издига компанията над останалите в индустрията. Те направиха разходката, за да посрещнат разговора на Мъск и правят Tesla остаряла в процеса. Това е свободен пазар; това е глобален капитализъм и в тази среда BYD убива Tesla, дори ако Тръмп се опита да направи игралното поле едностранчиво.