Автор Тема: Auto industry / Автопром  (Прочетена 57560 пъти)

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 219
  • Преди цунамито, водата се отдъпва...
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #60 -: Октомври 24, 2024, 08:43:44 am »
Западният авторпом ще потъва, заедно с мажоретките си...
Заради светлото бъдеще, начертано от ККП.  :D 8)

Хуманоидни роботи вече сглобяват коли във фабриката на BYD

Китайската компания за роботика UBTech е получила над 500 поръчки за своя индустриален хуманоиден робот Walker S1 от големи автомобилни производители, съобщава InterestingEngineering.

https://it.dir.bg/tehnologii/humanoidni-roboti-veche-sglobyavat-koli-vav-fabrikata-na-byd

П.п. Деде-та, ако е волята ви, щете ли да се преместите тук?!


Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 219
  • Преди цунамито, водата се отдъпва...
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #61 -: Октомври 28, 2024, 10:55:22 pm »
Фолксваген затваря заводи в Германия

https://mediamall.info/news/folksvagen-zatvarya-zavodi-v-germaniya-28538news.html

Цитат: Най-големият европейски автомобилостроител “Фолксваген” планира да закрие поне три завода в Германия, с което десетки хиляди работници ще бъдат съкратени, обяви днес синдикалната ръководителка Даниела Кавало, цитирана от световните агенции...

П.п. Русофобията е скъпо удоволствие.
VW, R.I.P.

P.s. Да се готвят следващите немски динозаври...
Кометата вече е ударила Земята.
Упс, тръбите под водата. пАтоците блин!

P.s.2 Гответе си големите юргани!
След Нова година Хунтата в Киев трябва да спре транзита на руски газ. Ердоган може да вдигне цените или да каже: газ йок!
По селата цветомузиката ток-има, ток-нема вече е започнала...

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 386
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #62 -: Октомври 28, 2024, 11:16:44 pm »
P.s.2 Гответе си големите юргани!
След Нова година Хунтата в Киев трябва да спре транзита на руски газ. Ердоган може да вдигне цените или да каже: газ йок!
Споко бре, нали имаме един изключително неизгоден договор с Боташ за следващите 10-тина години... поискахме да го предоговорим, ония отказаха. Ми убаво... начи ще се изпълнява :)

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 219
  • Преди цунамито, водата се отдъпва...
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #63 -: Април 19, 2025, 03:38:15 pm »
BYD Will Kill Tesla

https://medium.com/predict/byd-will-kill-tesla-14fb25590fe4

Подобно на всички странни суперзлодеи, Мъск има склонност към генерални планове и е щастлив да го обяви на света до гадене. Въпреки че всичките му планове за Mars, Twitter и The Boring Company бяха смешно идиотски, планът му за Tesla не изглеждаше толкова пресилен – просто да направи Tesla дефакто производител на електромобили и батерии, като въведе нова технология и я мащабира по-бързо от всеки друг, за да изгради истински монопол и да спечели милиарди. Има само един проблем: Мъск е бъркал в чантата. Той не само се изпусна, че всъщност е огромен нацистки измамник, което доведе до глобален бойкот на Tesla, но също така основният му конкурент, BYD, го побеждава в собствената му игра. Всъщност BYD толкова силно се бори с Tesla, че е болезнено за гледане. В края на краищата, дори с идиотските тарифи на Тръмп, BYD ще убие Tesla. Това всъщност не е побой, по-скоро хладнокръвна публична екзекуция.

Повечето американци вероятно никога не са виждали превозно средство BYD, но останалите от нас знаят, че BYD стана най-големият производител на електромобили на планетата, когато изпревари Tesla миналата година. Как се справиха с този подвиг? Е, предлагаха по-добри коли на по-ниски цени. Въпреки това, благодарение на техния гениален дизайн, BYD успяха да имат почти същия марж на печалба като Tesla (19%), което означава, че сега са най-печелившият производител на електромобили. Всъщност техните собствени батерии са толкова ефективни, че Ford, Toyota, Kia, VW и групите Stellantis си партнират с BYD, за да използват техните батерии. По дяволите, дори Tesla избра да използва батерии BYD в своя базов модел Y вместо собствените си 4680 клетки.

...

Преди няколко месеца BYD обяви новата си Super e-Platform и честно казано изглеждаше твърде добре, за да е истина. Но сега те не само изпълниха обещанията си, но и ги надминаха!
Първите автомобили, базирани на тази EV платформа, започнаха да се доставят на своите първи клиенти, един от тях беше Han L. Цената преди пускането на пазара на този модел с размер S беше еквивалентна на $37 000, но сега доставките започнаха и тази цена падна до едва $30 000! Това е с повече от $12 000 по-евтино от базов модел 3. А Han L прави модел 3 да изглежда като детска играчка.

Базовата версия Han L на стойност $30 000 идва с новата 1000V 83,2 kWh LFP Blade батерия на BYD. Това не само му осигурява обхват от приблизително 348 мили WLTP (същото като на Model 3), но също така е една от най-бързо зареждащите се батерии, правени някога, достигайки 1000 kW пикова скорост на зареждане, което е четири пъти повече от Tesla. Освен това, средната скорост на зареждане от 10% до 80% е 600 kW, или почти шест пъти повече от средната за Tesla! Така че, ако свържете това достъпно EV към зарядно устройство с мощност 1000 kW, то може да добави 248 мили пробег само за пет минути или да зареди от 10% до 80% за около седем, което е една трета от времето на Tesla и е приблизително същото време за зареждане на автомобил с вътрешно горене! Дори и да не можете да намерите зарядно устройство с мощност 1000 kW, ако го включите в зарядно устройство с мощност 250 kW (като тези от Tesla), то пак ще се зареди от 10% до 80% за малко повече от десет минути.

И ето нещо: това е батерия, която може да се зарежда невероятно бързо и също така да изтощава енергията си невероятно бързо. Тази базова комплектация, Han L, има време от 0 до 60 за 6,9 секунди, което е приблизително същото като базовия модел 3. Но най-високата спецификация Han L, която все още е далеч по-евтина от базовия модел 3 на $38 000 еквивалент, има 1100 к.с. и може да ускори от 0 до 60 мили в час само за 2,7 секунди!

Не мога да преувелича колко значително това EV ще повлияе на пазара. Han L вече се доставя в Китай, но скоро ще стигне до Европа и вероятно дори до Обединеното кралство и Австралия. Разбира се, тези региони ще трябва да плащат досадни дребни неща като данъци върху вноса, но дори и след тези разходи, пак ще бъде по-евтино от всяка Tesla! Данните за продажбите на Tesla в тези региони вече падаха с рекордни темпове; това ново състезание ще ги разбие в земята! И нека не забравяме, че за да съществува Tesla дори и да плаща сметките си, трябва да поддържа продажбите си високи. Това EV наистина може да убие Tesla.

Но САЩ е безопасно място за Tesla, нали? Тарифите на Тръмп от 145% за Китай биха попречили на всяка технология на BYD да стигне до бреговете на САЩ.

Е, като включим цената на тарифите и доставката, тази нова Blade батерия струва по-малко от $20 000. Това е приблизително същата цена като батериите, които влизат в Model S и други първокласни електромобили на цена от $60 000+. Като се има предвид, че BYD има обширни отношения с големи производители — включително Ford, Kia и VW (както и техните дъщерни дружества Audi и Porsche) — които всички възнамеряват да създават електромобили в този сектор, не мислите ли, че биха искали да бъдат първите, които ще донесат тази революционна технология на бреговете на САЩ?

Така че дори с глупавата протекционистка политика на Тръмп, BYD е настроен да доминира напълно над Tesla. Докато Мъск блъскаше за нови технологии, той никога не го правеше. Единственото нещо, което неговите компании някога са правили, е да вземат стандартна технология, която вече е доказана, и да я оптимизират. Това не е достатъчно, за да изпълни неговия генерален план. Междувременно BYD полага усилия и всъщност разработва нова революционна технология, която издига компанията над останалите в индустрията. Те направиха разходката, за да посрещнат разговора на Мъск и правят Tesla остаряла в процеса. Това е свободен пазар; това е глобален капитализъм и в тази среда BYD убива Tesla, дори ако Тръмп се опита да направи игралното поле едностранчиво.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 386
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #64 -: Април 19, 2025, 09:35:16 pm »
Ае, на тоя автор на статията Мъск да не му е взел жената? Цъкнах върху името му и ми излезаха публикациите му: https://medium.com/@wlockett
Човек толкоз вманичаен да очерни някого съм виждал само още веднъж... и то в тоя форум :)

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 219
  • Преди цунамито, водата се отдъпва...
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #65 -: Април 19, 2025, 09:55:11 pm »
Стари ченгеджийски номера.
Не каза къде лъже, а намери начин да го очерниш.
Със статистика в момента няма да те занимавам.
Ще почакам.
Мъничко.
Какво са 3 месеца за цяла Tesla (изстреляна в космоса)!?

П.п. Евала на Пикси, който се е сетил да направи кинти от падение на идоли.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 386
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #66 -: Април 19, 2025, 10:14:40 pm »
Не каза къде лъже, а намери начин да го очерниш.
Със статистика в момента няма да те занимавам.
Ще почакам.
Мъничко.
Какво са 3 месеца за цяла Tesla (изстреляна в космоса)!?

https://medium.com/predict/byd-just-buried-tesla-d3780d2baa5e
Цитат
BYD Just Buried Tesla
Tesla has officially lost its technology lead.
Will Lockett
Predict
Will Lockett
Published in
Aug 20, 2024

Цитат
This Is The Death Knell For Tesla
May 29, 2024

Цитат
Is This The End Of Tesla?
Apr 25, 2024

Цитат
Tesla Should Be Seriously Worried About BYD
Feb 27, 2024

... и просто ми писна да превъртам повече...

Неактивен h2motor

  • Сериозен
  • ****
  • Публикации: 1 108
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #67 -: Април 20, 2025, 10:12:42 am »
 VITAN, BYD използват LFP батерии, те не понасят да я оставиш разредена и електрохимията им отказва да работи при отрицателни температури. Битката тепърва предстои, когато батериите са направят така че да няма нужда да се усъвършенстват и достигнат нивото на усъвършенстване на оловните акумулатори, няма да има нито блейд батерия, нито тази цилиндричната на Тесла. Така че тази технологична битка предстои. Ефективността при електромобилите е едва 60%. Само толкова от електрическия ток, който се зарежда отива за придвижване на електромобила, 40% се губят. При ДВГ се използва едва 15% от енергията, която се съдържа в горивото и то при тези съвременните с разход 5л. за изминаване на 100км. пробег. При едва 60% ефективност и ако тока го произвеждат с въглища при което се губи 65% от енергията на въглищата, електромобилите въобще не могат да се нарекат ефективни. Имат същата ефективност като ДВГ колите, че и по зле.
 Причината е че не искат да плащат за разрабока на по добри компоненти, защото някой ако плати ще бъде копирано от другите безплатно после и те няма да направят подобен разход.
 Колите които се произвеждат в Китай не са адаптирани за райони с ниски температури и не могат да се продават на такива места освен ако собствениците не разполагат с втора кола, която да ползват ако температурите паднат. За Европа, Сащ и Русия не са пригодени. Успеха на китайските производители се дължи единственно на местното потребление и на това че единственното място където икономиката сега расте е Китай.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 508
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #68 -: Април 20, 2025, 02:29:47 pm »
h2motor
Написал си един куп непроверени неща. Лъжи които се тиражират от двата лагера. Всеки лъже в своя полза в общи линии замерят се със  кал, да не кажа нещо по лошо.
Примерно: лъжа е, че като разредиш желязофосфстна батерия до край и повече не можеш да я заредиш. Аз мойте на челника ми с който работя съм ги разреждал много пъти до нула.  Лъжа е и че не могат да се ползват при температура под нулата. Батерията на моя фотоволтаик е във гаража ми и реално си е навън. Зимата имаше случай да работи и при минус десет градуса температура.
Лъжа е и това да се пресмята ефективността на електромобилите само спрямо зареждането със енергия добита от въглища.  Делът на въглищната енергия вече е доста намалял и продължава да намалява. А и примерно аз ако си купя електромобил да не мислиш, че ще го зареждам с въглищна енергия. Доводите използвани срещу тези които изредих от другия лагер демек са не по малко лъжливи и фалшиви. Глупаво е да се намесва човек в такава лайнометна война защото лайната много цапат и много вонят.

Неактивен h2motor

  • Сериозен
  • ****
  • Публикации: 1 108
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #69 -: Април 20, 2025, 04:17:25 pm »
Радико, той производителя казва тези неща, не аз. Има като теб такива, купили си BYD от тези малките, инфлуенсъри в Русия. Карат го и се кефят, обаче като разредиха батерията и си стигнаха до зарядна станция им отказа да зарежда понеже минус 15. Производителя казва да не се разрежда и оставя разредена, за да се прецака трябва да мине време, но има такива които не са прочели и на практика го установяват. Ти сигурен ли си че челниката ти е с литий - желязо - фосфат батерия, тройна както им викат. Сложи я някъде където не пада температурата тази на соларната ти инсталация, желателно е сигурно. Производителя казва да не се зарежда студена батерия, защото това и скъсява живота. Почвам да си мисля, че тези батерии наистина издържат много цикли, ако се изпълняват препоръките на производителите.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 508
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #70 -: Април 20, 2025, 04:24:49 pm »
За челника съм сигурен защото аз съм ги купил и сложил тези акумулатори в него. Два броя от Илиянци.

Неактивен h2motor

  • Сериозен
  • ****
  • Публикации: 1 108
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #71 -: Април 20, 2025, 06:54:40 pm »
Ако не те затруднява дай линк как изглеждат тези акумулатори.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 508
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #72 -: Април 20, 2025, 10:12:00 pm »
О изглеждат по най различен начин. Продават ги в Илиянци някой са с по голям капацитет други с по малък. Като ги купувам гледам на ръка кои тежат повече. По леките са една голяма гилза и в нея запоен вътре един малък акумулатор.  На тях отгоре пише 2000, 4000 че и 8000 милиамперчаса в същност по тежките са по 800 а по леките да са най много 500 милиамперчаса ама за 3-4 лева толкова

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 219
  • Преди цунамито, водата се отдъпва...
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #73 -: Април 21, 2025, 11:36:06 am »



Неактивен h2motor

  • Сериозен
  • ****
  • Публикации: 1 108
Re: Auto industry / Автопром
« Отговор #74 -: Април 22, 2025, 03:29:59 pm »
  Радико, те са литий - полимер, стабилна електрохимия стига материалите да са чисти, не са капризни, но имат много ниска енергийна плътност. Литий - желязо - фосфат е по сериозна електрохимия, на са точно така както ги описват производителите, трябва да ги пазиш да не ги зареждаш студени при минусови температури, да не ги държиш разредени до повече от 80% дълго време. Няма причина да не се вярва на производителите. От един килограм алуминий се получават 10 киловатчаса електричество в подобна на онази батерия към която бях дал линк, те още не са направени, акумулаторите никога няма да достигнат тази енергийна плътност. Далеч са електромобилите от това което ще бъдат след години, защото 60 килограма са 600киловатчаса, 10 пъти трябва да се зареди и разреди акумулатор 60 киловатчаса и с това нещо при все още ниската енергийна ефективност на електромобилите би осигурило пробег - 3000 - 3500 км. Няма проблем метала да се възтановява с енергия от фотоволтаици, дори да пълниш кораби с него и те да носят в едната посока окисления метал, в другата готовия да се зарежда в батерия. Много са далече електромобилите от устойчива концепция. Сега ако искаш да го зареждаш със соларен ток трябва да стои през деня или през ноща да го заредиш от батерия- акумулатор зареден със соларен ток, да подчертая че това са акумулатори с ниска енергийна плътност. И така - китайската компания изпреварва Мъск, после той пък ще я изпревари, по някое време ще се включат и руснаците, те имат голям потенциал.. И пак няма да стане - само електромобили.