Здравейте, днес вече повече от една цяла година измина от както ме мъчи въпроса с принудителното искрово запалване на гориво-въздушната смес в ДВГ.
..аз съм консерва, която кара Жигула..
Та въпроса и въпросите които станаха много и ме мъчат не намериха отговор затова сега се престраших и отварям тази тема да си споделя мъката и болката и да има все пак някакво развитие не без ваша помощ и коментари да се надяваме занапред.
Искам да кажа, че не съм оформил все още събраните от мен материали по темата в удобен за четене вид под формата на доклад за научна конференция. Просто искам да си нахвърлям в отворената тема, това което гооглеAI ми намира за да отговаря непълно на въпроса за Запалителните системи в ДВГ.
Доколкото досега съм успял да ги проуча глобално нещата се оказва че за иновативния Лада Самара автомобил на ВАЗ се залага Прогресивна система за запалване с повишена енергия на Искрата, която е разработена по технология на Роберт Бош (нямам точни данни но вероятно от СССР е купен лиценз от БОШ за тази западна съвременна тогава технология. За разлика от старата батериина система на ВАЗ2101-2107 тази новата на ВАЗ2108,2109 показва значителни предимства при екплоатацията на автомобила.