Като изключим глупостите написани от витан за получаване на ракетно гориво от озонатор ,аз също подавам на първичната на автомобилна бобина/бобина от лада самара която е за ел запалване и има доста по добри характеристики от обикновенната бобина/ изправено от контакта ~220V което става изправено около =300V и после го накъсвам с тиристор или мосфет.На вторичната от такава бобина излиза доста често напрежение около 100кV до 150кV което е ясно видимо по дължината на искрата между два електрода при нормално атмосферно налягане и въздушна среда/само за тези опити се иска четене на поне 200-300стр.специализирана литература/-имаме искри с дължина до 15см!опитната ми постановка за мерене на дължина на искрата е два електрода с различна форма монтирани на една дъска на различно регулиращо се разтояние един от друг и според формата на тези електроди са вижда и различна форма на искрата-този опит не е хубаво да се прави дълго време, а само за кратко-озон във въздух е вреден, колкото за премерване на искрата с цел установяване на волтажа и вида на самата искра според формата на електродите.
Здравейте, колеги ентусиасти...
Гого, може ли малка корекция да направим в стойностите на посочените от теб напрежения. Играл съм си доста време с искри, разряди и т.н. покрай електронното запалване за автомобили и ако приемем стойност около
3кВ/мм пробивно напрежение на въздуха при нормална влажност излиза, че за да имаш
15см дълга искра ти трябват
450кВ напрежение...
Е, как ще стане това на практика с автомобилна бобина не ми е ясно, и...каква ше е тая изолация да ги издържи тез напрежения...
За целта можеш да си направиш генератор на Ван де Грааф...
и яка изолация ти трябва.
Нищо лично, колега...конструктивна критика просто...