Автор Тема: Генераторът на Капанадзе - всички мнения и конструкции на едно място  (Прочетена 3539416 пъти)

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Спорът Динев го пренесе тук от друга тема и най съкратено казано се изразява в това че динев твърди,
Цитат
Че тя огромна част от енергията необходима на двигателя отива точно за да преодолява противоЕДС   
Докато аз твърдя, че противоЕДС на машината намалява консумираната от нея енергия.
Токът консумиран от една машина става равен на нула когато противоЕДС стане равно на ЕДС.

Неактивен Pegas

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 136
  • Пол: Мъж
  • Всичко е една голяма лъжа!!!
Това ли успя да измислиш за толкова време?!?Аз мога да ти демонстрирам чрез опит,че цялата входяща енергия при пуска на правотоков двигател се превръща в топлинна енергия,като в същото време имаш и пусков момент привеждащ в движение някакъв механизъм със съответната му кинетична енергия...Ти какво можеш освен да разтягаш локуми?Ама пък все пак е добре,че се имаш за умен,изглежда,че колкото повече постове си написал някъде,толкова по умен изглеждаш в собствените си очи,май го прочетох в някакъв каубойски бар...
Няма смисъл да спориш!И СЕ да им покажеш ще извадят от девет кладенеца вода и пак ще кажат че такова животно няма...за това е форума-да се забулва истинската физика ..

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Не знам да има понятие противоЕДС
Има ЕДС - електродвижеща сила и тя зависи от тока и съпротивлението.
Най вероятно това "противоЕДС" си го е измислил Динев и те омотва в локумите си. (нещо като вътрешната балистика)
Тоест една бобина произвеждаща магнитно поле оказва сила върху друго магнитно поле (в случая с електродвигател)
За да имаме работа трябва тия сили да са еднакви - ако не са нямаме предаване на движение (енергия)
Логичното е че когато двигател се върти без товар върху вала той комсумира нищожно количество енергия.
Количеството енергия която може да пренесе през себеси електродвигател се определя от конструктивните му особености (размера и качеството на реализация)

Поне аз така го разбирам. Ако имате няещо друго предвид пояснете.

Ако тръгнем да влизаме дълбоко в темата ш стане мазало - там се включват самоиндукции въртящи полета навивки на късо и прочее де Динев освен да ни разиграва друго няма да стане - щото ш трябва да му се обяснява като на идиот вместо да вземе да седне да се образова сам. А ако ли не да си плаща за даскал.
То бива да запушиш некоя дупка (в знанията )на колега ма да се отнася с теб достатъчно уважително и да черпи знания а не да се прави на интересен и на краставичар краставици да продава.
« Последна редакция: Август 25, 2019, 12:09:22 pm от montanar »

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Да,токът става равен на нула,но и въртящият момент на машината ще стане равен на нула.Не противоЕДС задвижва нещо,а въртящият момент и точно заради това постояннотоковата машина развива най висок въртящ момент при пуск,когато противоЕДС е нула!И не ти не твърдеше това,а че противоЕДС прави двигателя по икономичен,което е меко казано смешно...                                         U=E+I.R при  пуск на двигателя формулата е U=I.R  а енергията осигурявана от външните токоизточици е U.I=E.I +I.I.R хайде сега обясни как с нарастването на Е двигателя става по икономичен след като въртящият момент зависи само от големината на тока.
« Последна редакция: Август 25, 2019, 12:10:08 pm от kd_dinev »

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Динев - ае запознай се малко по-подробно с пусти електродвигатели и тогава филосовствай по тая тема - щото като кажеш постояннотоков двигател си ми ясен колко знаеш за какво става дума.
В основата си такова нещо като постояннотоков двигател няма (с малки изключения)
Всички конвнционални таканаречени правотокови двигатели са или колекторни или сврвоуправление и там посоянни токове никакви няма.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Абе Montanar,ти ли си големият краставичар дето всичко разбира.Вземи си спретни една постановка на опита на Оерстед.Ама първо пускай импулсен ток през проводника и мери количеството топлина,което се отделя както го е правил Джаул без да задвижваш магнитната стрелка.После пак пускай същият ток през проводника,но направи така опита,че когато стрелката се задвижи да отвори веригата и през нея ток вече да не тече!Как мислиш ще има ли някаква разлика в количеството отделена топлина или не?А кинетичната енергия на магнитната стрелка откъде ще се е появила а?Май верно си краставичар в буквалния смисъл на думата...

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Динев не ме хвърляй в девета глуха и да отнасяш въпроса на ебем ти страна - и то не към реален опит а чисто теоритическа постановка де на практика няма как да бъде измерена :)

И не няма да има разлика в топлината спрямо количеството изразходвана енергия.

И да излиза че разбирам малко повече физиката от теб.

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
   Радико, прав е kd_dinev в това, което говори. Обратното напрежение е причината за голямата консумация на енергия на електрическите машини. Ако нямаше обратно напрежение, всяка такава машина би давала СЕ. Обратното напрежение е все едно обратна сила, сила в обратна посока на външната сила (напрежение). Ако ти тикаш една вагонетка напред, обратното напрежение е все едно сила, насочена назад. При това положение много ясно, че ще се потиш много повече за да тикаш вагонетката. Ти се бъркаш в разсъжденията си понеже разглеждаш случая на електродвигател на празен ход, т. е. без механичен спирачен момент, който да спира двигателя. Тогава много ясно, че токът ще намалее почти до нула, защото оборотите ще се вдигнат много и обратното напрежение ще се изравни по големина със захранващото напрежение. Но това не е ефективно работещ двигател, че да го коментираме. Ние говорим за механично натоварен двигател. А обратната сила си е обратна сила и винаги пречи и води до повече разходи на енергия. С други думи, по-добре ще е да я няма за да имаме СЕ.
   А montanar пак се държи като гамен и обижда хората наляво и надясно, явно се има за голям умник. Много ясно, че без механичен товар двигателят ще консумира много малко, но пак ще е доста повече заради обратното напрежение, което прави при високите си обороти. Явно че  kd_dinev по-добре ги разбира постояннотоковите двигатели от вас двамата с Радико, само не знам откъде го вадите това голямо самочувствие? То само със самочувствие не става, трябва и логическо мислене.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
А кинетичната енергия на задвижената магнитна стрелка откъде е дошла.Защото ясно е казано-силата на Ампер не се получава в резултат на използването на енергията на външните токоизточници...Иван Димов ами той Лийдскалнин го е казал най ясно-всяка електрическа машина е източник на свободна енергия стига да не работи сама срещу себе си!

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Димов и Динев! Доколко аз схващам под това "обратноЕДС" опитвате да подпъхнете самоиндукцията - е да ама не - самоиндукцията е следствие на товара върху двигателя - и е основния процес който определя комсумацията на ток следователно комсумираната и отдадена енергия ;) И нищо не става нула докато имаш товар - има изравняване.

Конкретно към Динев и стрлката на амперметъра - когато ми измериш комсумацията от магнитна система на амперметър се обади - би ми било интересно да видя как си го направил :P

Пиша ви това обратноЕДС на сметката с асиметричните кондензатори, нелинейните трасформатори и прочее дивотии.

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
   Обратно напрежение се получава поради движението на ротора спрямо неподвижното магнитно поле на статора. Обратното напрежение на електродвигател е все едно правото напрежение, което генерира като генератор ако му въртим вала с външна механична сила. Затова електрическите машини са обратими - могат да работят и като генератори и като двигатели. Значи имаме две напрежения, генераторно и двигателно като двете напрежения са противопосочни. В нашия случай говорим за обратно напрежение на двигателното външно напрежение. Това обратно напрежение е всъщност генераторното напрежение, което се генерира от двигателя понеже роторът му се върти спрямо неподвижното поле на статора.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Абе Montanar нищо не разбираш от това,което пишеш.Индуктирано напрежение в даден проводник и самоиндукция са различни явления.Посочих ти формула U=E+I.R обясни ми това Е какво е в тази формула и как се изчислява големината му!За сетен път се убеждавам,че в определени области познанията са ти точно равни на нула,спри да ставаш за смях-вземи ако искаш пример от Радико...

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Димов - единственият истински правотоков генератор-двигател е Фарадеевият диск - всичко останало не е - макър на изхода да получаваш прав ток той в самия си процес на формиране изобщо не е прав.
Електродвигателите са обратими при определени условия - ако е асинхронник можеш да го обърнеш само при условие че го въртиш с точната скорост за която е проектиран и по някакъв начин подмагнитиш ротора за да тръгне автоиндукцията - ако не о направиш колко и да въртиш асинхонник генератор нема да стане.
Това напрежение което се случва при автоиндукцията е част от самия процес и ако го пипнете изменяте параметрите на машината - тоест или и нарушавате КПД или просто я спирате - от там няма как да извадите нищо така че да не окаже влияние на цялото.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Динев - за да ме караш да тълкувам формула трее да ми кажеш какво тълкувам - що да ми пишеш а+Б/ц=магаре - от това разбирам само магарето :) И ако мислиш че така ш се изденеш нема да стане - постави адекватен въпрос и ш получиш отговор.

Неактивен технократ

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 528
  • Пол: Мъж
  • Не е важно знанието а разбирането
Монтанар, имам един асинхронен двигател и искам да го развъртя та да стане като динамо, знаеш ли как става, искам да изкарам мрежово напрежение от него, с какви обороти требе да се върти и в каква посока. Трябва ли да се пусне първоначално ток за възбуда, пък и консуматор ще трябва за да прави веригата в статора. Дали кондензаторче да му вържа.