Автор Тема: пропан-бутан и GEET  (Прочетена 52316 пъти)

rujiru

  • Гост
пропан-бутан и GEET
« -: Август 30, 2007, 10:11:40 pm »
След размисли по темата, не можах да разбера дали би имало проблем ако вместо течно гориво се използва газ - пропан-бутан ( LPG ).

Идеята ми е проста. С малко модификации караме направо без пари, тъй като газта като гориво е евтина, а пък подсилена от генератора става още по енергиина.

При един автомобил с газова уредба, на практика работи и бензиновата без почти никакви промени.
Т.е нужно е само прекъсването на бензина, останалото си е както е било при излизането на колата от завода.
Т.е имаме две системи за подаване на гориво и можем да си играем с едната - по-простата ( газовата ).

Т.е ако работата на ГЕНЕРАТОРА с ГАЗ като гориво не е проблем, се налага само :
- изработване на реактора.
- монтирането му непосредствено след изходящия колектор на двигателя въху тръбата преди гърнетата с цел затопляне.
- подаване на газта след изпарителя за пропан-бутан вместо към двигателя към GEET генератора.
- подаване на променената газ пропан-бутан от реактора към двигателя.

Знам че при тази схема не се подава въздух към рекатора, но пък смятам че изпарената газ пропан-бутан от изпарителя за пропан-бутан, съдържа в себе си някакво количество въздух.
Също така може да се намали притока на газ максимално, тъй-като колата може да си пали на бензин и след 5-10 минути да се минава на газ/GEET.

Какво мислите за моята схема ?
Има ли логика в нея или пак съм сънувал нещо накриво ?

hristow

  • Гост
пропан-бутан и GEET
« Отговор #1 -: Септември 02, 2007, 11:13:42 am »
:lol: Сънувал си че има въздух в изпарената газ :lol: Виж, дали съдържа молекули кислород това е съвсем различно.

Неактивен jantar

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 169
пропан-бутан и GEET
« Отговор #2 -: Септември 25, 2007, 01:05:50 pm »
Все си мисля че идеята на GEET-реактора е да горим вода като се разложи на водород и кислород,като при горенето се получава пак вода
:)
В случая бензина служи за поддържане на горивния процес,
а в реактора под действие на електростатичното натрупания заряд се получава разряди(като светкавиците), които разлагат водата
:)
Мисля че не е проблем вместо бензина да се използва пропан-бутан за поддържане на горивния процес, но подаването на водно гориво трябва да остане
На мен по ми допада високочестотната електролиза на водата и подаването на готовата смес в двигателя като може да се използва управлението на газова уредба за превключването от бензин на вода
:)

hristow

  • Гост
пропан-бутан и GEET
« Отговор #3 -: Септември 28, 2007, 04:49:54 pm »
Точно това си е идеята! Някога можеби преди 15-20г. бях чел че да се разложи водата е необходимо водната пара да се прекара с висока скорост през финна метална мрежа. Ама колко финна и от какъв метал не пишеше иначе щях да го запомня. Та когато водата мине през реактора на Пантон се получава точно това според мен, водната пара минава с много висока скорост през процепа между вътрешната пръчка и тръбата (той трябваше да е около 1мм.)
Та пробвайте само с проби май ще стане.И успех!

Неактивен jantar

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 169
:)
« Отговор #4 -: Октомври 01, 2007, 11:10:08 am »
При това развитие на петролния пазар
ще се пробва и още как
;)

venvel

  • Гост
пропан-бутан и GEET
« Отговор #5 -: Октомври 01, 2007, 10:16:48 pm »
hristow сега изясни ли си кои са металите, през които трябва да се прекара водата (парата) за да се разложи: ПЛАТИНА , ВОЛФРАМ или ОЛОВО. Справка - книгата на Андреев - Естественная энергетика-3.

sheki

  • Гост
пропан-бутан и GEET
« Отговор #6 -: Октомври 04, 2007, 09:58:06 pm »
в една от темите gogo беше писал за своя катализатор за кола .. и беше използвал именно оловни съчми и силни магнити :)

venvel

  • Гост
пропан-бутан и GEET
« Отговор #7 -: Октомври 05, 2007, 09:05:08 am »
Между другото за катализатор стават всички елементи от 6 ред на Менделеевата таблица. Това са:цезий, барий, лантан, хафний, тантал, волфрам, рений, осмий, иридий ..... и т.н. Но най-достъпните са волфрам, платина, олово, както и злато!, тантал,  живак!

rumen_andreev

  • Гост
Здравейте
« Отговор #8 -: Октомври 26, 2007, 06:38:42 pm »
Искам да знаете ,че във форума на '' Жив дом " тази тема е разисквана на широко. Моето мнение , че този реактор е просто подобряване на КПД-то на двигателя посредством усвояване на инече изхвъляната през аспуха отпадна термична енергия
Няма нищо свръх естествено. процеса се нарича газификация
при реакцията се отнема огромно количество топлина и от по сложния въглеводород се получава по лек въглеводород въглероден окис(горим газ)и чист водород
така връщаме топлината обратно в двигателя за да получим кинематична енергия и топлина
около 20%
Кой ти ги дава?
вече работим по промишлен образец за експлоатация

Неактивен getca

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 764
  • Пол: Мъж
  • https://t.me/BGfreeman
    • http://analogov.com
Re: пропан-бутан и GEET
« Отговор #9 -: Май 22, 2008, 01:03:55 pm »
Здравейте всички... Ще се опитам да поразсъждавам по темата. Карам повече от 5 г. на пропан-бутан и съм натрупал доста опит при регулировката и усъвършенстване на уредбата. Голямото предимство пред бензина е, че може да се регулира сместа в произволни граници. Сега си паля каручката на газ и при -15 град. Проблема е в плътността на входящия въздух, която зависи от температурата му тъй като се смесва с изпарената газ със сравнително постоянна температура. Сега за ГЕЕТ...
Трудно се постига точно дозиране на сместа за различните режими на ДВГ. Не е възможно с тези кранове от рисунките да се постигне това. При газовата уредба си имаме дозиране от редуктор-изпарителя и си мисля за следната конструкция:
    - ГЕЕТ-а се монтира между изхода на изпарителя и смесителната плочка или щуцер.
    - В изпарителния съд има само вода, подгрявана от ауспуха.
    - На входа на реактора се подават водна пара и вече изпарен пропан-бутан. Съотношението им се променя лесно с кранчета от газова.
    - От изхода на ГЕЕТ реакторната газ влиза в ДВГ през смесителната плочка.
Не е лошо и да се монтира високоенергиино запалване за ДВГ. За регулировката на аванса и съотношението въздух/реакторна газ трябва да се правят опити.
Ако това стане ще е върха и мойта руска каручка примерно почне да гори 4 вместо 8 на сто. ??? Притеснява ме този прът в реактора, който трябва да се намагнити. Мисля си дали не може да го намагнитим предварително, като навием една бобина около него и пуснем силен ток през нея. Може би трябва да се подбере материал с по-голяма остатъчна намагнитеност.
Има и други въпросителни, но сега няма време.
Успех на всички...

Неактивен svetlio760

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 384
  • Пол: Мъж
  • винаги има начин
  • Скайп: svetlio760
Re: пропан-бутан и GEET
« Отговор #10 -: Януари 29, 2013, 09:23:58 pm »
Това за топлината си го мислех и аз - един ДВГ, за който се знае, че работи с 25% КПД и всичко останало е в топлинни загуби, няма как да е другояче - още повече, че изобретението на Стефан Стоянов показва подобни на ГЕЕТ стойности, а при него нещата са видни! В светлината на това ГЕЕТ не е голяма мистерия и е напълно логично да си работи - реактора просто оползотворява изхвърлената през ауспуха топлина и докарва 80-90% КПД на двигателя!
« Последна редакция: Януари 30, 2013, 08:46:39 am от Maistora52 »

eiffel65

  • Гост
Re: пропан-бутан и GEET
« Отговор #11 -: Януари 30, 2013, 01:02:37 am »
И аз мисля като  getca. Не трябва да се забравя, че повечето газови уредби са вакуумни и трудно ще се регулира налягането. Ако удължим трасето на газта ще станат големи аномалии при регулирането на притока  от педала. Но с клапаните при инжекционите вече е др., но не вярвам някой да тества на газовата за 1000лв. ???
« Последна редакция: Януари 30, 2013, 08:47:49 am от Maistora52 »

Неактивен Vector

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 559
Re: пропан-бутан и GEET
« Отговор #12 -: Декември 25, 2018, 12:15:08 pm »
https://m.youtube.com/watch?v=02VMZ0f5V6c
 :o
Всъщност втечняването на въздуха може да се ползва за акумулиране на енергия,тъй като се разширява при стайна температура и може да завърти турбина....но при този процес няма СЕ.
Ще се радвам ако Енталпии ме опровергае.
Честита Коледа!
« Последна редакция: Декември 25, 2018, 12:39:50 pm от Vector »

Неактивен Михаил Кузмов

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 2 561
Re: пропан-бутан и GEET
« Отговор #13 -: Декември 25, 2018, 09:52:49 pm »
Ти беше ли на демонстрациите?

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 053
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Re: пропан-бутан и GEET
« Отговор #14 -: Декември 26, 2018, 12:54:36 am »
В светлината на това ГЕЕТ не е голяма мистерия и е напълно логично да си работи - реактора просто оползотворява изхвърлената през ауспуха топлина и докарва 80-90% КПД на двигателя!

За съжаление тези 80-90% КПД абсолютно не могат да се постигнат, понеже това ще означава че самия двигател трябва да трансформира голяма част от топлинната енергия в механична, а това изобщо не е залегнало в термодинамиката му. Въпросните посочени проценти могат сравнително лесно да се опровергаят като се вземе отделената топлина от един двигател по време на движение (входящата температура на въздуха които го обтича за единица време при определена скорост на движение, и изходящата температура на въздуха, по термичния капацитет на въздуха при определена влажност). Така отделената топлинна енергия от повърхността в J, се изважда от теоретичната енергиина плътност на горивото, отново в J (според мен може напълно да се пренебрегне самата топлина "складирана" в металната структура на двигателя). Ако то КПД-то мине 50%, според мен това би било, направо чудо.

Разбира се въпросния анализ предполага само стандартно третиране на термодинамичния процес, ако някои спомене че GEET отключва определен тип допълнителна енергия, и по този начин постига намаляване разхода горивото това, разбира се, е коренно различно.