Да алтернатора (генератор) от ВАЗ (ЛАДА) е добър вариант, от гледна точка на няколко неща: От една страна - че е ефтин, и лесно може да се намери от някаква морга, от друга страна е бавнооборотен на 5000 оборота в минута (за разлика например от VW, Opel - 10000 обор. в минута минимум), защото оборотите на електромотора са не повече от 3000 в минута, не че има значение да се изчисли точно КПД-то, но за да се получи такова напрежение, което да се подаде на входа... Ако се цели да се затвори Входа с Изхода изобщо ... ще трябва да се внимава с дозирането на изходната енергия на алтернатора при подаването му към акумулатора (даже при махнат акумулатор) в противен случай енергията ще нараства - докато изгорят всички части от самовъзбуждане и неконтролируемо нарастване на енергията. Разбира се това дозиране на подаващата от изхода към входа енергия ще трябва да се контролира от КОНСУМИРАНАТА полезна енергия - която е ЦЕЛТА.
Как обаче ще получим желаното напрежение да е достатъчно на изхода при положение че алтернатора се върти с 3000 обор. в минута (дори по-малко), като алтернатора е предназначен например от ЛАДА за 5000 оборота?? Ако се мисли, че може да се повишат оборотите на алтернатора който е вързан към електромотора например от 3000 към 5000, като между тях се постави ремъци, шайби или запчатки вдигащи скоростта но понижаващи силата на въртене, това ще е НАПРАЗНО тъй като тези механични преобразователи на скоростта само ще намалят КПД-то на предаване на енергията ( породени от триене, съпротивление, усукване и др.). Мисля, че решението според мен е такова!
Алтернатора дава ПРОМЕНЛИВО трифазно (от ЛАДА) напрежение което обаче се изправя от диодите и става право след тях (изправя се). След като се изправи от диодната Грец група на двете клеми може да се постави успоредно изглаждащ кондензатор - това допълнително ще повиши напрежението и изглади пулсациите. КОНДЕНЗАТОРИ могат да се поставят и преди изправителната диодна Грец група -ПОСЛЕДОВАТЕЛНО на всяка фаза като се поставят еднакви КОНДЕНЗАТОРИ с такъв капацитет, че да се получи РЕЗОНАНС по напрежение. Това още веднъж ще повиши енергията и то КАЧЕСТВЕНО.
Има разбира се алтернатори работещи и с по-малка скорост като на трактори, комбайни и др. Може и те да се ползват, но най важното от всичко е АЛТЕРНАТОРИТЕ да имат ГОЛЯМО - КПД. КПД-то е НАЙ-ВАЖЕН критерий, към всичко което се изполва за части и предаване на енергия.