Здравейте!
Искам да споделя какво се случва при мен. Вече година от как съм с LiFePo4 батерии на велосипеда.
Една от клетките можеби е заминала вече.... Постоянно държи по-ниско напрежение при отворена верига, докато по време на заряд го повишава повече от останалите....
Работя по ПОКЛЕТКОВО ЗАРЯДНО. След определен период на експлоатация клетките в пакета си променят параметрите, едни се влошават малко по-бързо от други. Все
по-често трябва да се балансират клетките. /При мен най-добре се получава като ги свържа в паралел, но може и една по една да се заредят до еднакво напрежение./
Горещо препоръчвам, да си ИЗВЕДЕТЕ букса на която да можете да мерите клетка по-клетка, и да балансирате. Аз използвам куплунг от ATX захранване.
От известно време работя по ПОКЛЕТКОВО зарядно, т.е. заредно което зарежда всяка една клетка по отделно.
Първия ми опит не се оказа особенно удачен, защото не съм избрал подходящ трансформатор. Втория опит ще е с тороидален 150VA, който вече е при мене.
Ето каква е процедурата по пренавиване на трансформатора:
1. Размотавам оригиналната вторична.
2. Навивам пробно вторична, и закачам както е показано на "Test Circuit". Навивам докато постигна 3.65V.
3. Размотавам тестовата вторична и със същата дължина /+20% запас са всеки случай/ правя сноп от 12 изолирани проводника. /в случая толкова клетки имам аз => ми трябват и 12 вторични намотки/
4. Привързвам снопа с хартиено тиксо през 5-6cm.
5. Навивам вторичната със снопа проводници.
6. Прозвъняване и отделяне на двойките вторични изводи.
П.С. Когато има клетки в сериен пакет това е най-често срещания проблем. Сигурен съм че много здрави батерии отиват на боклука заради един болен елемент..... ТОВА Е НЕЛЕЛО! Но икономиката на свърхпотребление е наложила този тип мислене....