Автор Тема: Еlectric bicycle - 1КW, 48V  (Прочетена 185318 пъти)

kovandjiev

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #120 -: Септември 16, 2011, 03:04:08 pm »
И при мен основната пречка за сглобяване на електрическо колело се оказаха акумулаторите. Хубавите LiFePo4 36V/ 12Ah - 600 лв. Плюс останалите неща излиза доста скъпо.
Но реших да се разтърся за оловни акумулатори. И ето какво намерих:
http://elimex.bg/category/431/akumulatori-olovni-pb.html
И един сайт само за акумулатори, включително и за велосипеди:
http://akumulatori.bg/170/Category/%D0%9C%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8,%20ATV%20&%20Jet%20...
И съответно по марки:
Varta http://akumulatori.bg/259/Product/VARTA%20-%20FUNSTART%20(Bike)
EXIDE http://akumulatori.bg/265/Product/EXIDE%20-%20Bike%20AGM%20&%20Conventional
FIAMM http://akumulatori.bg/266/Product/FIAMM%20-%20Storm%20(Bike)
Unibat Необслужваеми http://akumulatori.bg/264/Product/Unibat%20-%20%D0%9D%D0%B5%D0%BE%D0%B1%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B2%D0%B0%D0%B5%D0%BC%D0%B8`
Unibat Обслужваеми http://akumulatori.bg/263/Product/Unibat%20-%20%D0%9E%D0%B1%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B2%D0%B0%D0%B5%D0%BC%D0%B8

Оказва се че големите фирми отдавна произвеждат акумулатори специално за велосипеди. И един комплект с хубави акумулатори 36V/12Ah излиза около 300 лв. И така поне за мен цената за комплекта става приемлива.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #121 -: Септември 16, 2011, 10:35:11 pm »
kovandjiev, благодаря за споделената информация! :)
Оловните акумулатори не могат да дават продължително голям ток... Добри първите 2-3 месеца при всекидневно каране. Проблема им е че имат ниска ефективност при големи токове. А в момента първите 2-3 минути след като ги сваля от заряд....
За кадмиевите акумулатори на "Мусала АД" обявяват някакви космически цени ....
Разпитвам в последно време доста усилено. Питах в една фирма, жалост внасят само готови колелета и скутери, но не и части и китове ....

Неактивен gotiniq7

  • Експериментатор
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 409
  • Пол: Мъж
  • Домашен екпериментатор
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #122 -: Ноември 24, 2011, 04:51:00 pm »
Литий йон елемент 3,7 в/3000-3200 мА крайна цена 5 лв за брой :)

http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/batteries/battery-cells/ultrafire-3-7v-3200mah-lc-18650-rechargeable-lithium-battery.html
« Последна редакция: Ноември 24, 2011, 05:02:32 pm от gotiniq7 »

stf_trekkie

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #123 -: Февруари 10, 2012, 11:26:24 pm »
Какво ще кажете за този елемент:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9265__Turnigy_3000mAh_3S_20C_Lipo_Pack.html

Неактивен gotiniq7

  • Експериментатор
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 409
  • Пол: Мъж
  • Домашен екпериментатор
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #124 -: Февруари 11, 2012, 09:24:41 pm »
Извинявайте за закъснението, но елементите за които писах по-нагоре са пълен боклук. Взех няколко за тестове, и резултата е една стотна от обявения капацитет.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #125 -: Февруари 22, 2012, 11:37:11 pm »
Най-евтиния вариант излизат следните батерии:
http://evparts.alle.bg/%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8/winston-battery/

Цитат
Модел: WB-LYP40AHA
волтаж: 2,8-4.0В
тегло: 1,5кг
размери: 116х46х183мм
Цена за 1 брой: 51.20$


Единственно ме притеснява BMS системата, защото тази клетка ако бъде утървана в заряда или разряда отива на боклука .....
От 4 броя такива клетки получавам около 600Wh..... което за електровелосипед е достатъчно, като се има в предвид че ще трябва да бъде повишено 3-4 пъти.

Но нямам опит в изработването на бобината на толкова мощен  пувишаващ /Step Up, Boost/ конвертор.
Другото за което се сещам е за множител на на прежение и да го захванвам с правоъгълници, но няма да издъжват кондензаторите на големи ток според мене....

Някакви идеи, коментари и предложения?

stanetzz

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #126 -: Май 01, 2012, 10:46:50 pm »
  Първо -добре заварил в този полезен форум. Попаднах на него, докато търсех информация за електрическите велосипеди.
По темата- и аз съм хвърлил око на комплекта от Конрад. Интересува ме как стои въпроса с изкачването на продължителни наклони с такъв? Имам предвид конкретно "Симеоновско шосе", в отсечката от зоопарка, до горния край на Симеоново. Дали ще ми свърши работа? А за батериите- могат ли да се използват мотоциклетни акумулатори ? На доста добра цена са: http://www.moto-akumulatori.com/price.html   ;    http://store.emk-33.com/category/76/akumulatori-motori.html?page=2 ,

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #127 -: Май 02, 2012, 10:37:19 am »
Не е лошо китчето, аз съм с такова, но от 1-вите които имаха регенрация.
Оловните акумулатори не стават! Освен ако не намериш тягови, мисля че ще са по-добре, но пак олово ... 34Wh/kg ....
Поръчал съм LiFePo4 - още пътуват. С оловата миналата седмица реших да мръдна, и свършиха много бързо. Трябваше да въртя и да катеря баира с  20 кила акумулатори ....

И ниска ефективност при голям раряден ток....
Т.е. ако си вземеш 15Аh, акумулатори, като ги набримчиш на 10-15A - това е 1C консумация от там пада много КПД-то на акумулатора -> все едно имаш енергийна плътност 16-17Wh/kg.....
« Последна редакция: Май 02, 2012, 02:52:12 pm от Радeв »

Duke_BG

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #128 -: Май 26, 2012, 12:30:21 pm »
Колеги, някой да е тествал тези китове с двигател на средния венец ?

Имам редукторен стартер от Daewoo/opel и се замислям да го свържа към средния венец за тест
харесва ми идеята за двигателл на средния венец,  като така ще мога и да си ползвам 7-те скорости отзад, а 1-вата ми е голяма колкото най-малкия среден венец на някои други модели.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #129 -: Юни 12, 2012, 03:02:30 pm »
Вчера дойде батерийята. 36V 15Aч. Снощи я увих с меки найлони и тиксо, и привързах в временно със сезал за рамката ....
Днеска ще я пробвам. Като имам време ще и направя алуминиеви скоби за закрепване към рамката и ламаринена кутия.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #130 -: Юни 13, 2012, 10:55:08 am »
Повече върви от оловните акумулатори. 3x по-леко и 3x по-малък обем. Но пък МНОГО скъпи!
Ето снимки благодарение на rook:
http://s577.photobucket.com/albums/ss215/RadkoVN/lifepo4/

П.С. Duke_BG, ти си сръчкото от опелджийския форум нали? Колко много твои постове съм ползвал преди ремонти .... Добра сеща! :)
Забрави за стартерите, те не са ефективни електромотори! Иначе редукторните на средния венец вдигат големи скорости, а имат и момент ...
« Последна редакция: Юни 13, 2012, 12:14:44 pm от Радeв »

zach_82

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #131 -: Юни 20, 2012, 11:53:57 am »
Преди известно време бях сложил стартер от Мерцедес 190 свързан с редуктор 1:28 и оттам чрез еднопосочно зацепване с верига към средния венец. Ползвах го с един акумулатор 12 в 45 Амперчаса САМО за нагорнища. Много съжалявам че не снимах колелото. После редуктора ми потрябва за една поръчка за плъзгаща дворна врата и развалих творението.
Сега си направих ето това: http://www.evalbum.com/4164

angelmr

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #132 -: Март 18, 2013, 12:48:23 pm »
Имам такъв от около година и половина, но малко съм го използвал, миналото лято беше прекалено горещо за съжаление. При мен проблема с батериите дойде много бързо. Използвам запечатани оловни 12 амперчаса, пакет от 4 такива. От една страна батерията е много тежка. Поне 25 килограма от общото тегло идват само от там, което прави самия електровелосипед нестабилен и некомфортен. От друга страна на няма и 50 цикъла, акумулаторите си загубиха капацитета в силните токове. На равно нямам никакви проблеми, но по пътя ми има и места с наклон. Там буквално за 100-200 метра акумулатора увисва.
Не съм особено силен в електротехниката, та някой може ли да каже какви са ми опциите от тук нататък? Нямам свободни пари в момента, за да поръчам някой по-сериозен акумулатор. Но все пак бих оценил някои идеи.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #133 -: Юни 25, 2013, 12:58:10 am »
Здравейте!
Искам да споделя какво се случва при мен. Вече година от как съм с LiFePo4 батерии на велосипеда.
Една от клетките можеби е заминала вече.... Постоянно държи по-ниско напрежение при отворена верига, докато по време на заряд го повишава повече от останалите....
Работя по ПОКЛЕТКОВО ЗАРЯДНО. След определен период на експлоатация клетките в пакета си променят параметрите, едни се влошават малко по-бързо от други. Все по-често трябва да се балансират клетките. /При мен най-добре се получава като ги свържа в паралел, но може и една по една да се заредят до еднакво напрежение./
Горещо препоръчвам, да си ИЗВЕДЕТЕ букса на която да можете да мерите клетка по-клетка, и да балансирате. Аз използвам куплунг от ATX захранване.
От известно време работя по ПОКЛЕТКОВО зарядно, т.е. заредно което зарежда всяка една клетка по отделно.
Първия ми опит не се оказа особенно удачен, защото не съм избрал подходящ трансформатор. Втория опит ще е с тороидален 150VA, който вече е при мене.



Ето каква е процедурата по пренавиване на трансформатора:

1. Размотавам оригиналната вторична.
2. Навивам пробно вторична, и закачам както е показано на "Test Circuit". Навивам докато постигна 3.65V.
3. Размотавам тестовата вторична и със същата дължина /+20% запас са всеки случай/ правя сноп от 12 изолирани проводника. /в случая толкова клетки имам аз => ми трябват и 12 вторични намотки/
4. Привързвам снопа с хартиено тиксо през 5-6cm.
5. Навивам вторичната със снопа проводници.
6. Прозвъняване и отделяне на двойките вторични изводи.

П.С. Когато има клетки в сериен пакет това е най-често срещания проблем. Сигурен съм че много здрави батерии отиват на боклука заради един болен елемент..... ТОВА Е НЕЛЕЛО! Но икономиката на свърхпотребление е наложила този тип мислене.... :(
« Последна редакция: Юни 25, 2013, 01:23:00 am от Радeв »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #134 -: Юни 25, 2013, 07:43:59 am »
Радeв
Идеята ти е подобна на стандартните чипове, които зареждат литеевите батерии на нотбуците. Там се зарежда всеки елемент поотделно и му се следи състоянието. При теб няма контрол на отделния заряд, което може да доведе до презаряд или недозаряд на някой елемент защото времетона заряд е едно и също. Максималното зарядно напрежение е 4 волта на елемент, а както ти си го направил при 3.6 ефективна стойност се получава амплитудната стойност на напрежението  по-вече от 4 волта и може да се презареди елемент.
Може да се направи най-лесно на всеки елемент индикация на заряд и като светне, че е заредена клетката да се изключи с ключ определената клетка.
Друг вариянт е да се търси стандартен чип за заряд или микроконтролер със съответната програма  да управлява заряда.
Тук има интересни неща : http://1esource.en.made-in-china.com/product/EKbneGwyHQcU/China-Battery-Management-System-BMS-for-6-Cells-in-Series.html
« Последна редакция: Юни 25, 2013, 08:05:06 am от valex »