Автор Тема: Еlectric bicycle - 1КW, 48V  (Прочетена 185332 пъти)

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #45 -: Май 04, 2011, 02:52:29 pm »
eltransbg, нямаш проблеми. :)
Акумулаторите ги зареждам за 6ч, като ако ги зареждам на максималния им допустим ток ще падне на 4ч.
Сега остана да зареждам батериите със СЕ генератор.  Утре въснамерявам да забия заземителни колове в полянката зад блока и да изпробвам един капаген който до довечера ще е готов. Но повече ми допада нещо бедини базирано /но без механики/, което да възстановява заряда на батериите, както и самите тях. А капагена за домакинството - директно се отказвам от енергото. :D
« Последна редакция: Май 05, 2011, 12:36:09 am от Radoslav »

onoff

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #46 -: Май 05, 2011, 09:12:08 pm »
Оригинално са разкачени(така беше при мен).
Жалко, че не мога да си оправя контролера за да се придвижвам и аз на ток.

rook

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #47 -: Май 09, 2011, 08:42:24 pm »
Днес и аз успях да си сглобя велосипеда и да му направя първия тест. Комплекта е същия като на Radoslav, с изключение на батериите, които са 12В/12Ач. Начално напрежение 38,8В. Тръгване от точка А - много кратък равен участък, следва спускане от 1,1км, след това равен път до точка Б, като цялото разстояние е 3,6км. 50-60% от равния път въртях педалите едновременно с пълна мощност на ел. двигателя. Не забелязах голяма разлика в скоростта, когато не въртя и когато въртя педалите. Няколко кръгчета от колегите на работа, като единия му правеше кеф да върти предната гума. Тръгване от точка Б - равен път, изкачване 0,95км, равен път, изкачване 1,1км. Обща дължина на пътя от Б до А - 5,6км. Като през целия път ту въртя, ту спирам, но ел. двигателя винаги на макс.(около 40% от пътя въртях, че може и по-малко да беше). Почти веднага след като се прибрах, измерих напрежението - 37,4В. 20 минути след това беше 37,7-37,8В. Най-горния акумулатор се чуваше да шумоли, нещо като свистене и бълбукане. От другите два не се чуваше нищо или може да се е чувала много слабо, но аз да не съм го чул. На връщане карах доста време по бордюра, което може да се сравни, като каране по павета. Карах малко и извън пътя, където минах през няколко по високи бабуни и няколко по-дълбоки дупки.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #48 -: Май 11, 2011, 07:19:48 pm »
С колегата rook, днес си сравнявахме колелата. Еднакво вървят. Неговото е по-леко заради 12Ah батериите.
Преправих старо АТ захранване в зарядно. Т.е. изведох му тример  с който настройвам изходното напрежение в диапазона 12-14.6V => и тока, напрежението на заряд.Като имам зор ще зареждам намаксимален ток, но попринцип смятам да го оставям да зарежда на 13,8V и да лягам да спя. :)
 Зареждам батериите паралелно.
Последователното зареждане поражда пренапрежение на едни акумулатори и недозареждане на други ....
« Последна редакция: Май 11, 2011, 08:57:30 pm от Radoslav »

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #49 -: Май 17, 2011, 04:00:00 pm »
Всеки ден бъмча с ел. колелцето, чуството е неописуемо да профучавам покрай чакащите в задръстването автомобили. Много от шофьорите завиждат и заглеждат, дано малко от малко се промени мисленето на хората: "имам кола с нея ходя и до тоалетната". :)

Има някой дребни оптимизацийки:
1. Извел съм бутон за регенеративно спираме, /оригинано се задейства от ръчките на спирачките/.  Молзва се и като велотренажор -  Вкючвам регенерацията и да карам из моската градина, приятно натоварва и връща ток към акумулаторите. /и дишам дълбоко здраве - йодни пари от морето/
2. клаксун - направо си е задължителен, ползвам две "door alarm" /от всичко по 1лв/ като съм им направил рупорчета за насочване.

Тънкостите на оптималното каране:
1. Потеглянето става на ниска предавка и с помощ с педали.
2. Не се подава рязко мощност. При изкачване стръмни баири трябва да се помага, при спадане на скоростта под 15км/ч трябва да се отнеме малко мощност /газ-ток/.
Ако горните точки не се спазват просто има ток Късо Съединение, започва да се включва токовата защита, и пробега намалява.

При комбинирано каране с педали и на ток, пробега е много над 40км с едно зареждане при 3x17Аh!

П.С. В момента облислям куплунг за паралелното зареждане на батерите, защото ми писна да разкачам кабели и да щипя крокодили всеки път.
Зарядното от AT захранване върши прекрасна работа - дава 10А /зареждам в паралел акумулаторите/ Извел съм му кабел от преди LC филтрите. Напрежението се регулира от усилвателя на грешката на TL494 /КА7500/. Разпоява един резистор от едната страна и последователно му се включва потенциометър.
« Последна редакция: Май 17, 2011, 04:07:02 pm от Radoslav »

stealthhack

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #50 -: Май 25, 2011, 10:04:55 pm »
И аз следващият месец събирам електро-колело, само че с по-слаби но по-напрегнати батерии съм го замислил да го правя, китът е ясен от Конрад 280лв. колелото - ново Drag ZX-1!
Като начало това, батериите нарочно ги харесах 7,5Ah защото са супер леки(8kg) а колелото е и с алуминиева рама, предполагам до към 30кг. ще успея да събера системата, акумулаторите и колелото!
Това е батерията, от нея 3 на брой ще взема - http://www.bulcom2000.com/productbg.php?R=883&SR=887&p=44660&SESID=8mmbr0sbu96ga39g11n9v9q6s4 може и кондензатор да сложа пред тях за да не се източват стресово, ако имате идей за големината му(V, C, тип) не се притеснявайте да споделите!
Ще ползвам колелото за ходене до работа, измерено с автомобил са 15-16км. в едната посока, равен терен!
И за последно да питам, дайте идея за оптимално зареждане на акумулаторчетата, с цел по-голяма дълговечност?
« Последна редакция: Май 25, 2011, 10:13:53 pm от stealthhack »

Неактивен gotiniq7

  • Експериментатор
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 409
  • Пол: Мъж
  • Домашен екпериментатор
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #51 -: Май 25, 2011, 10:25:34 pm »
http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=140
Разгледай това, определено е по-добре от оловните. Поне на 2000 цикъла може да разчиташ

Ето още http://www.ev-power.eu/?p=productsMore&iProduct=353&sName=lfp020ah-3.2v-20ah
« Последна редакция: Май 25, 2011, 11:50:48 pm от gotiniq7 »

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #52 -: Май 26, 2011, 10:37:42 am »
Определено и аз съм за LiFePo4!
7.5Ah няма да ти стигнат, като капацитет. Под 10Ah няма смисъл.
Тези геловите акумулатори са с енергийна плътност 34W/kg. LiFePo на теория трябва да са >150W/kg, но явно има облицовки и т.н. ~80W/kg.

Зареждането на акумулатори най-добре става според мен със нефилтрирано импусно захранване.

stealthhack@ има много хора които внасят втора употреба велосипеди от запад - Германия, Швейцария. Марки - Пежо и т.н. Готини планински, градски със вградени скорости в движението и т.н. Аз лично ти препоръчвам с амортисьори защото като минеш с 40 неравност ....

П.С. http://evparts.alle.bg/ - този внася на доста прилични цени батерии, пиши му ако решиш, сговорчив бил.
« Последна редакция: Май 26, 2011, 10:50:00 am от Radoslav »

Неактивен gotiniq7

  • Експериментатор
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 409
  • Пол: Мъж
  • Домашен екпериментатор
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #53 -: Юни 02, 2011, 12:07:37 pm »
Колега Radoslav може ли да провериш хъбмотора дали наистина е с планетен механизъм? Като завъртиш каплата би трябвало да се чува шум от предавката. Предпочитам да е обикновен хъб, щото като знам китайските флексове и дрелки как са направени...В час по трудово 4 клас :) 
http://vbox7.com/play:e44179e1
« Последна редакция: Юни 02, 2011, 12:29:42 pm от gotiniq7 »

Неактивен gotiniq7

  • Експериментатор
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 409
  • Пол: Мъж
  • Домашен екпериментатор
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #54 -: Юни 12, 2011, 06:26:51 pm »
http://elektrovelosipedi.com/    http://www.scoot.bg/
Още сайтове по темата

rook

  • Гост
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #55 -: Юни 12, 2011, 09:40:50 pm »
Определено се чува шум от предавката когато е в движение колелото. Шума е по-лек, когато въртиш и не използваш електромотора. Когато подадеш газ, звука от предавката се усилва. :)
В упътването си е написано, че не препоръчват акумулаторни батерии с капацитет по-малък от 12Ач, поради прекалено малки пробег, който ще се изминава. stealthhack максимум в едната посока ще ти стигнат 7,5 Ач батериите. При условие, че им помагаш от време на време, иначе и толкова може да не изкарат. Реални капацитет на 7,5 Ач батериите е около 2-3 Ач, при използване на кита с 500 ватовия хъб. Например за моите батерии 12Ач е капацитета, ако отдават ток 0,6А, при ток 7,2А капацитета става 7,2Ач. Като имаш предвид, че при 500 вата тока е доста по-голям, а при пикова мощност от 700 вата, няма смисъл да говоря. Определено LiFePo4 батериите са идеално, но цената си казва думата.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #56 -: Юни 14, 2011, 07:50:31 pm »
 Това колело ми се струва твърде бавно. За да те възприемат като равен участник в движението трябва да се движиш по-бързо или на равно с колите, а да ускоряваш 2-3 пъти.
Вчера бутнах един мотопедист, който ми сече пътя с ляв завой.... Днеска пък някакъв олигофрен с клио, изяде як ритник отзаде! Бих си сложил и огнехвъргачка, или пък камъкохвъргачка.
:)
Oбмислям нещо около 3kW.... Но със скорости, допълнителни венци и по-дебеличка верига и т.н. Ще инвестирам в професионален маунтийн байк, 2-ра -  3-та ръка, да му сложа двойна седалка, калници и т.н. Смятам че ще заприлича на моторетка. Със 4kWh LiFePo4 ще изминава доста.
То се е видяло ел. кола няма да имам скоро, но поне ел. мотор за който да не плащам данъци /и изкарвам А категория/ ще имам!
« Последна редакция: Юни 14, 2011, 07:52:19 pm от Radoslav »

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #57 -: Юни 14, 2011, 08:59:22 pm »
Да но "500 лева глоба за нерегистриран електроскутер"
http://www.btv.bg/news/story/133834
=> плащаш данъци, спазваш ограниченията, по-трудно се провираш м/у колите ,не можеш да караш по тротоара, задължително спираш по светофари, не можеш да караш със шипове .......

Т.е. такова нищъ .... :)
« Последна редакция: Юни 14, 2011, 09:07:27 pm от Radoslav »

Неактивен gotiniq7

  • Експериментатор
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 409
  • Пол: Мъж
  • Домашен екпериментатор
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #58 -: Юни 17, 2011, 03:40:17 pm »
Тук   http://www.bdia-bg.com/bulgarian/musala.html  може и да се купи нещо изгодно, само не виждам цени.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Еlectric bicycle - 1КW, 48V
« Отговор #59 -: Юни 17, 2011, 08:59:44 pm »
Вече 2 седмици всеки ден навъртам по 50км. От днес започна да се чува едно виене, като види зора по баира....  предполагам от предавките.... Като цяло този вид главина е ремотонепригодно, това е една от причините поради която не ми допада особенно, втората е че няма скорости и предавката е някакъв компромисен вариант. Но като бърза и евтинала алтернатива на конвенционалния транспорт е просто супер! ;)
За новия проект ще ползвам безчетков мотор или ще преправя един100А аптернатор. Мисля да му залея ротора от смола с неодимови магнити. Ще се радвам ако някой даде идея за ориентирането на полюсите и разположението на датчиците на Хол.

П.С. Доста е приятно да си "Петролно независим", но ако има по-сериозна мощност, така да вдига 80км/ч да кажем .... :)