Ибдулаев компресира сравнително бедна смес до супер високи стойности, много над "детонационната устойчивост" при нормалните ДВГ и променя точката на запалване, за да има непрекъснат цикъл от детонации, които според него са полезни и представляват оптимални P-V диаграми на разширение, за разлика от всички схващания досега. За целта е повдигнал много стойността на напрежението на запалването (примерно на 50кв).
В общи линии ВАЗ 21083 от 75 к.с.на 180 к.с. Разхода на гориво пада от над 7/100 ,на 4/100. Степен на сгъстяване 23 , компресия 40. При нормален мотор това е невъзможно, но явно е открил начина.
http://www.ibadullaev.ru/index.html - Неговият сайт със солидна теория по въпроса
http://www.youtube.com/user/alexeyrumba#p/u/12/9P05s3I6EOw - Тук има клипове с неговото творение и обяснения
http://www.allent.ru/forum/showthread.php?s=93455463230c9559acbf152d49f690d7&threadid=3147 - Форум
http://www.ibadullaev.ru/rabota.html - Директен линк към няколко негови статии
* — Бензиновый двигатель внутреннего сгорания со сверхвысокой степенью сжатия
* — Мифы и реальности современной теории ДВС
* — Сборник (дополнительный) научных трудов по материалам Международной конференции Двигатель-2007, посвященной 100-летию школы двигателестроения МГТУ им. Н.Э.Баумана
* — Сборник научных трудов по термодинамическим циклам Ибадуллаева
* — Основы теплотехники и теории рабочих процессов