Здравейте колеги,
Моля да бъда извинен ако това, което искам да кажа ще се стори някому твърде назидателно, но струва ми се грешните твърдения стават твърде много, което е объркващо и дори вредно, ако искаме заедно да постигнем нещо.
Не съм корифей в областа, но мисля, че разбирам малко от двигатели. Та за ламбда сондата - тя е датчик, който няма нищо общо с СО, СО2, НС, NOx. Тя мери само наличие на О2. Има два типа сонди. Едните работят с размах на напрежението 0-1V, а другите 0-5V. Технологията на измерване е различна, но тука не е мястото да говорим за това. Варианта (най-често срещан) 0-1V генерира напрежение в зависимост от наличието или по-скоро на отсъствието на кислород в изпускателния колектор. При бедни горивни смеси има излишък на кислород - тогава показанието на сондата клони към 0V при богати смеси 02 < 0.5% показанието клони към 1V. За да работи сондата трябва да се загрее до 300 - 350 градуса С. Загряването става от изгорелите газове или принудително. Затова някои от тях имат и допълнително подгряване. Целта му е по-бързо да влезе в работен режим. До толкова, колкото с магнитите се цели подготовка на горивото за по-доброто му изгаряне не виждам смисъл да се правят някакви опити да се "лъже" тоя датчик. В единия случай - ако се направи нещо като бренер за да се изнесе навън сондата, то тя вероятно няма да достигне работна температура, при което показанието и ще бъде равно на опорното напрежение на блока (приблизително 0.5V). След известно време блока ще отчете "прекъсване" и ще работи само по таблични стойности. В другия случай в зависимост от връткането на потенциометрите може леко да се промени прага на тригериране на блока (прага е равен на опорното напрежение). Н е ми се ще да изпадам в подробности защото темата е много широка, изписани са книги и аз не бих могъл да ги разкажа сега. Важно е да кажа, че сондите, които имат до 4 кабела показват само бедна или богата смес. Колкото по-бързо се сменят показанията толкова по-близо сме до правилното съотношение гориво - въздух. Понеже горенето е окисление при всички случаи сондата няма да попречи на икономичния режим на работа. Прекалено богатите горивни смеси, както и прекалено бедните водят до преразход на гориво - мисля че е ясно на всички.
По отношение на разхода на гориво: Градски цикъл не се мери като се кара колата с еднолитрово шише гориво из града. В този случай колата не излиза от лабораторията. На водещите колела се слагат симулатори и се почва ускорение 0-50км/ч 15сек. , поддържане на скоростта 10 сек., спиране с двигателя и т.н. Някаде в мрежата имаше пълно описание на режимите. Вероятно в домашни условия ефективноста от магнитите ще трябва да се мери на място при загрял мотор и някякви консуматори -климатик, фарове, вентилатори с и без обработка на горивото, иначе невярвам да постигнем верни резултати. Разхода се влияе от много фактори - време, температура атмосферно налягане, трафик и още хиляди неща. Ще дам пример с моята кола - преди месец сменях акумулатора и бордовия комп се нулира. Прибирам се от работа (7.5 км, 4 светофара) -3.6л среден разход. Към 10.30 звънят от СОТ - естествено паля и колкото може до ламарината. Преди да тръгна обратно към къщи средния разход беше 9.8л - значи средния разход от нас до работата е бил над 15л./100км или около 4 пъти повече. Какви 10-20-30% мога да засека? Карам толедо tdi, но и за др коли важи същото.