Относно горния цитат искам да уточня, че това е мое лично мнение и не ангажирам други хора с него. Просто споделих впечатления от господин инженера (и аз съм такъв, но не парадирам с това).
Да уточня за какво става въпрос. Устройството на Бъчваров представлява генератор на 50 кХц, който повдига 12в напрежението от акумулатора на 30 кВ и през изправител захранва свещите на ДВГ. Получава се капацитивен разряд между електродите, който се състои от множество разряди с продължителност 10-20 мксек. Като казвам малка мощност на искрата имам предвид, че при такова директно преобразуване не може да се получи такава както при разряд на кондензатор, който трупа енергия в паузата между искрите. Цифрите са 10кВ(запалителен пик)х2ма=20вт за неговото запалване и 3кВх0,1а=300вт за кондензаторния вариант. За това говори цвета на дъгата, която при него е жълтеникава, а при другия вариант - синьо-виолетова. В реалната запалителна система на ДВГ съществуват утечки и вторичен капацитет(кабели, свещи...) от порядъка на 10-50 пФ, който приведен към първичната страна при коеф. на трансф. 100 е от порядъка на 0,1-0,5 мкФ. Познайте какво ще стане при натоварване на неговия генератор с тия утечки и капацитети. Именно затова той рекламираше двойна запалителна уредба - за да използува мощния индуктивен запалителен импулс от стандартната уредба на ДВГ. Не ми се ще да коментирам надеждността на повишаваща бобина собствено производство и диоди на 30кВ, подложени на високи температури и вибрации под капака на колата.
С тези писания не искам в никакъв случай да омаловажа неговите резултати. Просто мисля, че трябва да има междинно натрупване на енергия. А относно пакета къси искри съм с двете ръце за, защото една дълга искра се гаси лесно от турболенцията в цилиндъра на ДВГ.
Oписание на блоковете от втората руска схема (russian_plasma_ignition_2.jpg), последователно отляво надясно:
1. Тригер на Шмит (VT1, VT2) - формировател на управляващ сигнал на входа;
2. Чакащ моновибратор1 (VT3, VT4) - запуска тиристора и определя момента на включване на комутатора;
3. Чакащ моновибратор2 (VT5) - задава времето на включено състояние на схемата в обратно пропорционална зависимост от оборотите;
4. Блокинг генератор (VT8) - повишава и стабилизира напрежението от 12 на 300-400V за CDI кондензатора C8 и зарежда волтодобавъчния TCI кондензатор C7 до 16-20V.
Принцип на работа на схемата:
1. Високоволтовият кондензатор С8 се зарежда от блокинг генератора VT8, който се явява и стабилизатор на заряда.
2. През акумулатора, първичната намотка на запалителната бобина, тиристора VS1 и диода VD9, кондензаторът се разрежда резонансно двупосочно със затихващи колебания.
3. След затихването на осцилациите на ЛЦ кръга, се включва допълнителният класически TCI модул C7, VT7, който запасява ток в намотката, като после рязко спира този ток, при което се получава допълнителна искра.
Казано с други думи, схемата представлява сбор от два CDI+TDI модула, които сумират ефекта си и удължават времето на искрите.
Фактически блокинг генераторът на двете руски схеми е един и същ с малки разлики, просто втората е по-усъвършенствана.
Моят съвет към желаещите да правят такова запалване е първо да попрочетат за искрообразуването и след това да се захващат. По-добре първо да се реализира първата схема, защото е по-проста и лесна за настройка па макар и само като макет. Да се види как работи и да се направят измервания.
Относно елементите схемата не е капризна, защото работи на честоти около 2 кХц. Аз например ползувам универсални диоди 1N400x и си работят прекрасно. За по-натоварените елементи съм дал токове и напрежения - лесно се намират заместители. За комутатора е важно да има малък пад при ток 5-6а. Засега толкова. Ако има неясноти питайте.