Относно обратната връзка ламбда-ЕКУ-времена на инжекторите /т.нар. close loop/ нещата са ясни. Аз говоря за друго - наличието на следяща ламбдата програма, която ограничава регулиращото и действие до около 10%. А не както е положено по закон божи около 20% рейндж.
Нещата не са ти ясни. Ламбда сондата е ключ. Той показва само "има кислород" или "няма кислород". При "има кислород" компа увеличава горивото, докато сондата каже "няма кислород". Оттам нататък горивото се намалява докато сондата отново каже "има кислород". Във видеото което пуснах ясно се вижда как показанията се колебаят от единия до другия край - от 0 до 1 волт. Като подам газ сместа се обогатява "по таблица" за няколко секунди, и след това отново се търси равновесното положение.
Няма 10%, няма 20%. Това което търсиш го няма. Ако наистина си говориш с Румен Роев, той поне би трябвало да се е опитал да ти го обясни. Не мога да повярвам, че той не е наясно с тези неща.
При оптимизаторите ми има пълно изгаряне и на практика никакъв остатъчен кислород в газовете
Тогава не би трябвало да имаш проблем с ламбда сондата.
Но не ми е ясно с какво ще се свърже кислорода, ако липсва гориво за 20% от него. Все пак има химични валентности - един атом въглерод може да се закачи с 2 атома кислород, 2 атома водород се закачат за 1 атом кислород. Ако нямаш достатъчно въглерод и водород, ще ти остава свободен кислород.
Единствената възможност е кислорода да се свърже с ... азота от въздуха. Това и става при бедни смеси. И с това се борят всички производители на двигатели, защото азотните окиси са най-сташните замърсители в един ДВГ или каквато и да е горивна система.
Но тази тема сме я бистрили с теб нееднократно...
На теб ще отговоря когато застана пред PC /вероятно в понеделник/, за сега само ще кажа че бъркаш много. А, и си карал краден Меган Сценик. Единствения начин да се подкара на ход е с монтиране на скопено ЕКУ, за да не търси имобилайзера и покрай него оцапват и другото.
Рено на паркинг с включен вентилатор отпред - не се купува!
Застани пред РС, прегледай електрическите схеми и ще видиш че захранването на вентилатора не минава през ключа за запалването. Оттам минава захранването за включването му, когато е необходимо да работи заради климатика.
Моя Сценик си имаше съвсем изрядно работещ имобилайзер.
П.С. Кадуцей, има една възможност - слагаш емулатор за ламбда сонда. Но тогава няма да знаеш колко ти е избягала сместа. А тя ше бяга заради промените в атмосферното налягане температурата, надморската височина, калоричността на горивото в момента ... Емулатора ше "приспива" компа на колата със "всичко е наред, сместа е ОК, спокойно..." Обаче как ще регулираш реално смесообразуването ... идея си нямам.
Другия вариант е да сложиш широколентова ламбда сонда, да четеш нейните показания и въз основа на тези показания да имитираш сигнал на обикнвоена ламбда сонда, която да вкарваш в компа на колата. Би могло да стане на сравнително смислена цена. Тогава ще можеш да кажеш че примерно при показание на широколентовата "20% кислород" ще формираш сигнал "има кислород", а при "15%" - "няма кислород". Или там колкото процента ще ти е целта която гониш. Е, самата широколентова сонда е няколкостотин паунда ... ма това за мен е единственот осмислено решение.