Автор Тема: Газо-дизел  (Прочетена 29716 пъти)

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Газо-дизел
« -: Август 11, 2010, 09:51:19 pm »
Здравейте колеги, отварям тази тема, защото е актуална при тези цени на горивата.
Това е втората кола, която правя на газо-дизел.
Що се отнася до смесеният разход на двете горива, в старите книги за газови уредби са разгледани възможните системи на включване на пропан-бутан и метан към дизелови агрегати. Когато се подава на дизела газово гориво, горивната смес изгаря пълноценно без да отделя тежки фракции и сажди, поради по доброто разпределение на газо нафтовата смес. Правени са изследвания при които е установено, че газовото гориво допринася за равномрно горене в цилиндъра, което облекчава работата на буталата. За това когато се подаде малко LPG мотора работи по добре и пушека намалява драстично.
Газовият испарител пуска газ според вакума, ако регулирате изпарителя да подава 10% LPG на ниски обороти 800, то при 1600 об. изпарителя ще пуска пак 10% но на 1600об. НО когато започнете да връщате педала на газта, мафтата която подава помпата започва да намалява което променя моментното съотношение на Г.Д.
В зависимост от помпата, ако се надвишат оборотите които сте и задали от педала тя започва да спира Д. горивото като кривата е с понижаване към по високите обороти. Докато не я спре на пълно, зависи от системата на впръскване Бош, Лукас, Делфи и т.н.
Никога не се подава LPG на празен ход, защото помпата не може да спре горивото за празният ход при някои.
Предварението на празен ход е голямо и това довежда до лоша работа на мотора. Подаването на газ трябва да започне поне след 1000об.
На потока на въздуха няма дроселови клапи и други подобни, има Вортекс турбина за по добро размесване на газо въздушната смес и по бързо пълнене на цилиндрите, която прави циклон в смукателният тракт.
http://quanthommesuite.pagesperso-or...nsavec2006.htm
Колата е Пежо 405 1.9Д без турбина за момента още я тестваме и резултатите са добри.
Колата е MZK и с него ще се опитаме да направим микроконтролер за управление на LPG, което трябва да е съобразено с доста изисквания.
1. Газта се пуска след 1000 об.
2. Газта се спира при 4000об. напълно да предпази мотора от избухване.
3. Газта се подава честотно при ускорение за да се избегне детонационното чукане.
Контролера трябва да измери времето за което се ускорява мотора за 1н.сек. и ако се повишават оборотите с 100об. примерно минава в този режим.
4. Ако мотора подържа движението без ускорение примерно за 1н.сек.  20об. започва да пуска максимално количество LPG до разрешеното от нас.
5. Защитни системи:
5.1. датчик за масло - не разрешава
5.2. датчик за висок вакум в смукателните колектори, поради зацапан въздушен филтер - не разрешава
5.3. термо датчик на изпарителя - не разрешава
5.4. датчик за пуснат педал на газта (по инерция) - не разрешава
5.5. може да се пробваме и с датчик за детонация на блока - не разрешава
В общи лини това трябва да сътвориме, за да ги скъсаме останалите форуми.
Помагаите с въпроси и отговори... ;)

Прикаченият файл LPG.zip съдържа кракта информация за някои от свойствата на пропан-бутана.
« Последна редакция: Август 12, 2010, 10:05:45 am от mzk »

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Газо дизел
« Отговор #1 -: Август 11, 2010, 10:00:17 pm »
Ето малко снимки от изпълнението.
За сведение трябва да уточня,че от следващата година всички коли с газова уредба трябва да имат евро сонда.
За да се издаде паспорт на газовата уредба, тя трябва да е стандартна.
Така, че всички други изпълнения са губене на време.

http://emm69.snimka.bg/experiment/lpg-dizel.524897.20056085

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Газо-дизел
« Отговор #2 -: Август 11, 2010, 11:22:19 pm »
Здравейте на всички,

Първо искам да кажа, че уредбата е все още в предварителен стадий (прототип). В действителност за максимална икономия трябва да се правят най-различни регулации при подаването на газта. Въпреки това, при постоянно подаване на газ (обемът газ се регулира от вакуума в колекторите) ефектът е ясен. Моторът е по-пъргав и с повишена мощност.

Разликата се усеща осезаемо и зависи от клапата между изпарителя и колектора. С нея много внимавайте, за да не счупите мотора. При еднодневно каране без газ веднага се усеща липсата на динамика и бих казал, че карането на стандартна печка без газ е по-скучно и изнервящо  ;D

Данни за разхода ще има на по-късен етап, когато попривършат регулациите и усъвършенстванията по уредбата.

В първия пост на темата ще се постарая да събера цялата необходима информация, а коментарите след него ще са дискусия по темата. Ще се постарая да събера каквато теория мога (малко е дефицитна), а за по-сложните въпроси се обръщайте към emm,

очаквам включвания, защото преди малко заредих нафта за 2.23  :o

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Газо-дизел
« Отговор #3 -: Август 20, 2010, 10:40:14 am »
Още един 25г.еко дизел, Мерцедес 200Д е по пътищата ни.
Много върви и не пуши. ;D
Чакам за резултати за разхода на 25г. младеж.... :o
Успех :D

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Газо-дизел
« Отговор #4 -: Август 22, 2010, 12:41:00 pm »
Това е новото попълнение на газо-дизелите.
http://emm69.snimka.bg/experiment/lpg-dizel.524897.20218297

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Газо-дизел
« Отговор #5 -: Септември 06, 2010, 08:47:03 am »
Колеги Мерцедеса 200Д за изминати 250км. 4-5л.газ и 6-7л. олио+дизел(почти 50 на 50). Това е разход който е само градско. Чакам и резултатите от разхода на 250Д. ;D

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Газо-дизел
« Отговор #6 -: Септември 16, 2010, 12:37:22 am »
Здравейте.

Сега направих сметка за разхода и получих следните приблизителни резултати:
Преди (без газ) около 17 лв / 100 км.
Сега (с газ) около 14 лв / 100 км.

Разбира се, пресмятам цената и на газта, и на нафтата. Мощността е осезаемо по-голяма. Опитите и настройките продължават.

ceko26

  • Гост
Re: Газо-дизел
« Отговор #7 -: Август 13, 2012, 08:58:17 am »
Има ли развитие по темата?

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Газо-дизел
« Отговор #8 -: Август 13, 2012, 10:11:36 am »
Здравей ceko26,

При мен икономическият резултат в крайна сметка беше нулев. Остана само впечатлението за по-голяма мощност и по-чисто изгаряне, но за съжаление съпроводено с жестоки детонации. За газо-дизел е необходим детонационен датчик. Снел съм спектъра на детонацията с цел да се направи такъв датчик (не знам дали може да се ползва директно бензинов). Отделно е необходимо намаляне на нафтата от помпата.

Има много колеги, които твърдят, че има много добър резултат и т.н. и затова аз не мога да го отрека, но при мен опитът беше отрицателен.

Seeker

  • Гост
Re: Газо-дизел
« Отговор #9 -: Август 13, 2012, 09:28:18 pm »
........такъв датчик (не знам дали може да се ползва директно бензинов).
Може да се ползва бензинов без проблем. Монтира се на блока по средата.

eiffel65

  • Гост
Re: Газо-дизел
« Отговор #10 -: Октомври 10, 2012, 12:20:44 am »
Някакви новини от модифицираните мерцедеси. Освен че се намаля нафтата, има ли проблем в натоварването на двигателя. Любопитно ми е преди да съм сложил на брат ми и да ме бие после. А и мене ще ме яд да му прецакам реликвата.  ;D