Изписаха се безкрай глупости по тази тема.
Аз предлагам да ми дадете една електричка, която да прави 3 лв /100 км разход, пък майната му на парното и на предното стъкло.
1. Моята кола и без това загрява за 1/2 от пътя, който съм поел (градско).
2. Проблемите със стъклото се решават само и единствено с вентилатора. Ако трябваше да го обдухваме с топъл въздух през цялото време, всяка сутрин половината от колите щяха да са блъснати по стълбовете.
Хайде дайте ми една електричка, ще си я карам с шапката и ръкавиците, пък вие тук коментирайте останалото.
Това, което е проблем, е цената на акумулаторите. След консултация с eltransbg, се оказа, че е най-скъпият елемент. Моторът се оказа най-евтин. Нужни са инвестиции за електрониката за зареждане на акумулаторите и контролера на мотора. Последните могат да се сглобят и саморъчно (заслужава си, при цена още няколкохиляди за електроника).
Вторият проблем е пробега.
Решението, което ми се върти в главата от години (виж стари мнения) е хибрид - електрогенератор (4-5 кВт), който работи на постоянни обороти (разбирай максимална ефективност във вески момент от времето). Може да е дизелов, или бензинов с пропан-бутан. Той от своя страна ще зарежда акумулатори. Цената на такъв генератор е до няколкостотин лева.
-------------
Към колегата C2H5OH ще кажа, че препинателните знаци се долепват до думата. Това е елементарно правило при боравенето с компютри и пишещи машини. Интервал се поставя след тях.