Автор Тема: VW Голф - електричка  (Прочетена 188473 пъти)

Seeker

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #45 -: Април 05, 2012, 09:19:03 pm »
Трабант-комби е с най-леко купе, малък диаметър на гумите и има достатъчно място за батериите. Даже има "печка на дърва" :)  за отопление на купето. Проблем ще е да намериш запазена кола, но пък с епоксидна смола и малко мат можеш да запълниш всички дупки.

eltransbg

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #46 -: Март 03, 2013, 05:46:42 pm »
Като стана дума за Трабант, ето изработени, галванизирани и монтирани елементи:
http://koorteh.com/trabant_ev.htm
 8)

eltransbg

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #47 -: Април 05, 2013, 01:00:04 pm »
Един въпрос относно избора на кола за "конверсия" в електричка:

Кой модел кола (купе) според вас е най-подходящ за преработването му е електромобил за градски режим на каране ?

Тук най-добре са ги подредили:
http://koorteh.com/ev_best_price.htm

- това са "бюджетните" варианти, ако някой иска по тежко купе, тогава май и цената ще се покачи...

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #48 -: Април 05, 2013, 03:02:17 pm »
Тези "приятели" от Кортех много добре са си направили СМЕТКАТА - преоборудване от ДВГ към електрическо задвижване струва от 9 000 до 12 000 долара... "сладури"!!! - нямам думи, въпреки, че не съм един от "шараните"!!!
И това е цената само на вгражданата система. Следват много и много зареждания (това струва пари!), повторно и следващо преоборудване с нови акумулатори (като им свършат циклите заряд-разряд, а те са и НАЙ-СКЪПИТЕ части - това струва МНОГО ПАРИ!), и не на последно място направо плачевните крайни резултати - скорост 70-80 км/час, за да стигне токът в батериите за поне 250-300 км.
Не говоря за Тесла и Малтийският "звяр"... те са в друга категория... Говоря за нещастните напъни на местни бизнесмени, които в исканите пари за конверсията са си начислили не само всички възможни икономии от изоставянето на бензина и дизела, и то за години наред, ами са загърбили въобще глобалното поскъпване на всички горива – ЕЛ. ТОК се произвежда И с въглища, мазут, газ или уран и плутоний... кое от кое по-скъпо и катастрофално за екологията... и ЩЕ СТАВА ОЩЕ ПО-СКЪП. Водата също става световен проблем - за електростанциите и за битови нужди.
Ако превърнем тези 9 000-12 000 долара в лева, стават някъде средно около 15 000 лева... Ами моят Пасат комби струваше 1 500 лева... и мога да си купя ДЕСЕТ такива Пасата като моя, а пък ако пресметна цената на бензина му - харчи средно 8-9л/100км - излиза, че при цена на А95 около 2,70лв ще мога да си заредя 15 000/2,70 = 5555,5 литра бензин. Това в километраж е 5555 делено на 9 и умножено по 100 = 61 722 километра... или почти един път и половина да обиколя Земята...по екватора!!!
Не ми харесва тази тяхна оферта! Това е тяхната калкулация, момчета! – не нашата! Без при това да си конвертираме ДВГ-то с Ел...
За мен понятието Свободна Енергия включва и понятието БЕЗПЛАТНА.
Ето ви и още малко статистика - западните "трошки", които наводниха пазара ни, почти всичките са на среден километраж от около 150 000 до 250 000 км за около 20 години "стаж" по пътищата.
Има много от тях абсолютно запазени, и могат да возят поне още 20 години. После ако са поддържани добре стават "ретро" и си вдигат цената 20 пъти. Обаче ако не са конвертирани.
Какво искам да кажа:
Просто е: сега в България конверсията е много скъпа за обикновено бедния гражданин, а с годините, в България (където всичко е наопаки!!!) напук на Свободната Пазарна икономика - ще става още по скъпа.
Днес такава конверсия не е икономически обоснована. Утре - още повече.
И аз искам да карам без пари, или поне по-евтино, но ПОСОКАТА според мен Е ДРУГА.
ДА СИ ПРОИЗВЕДЕМ ГЕНЕРАТОРИ НА СВОБОДНА ЕНЕРГИЯ (тя е без пари), и ДА СИ ВГРАДИМ ТОЧНО ТЕЗИ ГЕНЕРАТОРИ В КОЛИТЕ ИЛИ КЪДЕТО И ДА БИЛО, ЗА КАКВОТО И ДА БИЛО.
Така мисля аз. А тези които имат "излишни пари за трошене" - да си ги "трошат"!!!
Не съм противник на конверсията, напротив, но си правя и моята сметка. Не съм противник на експериментите с всякакви идеи, но се замислете... Конвертираните в Ел, автомобили, лека полека ще завладеят световния пазар и какво... Най-напред ще се вдигне цената на Ел.Ток - В ПЪТИ - което и сега става, въпреки всякакви протести и негодувания... ГРАБЕНЕТО, ОГРАБВАНЕТО И РАЗГРАБВАНЕТО са стари колкото Света, и няма да изчезнат с половинчати мерки.
Такъв е законът на Пазарната икономика в България, а и не само.
Търсенето определя предлагането!!! И ЦЕНАТА!
А ЦЕНАТА СЕ ОПРЕДЕЛЯ ОТ МОНОПОЛИТЕ, или по-точно - от "тези", които са зад тях!!!!!! - тях трябва да "обезоръжим"!
« Последна редакция: Април 08, 2013, 10:36:25 am от Maistora52 »

lazy

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #49 -: Април 06, 2013, 12:32:27 am »
   Като се поогледа човек ще намери и по-евтини варианти. Разбира се, най-евтините са с оловни акумулатори, ниска скорост и малък пробег, но да не забравяме, че този сектор сега прохожда. http://www.alibaba.com/groupsourcing/categories/Automobiles_3405.htm
   
« Последна редакция: Април 06, 2013, 11:30:34 am от Maistora52 »

Неактивен alextrif

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 13
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #50 -: Април 06, 2013, 02:42:35 am »
 :)Здравейте, отдавна не съм писал в форума, но мисля, че е необходимо да споделя няколко неща относно електромобилноста. На първо място, грешна е идеята, че ако се движите на ток, ще ви е по-евтино. На този етап на развитие електромобилност няма и скоро няма да има. Причината е елементарна. Всички големи автопроизводители имат готови превозни средства задвижвани не само на електроенергия, но и на други видове горива. Но те изчакват решението на монополите за тяхното масово производство. Именно поточните линии, големите заводи за производство на превозни средства ще фалират, нещо което е недопустимо за една икономика. На второ място е лития, докато не бъде заменен с друго, Китай и САЩ, ще си държат на господството. На трето място са вашите идеи да сглобите от пералната някакво подобие на кола и когато решите да излезете на улицата, да разберете, че има технотест, нямате застраховка и сте опасни не само за вас, но и за околните. Шапка свалям на Коортех, за това, че оцеляват в тази криза, плащайки заплати, осигуровки и дават възможност на специалистите си, да развиват иновативните си идеи. Като ви е скъпо, си купете нова електричка или си се возете на трамвая за 15 000 лева, са ви 1500 месечни карти и колко екватора са само!!!!
Спирам и няма да се заяждам, глупаво е....Браво на Коортекс и на другите пионери.
Последното което само искам да ви кажа е, че докато ви води мизерията, няма да имате идеи и разумни решения. Това което умувате е направено стотици пъти по света. Но първо си задайте въпроса...какво правя? Кола дето да си возя децата с регистрирани номера...или циркова количка.
Мога много да пиша, но нека оценим труда и новите идеи като мислим прагматично а не еснафски. :)
« Последна редакция: Април 06, 2013, 02:58:37 am от alextrif »

Неактивен пламгаз

  • Експериментатор
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 103
  • Пол: Мъж
  • не взимай повече отколкото можеш да платиш!!!
    • plamgaz.com
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #51 -: Април 06, 2013, 06:57:35 am »
  Колега alekstrif добре дошъл в "Матрицата". Всичко което си написал е вярно, но е писано вече многократно от различни хора и в други форуми вкл. и от мен. Всички в този форум сме наясно, че няма да открием "топлата вода", Но благодарение на популяризирането на новите технологии и опитите да репликираме добрите идеи стойността на новите производства рязко спада. Примерите са много и не мисля да им отделям внимание, но ако теб не те води мизерията на повечето от населението на земята, скоро ще се присъединиш към тази прослойка, защото не може ти да си добре, когато всички около теб са зле!!!
 Шапка свалям на всички които се опитват да преборят монопола по някакъв начин.
« Последна редакция: Юни 06, 2013, 02:50:17 pm от Maistora52 »

Неактивен prp

  • Активен
  • **
  • Публикации: 208
    • Free Gary McKinnon
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #52 -: Април 06, 2013, 01:51:42 pm »
Цената не е толкова неизгодна. Нисан Лиф струва 25000 евро вместо това си взимаш тойота ярис на старо за 9-10000 лв и конверсия - 18000 лв за 28000 имаш електромобил.  Сравнено с 50000 лв е на около половин цена. Въпроса е за неудобствата на електромобила - не можеш да го вземеш и да го заредиш в апартамента трябва да имаш гараж, не става за дълъг път...

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #53 -: Април 06, 2013, 04:33:40 pm »
alextrif, ясно е, че ако някой кара без номера ще го спрат първите срещнати полицаи. В крайна сметка работи се, както си написал - минава се технотест, после си караш.  Освен това на ток в момента е наистина по-евтино, преди седмица правих подробна сметка. Спрямо газ, бензин и другите горива. С градски транспорт сигурно ще ти е по-евтино, но това е друга категория и няма как да бъдат сравнявани.

eltransbg

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #54 -: Април 07, 2013, 11:25:10 pm »
Ехеее, човек да не влезе 2-3 дни във форума и колко много мнения да намери... ще се активизираме, а? 8)
И да не съм офф топик - една добавка към електричката, която отдавна чакаше да бъде осъществена - автоматично спиране и пускане на заряда.
Цена - 11лв., може да се купи от почти всеки магазин за електроника ;)
Таймера се настройва да се включва по време на нощната тарифа - хем електромера отчита по малко, хем и автоматично се стартира/спира заряда.
На сутринта остава само да "включиш" колата и си готов за още 100км  ::)
« Последна редакция: Април 07, 2013, 11:27:20 pm от eltransbg »

Strashimir

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #55 -: Април 08, 2013, 10:01:47 am »

... На сутринта остава само да "включиш" колата и си готов за още 100км  ::)

И да не забравиш да махнеш щепсела от контакта, че иначе ще влачиш кабела, а и стената, може би... ;-)

Елтранс, смятал ли си колко ти излизат тези конверсии - и при старите модели, и при този, новия, който подготвяш? Включи в цената, ако може, и колко струва технотеста за легализиране на колата!

eltransbg

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #56 -: Юни 06, 2013, 10:05:48 am »
Цената и други пъти сме я коментирали - не е евтино, но излиза в пъти по малко от колкото да си закупиш нова от магазина.
Частите за едни 70-100км струват между 9 и 12 000$
Останалото е малко повече труд и постоянство :)
Успех!

velko

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #57 -: Август 17, 2016, 09:43:52 am »
Темата за ел.автомобил ми раздвижва въображението..Бихте ли дали цена:акумулатори ,ел.мотор...

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 004
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #58 -: Август 22, 2016, 04:54:40 pm »
Някой знае ли кои са по-дуракоустойчивите батерии: Lit-Pol или  LiFePo4 /плътност на акумулираната енергия спрямо теглото и броят на циклите/?

Каква батерия е за предпочитане:
Клетки с голям капацитет - примерно над 20А/ч, примерно като тези: http://koorteh.com/batteries-sinopoly_down200.htm или много литиеви елементи с малък капацитет, примерно като тези: https://www.alibaba.com/product-detail/Brillipower-NCR18650-3400mah-li-ion-battery_1906793946.html?spm=a2700.7724857.0.0.qOdWf4

Някой запознат ли е с технологията  Graphene LiPo, като тези https://www.alibaba.com/product-detail/Hot-selling-high-capacity-lifepo4-20Ah_60464098956.html?spm=a2700.7724838.0.0.hIHXCA?

Търся съвет, защото ми трябва батерия 12В и 90А/ч с възможно най-малко тегло, най-много цикли и най-малко цена и за консумация на 10А.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #59 -: Август 22, 2016, 05:10:01 pm »
Разгледай този сайт виж някъде имаше контакти там и им се обади по телефона момчето което се занимава с това е много в час с нещата ще ти каже всички плюсове и минуси на вариантите. LIFePo4 батериите са по безопасните  за останалото питай там:
https://evparts.alle.bg/