Автор Тема: VW Голф - електричка  (Прочетена 188431 пъти)

Yoro

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #60 -: Август 22, 2016, 05:37:19 pm »
Здравей EDM electronics!

Имам приятел който си направи няколко електромобила.
Ако искаш може да те свържа с него. Човека е много наясно.
Живее и работи в Пловдив.

Velektra

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #61 -: Август 22, 2016, 05:40:20 pm »
EDM electronics, изчакай до есента  :)
https://technews.bg/article-93280.html
« Последна редакция: Август 22, 2016, 05:59:07 pm от Velektra »

Неактивен dymelsoft

  • Administrator
  • Стабилен
  • *****
  • Публикации: 629
  • специалист, не носи на пиене
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #62 -: Август 22, 2016, 06:47:50 pm »
"Батерии от графен за автомобили.
Графен батериите са бъдещето. Или поне така твърди компанията Graphenano, която е разработила нова батерия, наречена Grabat. Grabat впечатлява по всички параграфи – зарежда се само за няколко минути. Зареждането и разреждането на една такава батерия е 33 пъти по-бързо от това на литиево-йонните. А разреждането е особено важно при автомобилите, тъй като огромното количество енергия използвано при вдигане на висока скорост трябва да се освобождава бързо. Капацитета на 2.3V Grabat е огромен, около 1000 Вч/кг, което е 5 пъти повече от настоящите литиево-йонни батерии (180 Вч/кг). Най-добрата част оставихме за накрая. Grabat батериите стартират с масово производство това лято; поточната линия ще е в Екла, Испания."

Според мен използването на Li за батерии, е вече неоправдано и скъпо. Има разработени много и далеч по-добри технологии за батерии, но защо тяхното масово внедряване се бави е друг въпрос.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 003
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #63 -: Август 22, 2016, 07:10:49 pm »
Аз тия нови батерии ги чакам вече 2 г. и още ги няма. Най-новото на пазара е литий-графен /в предния пост съм дал линк/. Иначе старите литий-полимер имат плътност 266 Втч/кг, тия на Панасоник. Ако наистина скоро време ще има 1 000 Вт/ч е това вече е голяма работа. Т.е. това което търся ще тежи само 1 кг. :D Обаче още не съм виждал нещо от литий да е различно от китайско или японско. Ако е американско сигурно ще струва куп пари.

Другия много важен параметър е броя цикли. Литий полимера /старите/ имат около 500. Литий-графеновите вече стигат до 10 000, но са с по-малка плътност и са по-тягови 10 пъти. Цените не се различават много, но циклите, т.е. живота, да.
Разбрах и че, ако се зареждат до 80% се удължава почти двойно живота, циклите.

А дано следващите години да станем свидетели на такива батерии. Ще се променят много нещата по превозните средства. Чета и в Русия правят китайците голям завод за литиеви батерии. Надявам се така да има конкурентни цени.

Неактивен h2motor

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 855
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #64 -: Август 22, 2016, 10:41:58 pm »
EDM electronics  - технологии има, но има инвестиции в стари технологии със зъби и нокти бранят инвестициите си.

Неактивен h2motor

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 855
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #65 -: Август 22, 2016, 10:59:32 pm »
 Наистина се постигат такива неща за които излиза информация, но после не се реализират на пазара защото ги налазват бизнес "ангели" с едни големи рога. Когато се появи нещо ново първите които стигат до него на пожар са точно тези които са инвестирали в старите технологии, те плащат на хора които да следят постоянно дали ще се появи нещо ново. После гледаш новина - Шел купили една лаболатория която разработила екструдирана нижка с наночастици от абсорбционна за водорода сплав, защото много им трябва на Шел да се появи такава технология..

velko

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #66 -: Ноември 18, 2016, 05:28:50 pm »
Здравейте 8)Като цяло не съм на ясно с електромобилите.Видях на обява ситроен берлинго 6000 лв.25А60V.контролер.Хареса ми и моля за мнения и препоръки!

gepi

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #67 -: Януари 18, 2017, 06:53:18 pm »
След кратко проучване относно графен батериите попаднах на този сертификат от TUV с сравнителна диаграма и др. информация която може да ви заинтригува. https://transportevolved.com/2016/05/05/tech-insight-are-graphene-batteries-just-around-the-corner-or-just-wishful-thinking/
и тук е публикувана подобна информация http://revolution-green.com/grabat-energy-graphene-polymer-battery-breakthrough/
Но май продажбите ще са от 2019 ако правилно съм разбрал от тук http://blog.evandmore.com/production-of-revolutionary-graphene-batteries-begins-in-spain/

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 003
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #68 -: Януари 18, 2017, 07:06:32 pm »
Темата с графеновите батерии ме вълнува особено. Колега gepi, можеш ли да кажеш от това което си дал за източник, най-важните параметри - плътност на тока спрямо теглото, циклите на зареждане и спадането на капацитета в зависимост от броя на циклите, че не съм го учил тоя чужд език и не мога да разбера?

gepi

  • Гост
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #69 -: Януари 18, 2017, 07:31:54 pm »
От това което разбирам аз, защото моят английски не е на много добро ниво, в последния линк пише че могат да достигнат плътност 1kWh/kg.
Но има информация в същата статия че в момента типовата им батерия за домашно ползване за 24kW тежи 48кг и после са посочени такива на други производители, което ще рече че в момента са с плътност 0.5kWh/kg. Тук я сравняват с POWERWALL на тесла който е 6.4kW и тежал 97kg, вероятно има доза маркетингов трик - защото не съм сигурен дали в тези 97kg не е включен и инвертора със зарядното който са монтирани във общ корпус със батериите.
По важното което пишат е че са безопасни при излагане на огън.
Можели да се презареждат за под минута при температура до 100 гадуса целзи.
4 пъти по дълго-трайни от литиево ионните
20-30% по малък обем от тях, което по пътя на простата инженерна логика означава че реално са с 20-30% по висока плътност kWh/kg, за мен ще рече че са 20-30% по добри и ако цената им е в рамките на до 20-30% по голяма ще има смисъл (ако са със същия брой цикли, ако позволяват 4 пъти повече е въпрос на лични сметки). Иначе ще чакаме да поевтинеят.
За да придобиеш някаква представа по съдържанието на чуждестранни текстове може да ползваш https://translate.google.bg, върши някаква работа с малко техническа грамотност ще разбереш за какво иде реч, макар и да не е най точния превод.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 003
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #70 -: Януари 18, 2017, 08:40:49 pm »
За сега лидер по плътност на тока е 200Wh/kg. - Panasonic NCR 18650PF. Тези елементи използва Тесла-мобила. Имам такива на фенера, не бях го ползвал от година и оня ден реших да дозаредя акумулаторите, да видя саморазряда им. Останах учуден, почти нямаше саморазряд.

Кофтито при литий-йона е, че са взривоопасни, не работят при ниски температури, нямат голям ток на разряд и заряд и най-вече имат малък брой цикли и бързо им пада капацитета /300-500 цикъла/. Предимството им е в плътността на тока, т.е. малките размери. Но така или иначе тази технология си отива.

Литий-железо-фосфатните преодоляват всичките недостатъци на литиево-йонните, но имат два пъти по-ниска плътност, съответно два пъти по-високо тегло. Циклите достигат до 10 000, като капацитета се запазва до 80% при 2 000 цикъла. Е има значение дали една батерия ще тежи 50 кг или 100 кг.

Графеновите щом ги дават с 500Wh/kg означава, че плътността им на тока не е с 20-30%, а с 200-300% по-висока. Ако имат обаче цикличност, като при йонните, това е твърде малко и излиза скъпо.

Не съм видял на пазара все още графенови батерии. Постоянно следя в Али-баба, сега на мода са железо-фосфатните, има голямо разнообразие. Пишат там, че имало графенови, но всъщност китайците лъжат. По параметрите можое човек да се ориентира за какъв тип реално иде реч.

Това засега е най-впечатляващо, на тези батерии им отговарят параметрите на 100%:

https://www.alibaba.com/product-detail/Headway-battery-38120S-10ah-3-2V_1069087533.html

https://www.alibaba.com/product-detail/Top-sale-headway-3-2V-15AH_1749999602.html

https://www.alibaba.com/product-detail/High-Quality-3-2V-15Ah-LifePO4_1328553155.html
« Последна редакция: Януари 18, 2017, 08:57:39 pm от EDM electronics »

Неактивен coke2k

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 583
  • Пол: Мъж
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #71 -: Януари 19, 2017, 10:01:51 pm »
https://youtu.be/30h6hrxACdA
Това е много интересно за графитен кондензатор ли е батерия ли е и аз не знам как да го нарека. Изгледайте го до край. Мисля че не  е качвано преди това видео.

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 029
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #72 -: Март 15, 2017, 05:35:20 am »
Ето един изобретател който от много време се занимава със различни проблеми в сферата за складиране на енергия:
https://www.youtube.com/user/RobertMurraySmith/featured

Много от опитите и разработките са му отворени с обяснение как се правят.  Той е специалист в графитните технологии, супер кондензатори и батерии. Човека е единствения, на който съм виждал клипове, да е в час с много неща. Има много клипове с концентрирана технологична информация в тях. Един, клип който прави впечатление с разпространеността на градивния материал е използване на конопени (hemp – на Английски ) влакна за правене на батерия:
https://www.youtube.com/watch?v=fcK9JSxVNUc

Ето тук с неговата графитно мастило, той покрива 500 листа (A4) хартия и прави от тях супер кондензатор с който заменя акумулатора на електрически скутер:
https://www.youtube.com/watch?v=P266pdT71tI

Последния му клип представя графитно мастило с което, след определена оптимизация, може да постигне 1КВ/ч  върху 6 листа хартия А4 при 240 V:
https://www.youtube.com/watch?v=F8pzRpcVY2I&t=631s

Неактивен tobo1

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 585
Re: VW Голф - електричка
« Отговор #73 -: Март 15, 2017, 07:00:13 am »
...RobertMurraySmith

Същият господин вече тества батерии 6-8 kWh/kg  !!!!
Има и доста информация в коментарите под филмчетата.