Автор Тема: Рено 5 - електричка  (Прочетена 82621 пъти)

Неактивен scarface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 51
Рено 5 - електричка
« -: Февруари 14, 2011, 06:22:25 pm »
Здравейте
Утре ще ми дадат едно Рено 5, да си го преработя на електричка. Искам да питам, дали има желаещи от Бургаски окръг, които искат да помогнат по някакъв начин за направата. Имам няколко мотора, контролер за правотоков мотор и 6 тягови акумулатора. Има вариант да го направя, като Пловдивчаните с асинхронен. Имам едно прасе на 22 кW 3000 об. ама нямам схема за контролера от монофазно на трифазно. Смятам мотора да го отворя и да свържа намотките на всяка фаза успоредно и така нужното  захранващото напрежение ще падне наполовина, естествено за сметка на тока. Ако някой може да помогне със схема?

Seeker

  • Гост
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #1 -: Февруари 14, 2011, 08:39:30 pm »
Ако ползваш трифазен асинхронен двигател за 220в , трябва и батериите да са на 220в  или 380в. Иначе ще трябва да пренавиваш асинхронния.  При 220в или 380в можеш да ползваш готов инвертор, примерно на Електроинвент за  асинхронни двигатели (ЕЛДИ). Всичко зависи с какъв финансов ресурс разполагаш. Ако имаш към 7000$, можеш да си сложиш китайски литиеви батерии. И да направиш контролера да възстановява енергията при спиране. При добро желание за работа и липса на голям паричен ресурс можеш  да си направиш синхронен двигател и  контролера сам. Ако запазиш скоростната кутия, ще си оптимизираш режимите на двигателя, но кпд ще падне с 25% от загубите в кутията и диференциала. Има много "ако", всичко е компромис.   

Неактивен scarface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 51
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #2 -: Февруари 15, 2011, 09:41:51 am »
Нали мотора стандартно всяка намотка е навита за 220 в. и е двуполюсен. Двете бoбини на всяка ваза са свързани последователно. Като ги разкачиш и ги вържеш паралелно стават на 110 в. Така или иначе ще ми трябват още акумулатори да захраня прасето, така че ще взема още 6 и ще имам 144 в изправено. Като мине през трифазен честотен регулатор и ще е идеално. Обаче за начало ще пробвам какво става като му сложа 5.2 кв. правотоков от електрокар. 45 в. 145 А 2800 об. Реното е дизел, така че тези обороти са идеални.
Това за синхронния двигател си го мисля и аз. Имам доста на брой корави неодимови магнити и може да си направя едно роторче.
Относно загубите  в диференциала и скоростната имам идея как да ди намаля, но нека първо да пробвам така как ще се държи. може да постна тия дни снимка на "донора", само да я разчарковам отвътре и да я изчистя, че е мнооооо мизерна.
« Последна редакция: Февруари 16, 2011, 07:33:52 pm от scarface »

zkm

  • Гост
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #3 -: Февруари 17, 2011, 11:00:32 pm »
Дали са достатъчни само 5кW ???
Ако е така "братята" китайци продават двигатели на ниска цена.

Неактивен scarface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 51
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #4 -: Февруари 18, 2011, 01:06:24 pm »
Това ми е най-мощният правотоков. По принцип за градски условия мотор от 10 кв. ти стига. Последното решение е да е с асинхронен мотор. Сега се опитвам да събера схема за честотен инвертор. Ако някой има такава схема за трифазен мотор, ще съм му благодарен.

Неактивен scarface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 51
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #5 -: Март 16, 2011, 07:06:47 pm »
Малко напредък.

Неактивен ppipilica

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 417
  • говори на жаргон и пише на "старобългарски"
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #6 -: Март 16, 2011, 10:55:50 pm »
Виж тази схема ако прецениш че може да ти свърши работа ще ти потърся и описанието към нея
 

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #7 -: Март 16, 2011, 11:31:33 pm »
scarface,

Браво за положения труд! Кой е моторът, който си сложил? Прав/променлив ток; мощност?
ПС: с нетърпение очаквам резултатите за движението на този автомобил, тъй като двигателят му не е от по-мощните, които слагат по принцип.

Неактивен scarface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 51
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #8 -: Март 17, 2011, 02:24:45 pm »
Двигателя е от електрокар. Правотоков, 5.2кв, 45в, 145А, на Костов. Доколкото знам е задвижвал хидравличната помпа. Днеска щях да го пробвам ама заваля и се отказах.

stealthhack

  • Гост
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #9 -: Март 28, 2011, 06:02:36 pm »
Внимавай с режима на работа на електромотора, мисля е режим S2 което го ограничава по време на постоянна работа!
Ако можеш олекоти Рено-то максимално(резервоара за горивото, резервна гума, седалки може би ;D).
Едно време и аз исках да си правя кола с електродвигател но като сметнах загубите от акумулатора до пътната настилка се отказах, исках да го правя с този мотор!
 http://www.picvalley.net/v.php?p=u/7/1700_286.JPG
Успех!
« Последна редакция: Март 28, 2011, 06:07:34 pm от stealthhack »

Неактивен scarface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 51
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #10 -: Март 28, 2011, 07:11:31 pm »
Пробвах го вече с този мотор и не останах доволен. Сега монтирам един един трифазен. От колата махнах почти всичко излишно. Само седалка и табло има вътре. Няма аспух, резервоар и каквото намерих излишно отдолу.

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #11 -: Март 28, 2011, 11:04:17 pm »
Пробвах го вече с този мотор и не останах доволен. Сега монтирам един един трифазен. От колата махнах почти всичко излишно. Само седалка и табло има вътре. Няма аспух, резервоар и каквото намерих излишно отдолу.

Мощността на автомобилите обикновено се мери на колелата, на коляновия вал (с, без агрегати) и пр. В този смисъл, ако моята кола е 40 кВт, излиза, че ми трябва поне 15-20 кВт електромотор (който може моментно да се претовари). Можеш ли да потвърдиш, че с първия мотор, който ползва, движението на колата е незадоволително? В смисъл, "става ли за нещо"?

stealthhack

  • Гост
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #12 -: Март 29, 2011, 10:02:39 pm »
Със сигурност движи колата, но много енергия отива, около 82%(на електродвигателя) е ефективността, сам можеш да се досетиш къде отива останалата, има наличие на триене и в четките(4 на брой), но поне се улеснява от към управление, токът от край до край е DC - - PWM - - DC!
И според мен е най-добре с един трифазен мотор, но пък DC - - AC конверторите не са много ефективни!
« Последна редакция: Март 29, 2011, 10:04:33 pm от stealthhack »

Неактивен scarface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 51
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #13 -: Март 31, 2011, 06:20:19 pm »
Можеш ли да потвърдиш, че с първия мотор, който ползва, движението на колата е незадоволително? В смисъл, "става ли за нещо"?
Определено не съм доволен от правотоковия. Поне този който съм ползвал не става за тази цел. Малко трябва да се пренавие :) 

Днеска сложих един трифазен около 5-6 квт 1500 об. Не съм сигурен за мощноста понеже е изтрита плочката с надписите, но имам един 7.5 квт дето е малко по-голям. На теста много ми хареса. Колата въртеше гуми от първа до четвърта, за пета нямаше кабел :) понеже го пробвах от мрежата. Сега остава да си донаправя контролера и да я пробвам нормално.

monty

  • Гост
Re: Рено 5 - електричка
« Отговор #14 -: Април 17, 2012, 08:19:09 pm »
scarface, този двигател - трифазният, не е с навит ротор, нали? Пиши дали има напредък в проекта и дали реши начина на управление на трифазния двигател.
Проекта е страхотен...не се отказвай!