Колега TINI,
По-ясна и добре-структурирана мисъл от твоята рядко се срещат! Правописът и егото въобще не ги коментираме...
Та, с две думи, какво искаше да кажеш изобщо!? Кои са тези пичове от форума, които извличат соларна енергия от вакуума? Първо: това не са ли две конкурентни технологии - да използваш соларна енергия (топлинна, фотоволтаична) и да извличаш енергия от вакуума? И второ: покажи ни, моля те, един от тези пичове - да го питаме, и ние да правим като него!
Статията от Elsevier е много хубава, написана е на много достъпно ниво (~втори курс) и би могла да бъде отделна глава във всеки сериозен учебник по термодинамика, но какво искаш всъщност да ни кажеш чрез нея? По Стърлинг-двигателите (двигател с "външно" горене) се работи отдавна. Имало е дори серийни автомобили с хибридни Стърлинг-двигател като Ford "Pinto" от 1972г. (да не се бърка с Fiat "Punto"!), например, но по ред технологични причини те не са се наложили в сравнение с обикновените дизели и бензини. Най-големите им недостатъци са били: трудно потегляне - трябвало е колата доста дълго време "да загрее" на празен ход, преди да потегли; липса на динамика - от като натиснеш педала, докато вдигне оборотите - ехе-е-е...; голям обем и висока цена и т.н. В резултат на това Ford "Pinto" се нарежда в класацията "50-те най-лоши коли на всички времена". Нямам представа, но със съвременните материали и технологии, а още повече при хибридизацията с електродвигател и Li-ion-акумулатори, може би вече е възможно да се създаде автомобил със Стърлинг-двигател и приемливи характеристики. Каква ще е цената обаче, дори при серийно производство, трудно може да се каже... Може би ако се включи в цената на двигателя и цената на спестеното гориво за 10 години напред, тогава сметката ще излезе...