Аз знам, че обикновено гравитационните перпетуум мобилета се подценяват и затова прилагам малко образна информация с цел по-добро обяснение. В науката има един метод, чрез който се добива ново знание. Това е сравнителният анализ. Правят се два почти еднакви експеримента, различаващи се само по определен параметър и така се вижда как влияе този параметър върху крайния резултат. Затова в приложения по-долу файл съм начертал две гравитационни колела, които се движат с еднакви периферни скорости Vл=Vд. Разстоянието на окачването на тежестите също е едно и също за двете колела - 30cm. Тежестите са еднакво тежки - 5kg и са закачени на еднакво дълги рамена. Разликата е само, че лявото колело има 8 тежести, а дясното 16. Така, поради еднаквите периферни скорости и едно и също разстояние 30cm, се получава еднаква входяща мощност и за двете колела (лРвх=дРвх). Ако периферната скорост V=30cm/s, то всяка секунда една тежест в най-горната точка на колелото ще се завърта на 180 градуса като за това ще се изразходва определена входна мощност, еднаква и за двете колела. Застопоряващ механизъм задържа тежестите в радиално направление и така се получава въртящия момент. Най-долу този механизъм се изключва и тежестите си висят по обичайния начин. В задачата се пита дали дясното колело с повече на брой тежести ще дава по-голяма изходяща мощност от лявото. Ако е така, то тогава могат да се правят все по-големи колела със съответно по-големи изходни мощности Ризх, докато входните мощности Рвх ще остават все същите (повдигане на една тежест за секунда при V=30cm/s). Не е много сигурно, че над определен брой тежести ще се получи Ризх > Pвх, което е перпетуум мобиле. Според теорията, мощността е въртящ момент по ъглова скорост или P = M.w и при моите две колела се получава теоретично еднаква изходна мощност по груби сметки наум. Единствено експеримент може да покаже дали ще има разлика в изходните мощности при двете колела.
Забележка:
В най-горната точка, когато тежестта се завърта на 180 градуса, има известна обратна реакция, но тя се компенсира от центробежните сили (виж полуокръжността), които спомагат въртенето. Така имаме само малка флуктуация, която е незабележима при голямата инертност на цялото колело.