Здравейте!
Вчера направихме среща с caduceus, обменихме малко мисли и ми бе предоставен оптимизатор, за да го тесвам на моята кола.
Тя е VW Golf 4, 2.0 бензин, код на мотора AQY. С изправни системи по двигателя (няма грешки от компютъра) и сменена първа ламбда сонда (втората си работи добре).
Измерванията за разхода правя като доливам до горе, на една и съща колонка с един и същи пистолет.
В този споделен файл-таблица ще давам информация за разхода си:
http://goo.gl/BlGlWВ първата част от файла са данните за разхода ми, във втората са снимките на касовите бележки (така де, много станаха обвиненията напоследък).
Според мен реално измерване трябва да стане на стенд, с наблюдение на всички параметри. За сега приемам, че с икономично каране мога да докарам 7.7/100 градско каране (без климатик). Шофирането е предимно чрез наблюдение на моментния разход на борд компютъра. Стремя се да карам между 1000 и 2500 оборота, с минимално натиснат педал. Всички спускания правя на скорост, при които моментният ми разход е 0 литра. Избягвам да предприемам изпреварвания и ненужни "изрязвания", за да не повлияя на измерването (доколкото може да е адекватно). Обикновено се движа сам, с малък багаж или с още един човек. В случаите, когато съм имал по-динамично шофиране, по-голям товар и т.н. ще се постарая да го отразя.
Дал съм снимки от работата на двете сонди и резултатите от газ-анализатора. За съжаление катализаторът ще попречи да се види ефект от промяна в газовете - следствие от оптимизатора, но разчитам това да се покаже от разхода.
На следващ етап ще се постарая да направя и стендово измерване, като ще позлвам двигателчето от прикачените снимки.
Експериментът ще е с гориво бензин. Резервоарът е отгоре, но за да можем прецизно да измерим горивото може би ще ползваме друг съд с мерителна тръба.
Тъй като няма датчици по този мотор, ще мерим температурата с някакъв датчик или с инфрачервен термометър.
Мисля изпитанието да протече в следната последователност:
1. Пуска се ДВГ за загряване до оптимална температура.
2. При установяването й се закача сонда на газ-анализатор.
3. В продължение на 60 минути се отчита изразходвано гориво.
4. Снемат се всички възможни параметри - температура на околния въздух, влажност на въздуха, обороти.
5. В следващия период, без да се спира ДВГ ще се постави оптимизатор. На предварително установено за целта място между
резервоара и карбуратора.
6. Снемат се всички параметри за още един час.
При еднакви параметри температура на околен въздух, влажност, товар на мотора, изменението на температурата на мотора, оборотите или резултатите от газ-анализатора ще покажат ефекта от работата на оптимизатора върху мотора.