Здравейте колеги!
Цената на бензина днес беше 2.69, кръв остава по пистолета и сметката е дали яденето да ходим пеш или горивото ще ни е по-евтино.
По данни на колегата getca, предварението във функция от оборотите при газ е дало сериозна разлика:
При бърз преглед на компютрите за газов инжекцион (пропан-бутан) не установих регулиране на предварението. След разговор с няколко газаджии също не срещнах някакви сериозни аргументи защо да има, или да няма аванс процесор.
Логиката е, че запалителната система на модерен двигател (използващ детонационни датчици) ще следи за детонации и ще увеличи предварението доколкото позволява горивото. Газта е малко над 100 октана и се очаква, че компютърът ще направи подходящо предварение.
Днес свалих данни от моята кола при различни условия. Имах възможност да снема аванса при празен ход (ПХ) и при втора предавка. Градските улици не позволяват нещо повече (представете си да карам на трета с 5000 оборота, това е сериозна скорост).
Ето ги и резултатите:
Тъмно-синята (бензин) и
червената (пропан-бутан) линия са данните от руската графика.
П-Б (2) е предварението според друг източник (доста голяма разлика).
Пр. ход (зелена) е предварението на празен ход при моя мотор при загрял двигател (над 90 градуса).
Актуални 1 (лилава) е предварението от 1000 до 5000 оборота на втора скорост по прав участък, но моторът все още не беше достатъчно загрял (от сутринта е) - при температура около 75-80 градуса.
Актуални 2 (синьо-зеленикава) е предварението от 1000 до 4500 оборота на втора скорост, но при наклон (изкачване). Тези данни снех при топъл мотор.
В общи линии данните за празен ход и "Актуални 2" съм снел при едни условия (вечерно време, топъл мотор), а Актуални 1 са от обяд- по-топло време и недостигната работна температура. Ще се погрижа скоро да коригирам този проблем.
Изводите са няколко:
1. Оранжевата крива - предварението от западния източник е доста странно и с доста големи стойности, т.е. трябва да се провери въпроса.
2. След 2000 оборота при моя мотор няма нужда от корекция на предварението.
3. В ниските обороти (800-1500) предварението е значително под изискванията от червената крива (руската графика), трябва да се провери дали лилавата крива ще се измести нагоре при загрял мотор, за да се определи точно до какви обороти е необходима корекция (ако е необходима) на предварението.
4. Електронното управление на предварението се различава рязко от механичното (съдейки по данните за предварението за бензин от съответните графики), но за сега остава проблема с много ниските обороти (800-1500). Това може да е твърдо заложено като параметри в компютъра, но експериментално ще се провери при работа на газ.
ПС: моля, ако има някой колега с газов инжекцион, който да има възможност да снеме данни от работа на газ, да сподели. Ако има желаещи, но нямат възможност - нека ми пишат ЛС.