Автор Тема: Bedini  (Прочетена 565799 пъти)

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Bedini
« Отговор #45 -: Юни 02, 2009, 01:09:34 pm »
Някой успял ли е да подкара Бедини мотор със тиристор!

ppankov

  • Гост
Re: Bedini
« Отговор #46 -: Юни 07, 2009, 11:25:06 am »
Извинявам се ,да не съм объркал форума!
Най вероятно ,това е форум на някоя библиотека.

Има ли хора които могат да мислят ,или само копират... :o

Добре, кажи две думи за генератора ти на импулси в дадената схема :)

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Bedini
« Отговор #47 -: Юни 07, 2009, 10:12:02 pm »
Здравей приятелю!
Уморих се вече, да гледам чужди препратки и да коментираме дали това е измама.
Тука все още има мозъци, които са по напред от другите.
Когато се коментират някакви схеми, те не трябва да са крият, а основата на която се гради мисълта на всеки от нас.
Всеки един човек, мисли по различен начин и знанията му дават възможност да изгради схемата по свой стил.
Имам резултати, за които съм споменал по-нагоре.
Въпроса е дали има някой, който мисли по този начин, спрямо схемата на Бедини.

Поздрави  ;D
« Последна редакция: Юни 19, 2014, 02:42:56 pm от Maistora52 »

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Bedini
« Отговор #48 -: Юни 07, 2009, 11:47:10 pm »
Здрасти emm,

предварително искам да кажа, че не съм много подготвен по темата, по- скоро ми хареса идеята за 'собствена мисъл'. Далеч не смятам, че тук винаги се работи по конкретни схеми от някой сайт.

За бедини-то. Взел съм 2 магнитопровода (Ш-образни) - Al 5800 55/21 (comet.bg).
Работя по схемата от стр. 4 (пусната от altium)- магнити в единия край, ротор с магнити в другия.

В схемата е посочено положението на роторните магнити така, че да съвпада с магнитните силови линии (роторния магнит се привлича при доближаване на магнитопродова и трудно излиза).

Вчера си поиграх и забелязах, че голяма разлика (поне при преминаване на магнит, държан от ръката ми), т.е. и обратно на линиите да мине, ефектът е че трудно навлиза и лесно излиза (иначе лесно навлиза, трудно излиза).

В момента мисля точно как да направя ротора, малко ми куца главата на идеи.
Управлението с тиристор е интересно, не знам точно каква е целта, може би устойчивост при големите токове, но то зависи и от мащаба на генератора де...
Доколкото знам, mi68 предпочита тиристор при управлението именно на запалителна бобина (схемата за озонатора).

Поздрави!

GMG

  • Гост
Re: Bedini
« Отговор #49 -: Юни 08, 2009, 12:08:51 am »
    Здравей emm !
Скоро ще има други репликации
и схеми на Бедини от сорта...побългаряване
и КПД, повече от нужното!
  Търпение и поздрави !!! ;)
« Последна редакция: Юни 08, 2009, 12:14:54 am от GMG »

Неактивен jantar

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 169
Re: Bedini
« Отговор #50 -: Юни 08, 2009, 08:49:43 am »
emm, защо държиш да управляваш мотора с тиристори?
Погледни в сайта на fairchild semiconductor драйвери и модули за управление на всякакви двигатели.
Мисля че може да намериш нещо подходящо :)

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Bedini
« Отговор #51 -: Юни 08, 2009, 01:23:24 pm »
Колеги, благодаря за отзивите и много се радвам, че има и други хаховци като мен, които мислят по този начин.
Според моите тестове, един тиристор може да възпроизведе огромен разряд във бобина.
Проблема е във запушването на тиристора, със реле, не знам колко време ще изкара, а със транзистори, закъсняващият импулс за запушване на тиристора, се контролира по трудно спрямо оборотите.

GMG, с удоволствие ще чакам твоите резултати.

mzk, преди време си блъсках главата с подобна постановка и стигнах до извода, че магнитопровода трябва да се изработи от алумин, или от друг материал, който не реагира на магнит, а на ел.магнитно поле и по този начин ще се избегне, трудното навлизане на магнитите.

Успех на всички... ;D
« Последна редакция: Юни 19, 2014, 02:46:20 pm от Maistora52 »

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Bedini
« Отговор #52 -: Юни 08, 2009, 02:17:18 pm »
Е, неее.. точно идеята на управляващите намотки е неутрализирането на трудното навлизане. Затова в схемата от стр. 4 има допълнителен диск с оптрон, който следи преминаването и индуцира малко напрежение в управляващите намотки (роторните магнити се отблъскват или просто се улеснява преминаването им). Енергията от всички намотки се прибира обратно в акумулатора.

ПС: мислех си онзи ден за следната ситуация: (постоянен магнит) (щит на магнитни линии - електростатичен фарадеев кафез) (работна намотка). Целта е комутиране на ем поток чрез постоянно създаване на електромагнитен щит (регулиране честотата на високото на щита). Но не знам дали е възможно да стане, не съм запознат с материята.

Неактивен jantar

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 169
Re: Bedini
« Отговор #53 -: Юни 08, 2009, 03:30:36 pm »
emm
ЗАРЕЖИ ТИРИСТОРИТЕ!Те са отживелица.
Сега има IGBT

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Bedini
« Отговор #54 -: Юни 08, 2009, 04:56:25 pm »
jantar, питал съм на няколко места за тях, ама ме гледат опулено!

Извадка:
Подобряване комутационните свойства на MOS транзистори и IGBT

При мощните MOS транзистори, между сорса гейта има значителен паразитен капацитет(между 900 и 2000pF), а в отпушено и запушено състояние тока на гейта е само няколко nA. Драйверното стъпало трябва да може да работи с чисто капацитивен товар, което означава да осигурява бързо зареждане и разреждане с големи токове с малък постоянен ток.  Доброто решение за драйвера е той да има две части, осигуряващи поотделно работата на отворения и затворения ключ. Това се постига чрез противотактен емитерен повторител. При използването на противотактен емитерен повторител, лесно се постигат времена на превключване от порядъка на 50-100ns. Когато работната честота на ключовия стабилизатор е над 300kH G трябва да е с нискоомен източник на напрежение. Това налага в близост до драйвера да се свърже достатъчно добър филтриращ кондензатор. B MOS транзисторите не се наблюдава вторичен пробив или натрупване на токоносители, но има други проблеми. Първо превключването им е толкова бързо, че типичните паразитни индуктивности на трансформатора и монтажа обуславят големи отскоци на напрежението, които могат да ги повредят. За намаляване на скоростта на превключване се препоръчва да се свърже резистор последователно на G. Съпротивлението му не трябва да надхвърля 50W тъй като между D и G има динамичен капацитет 80-150 pF. При значителен изходен импеданс на драйвера се получават паразитни осцилации на MOS транзистора по време на включване и изключване.
« Последна редакция: Юни 19, 2014, 02:51:19 pm от Maistora52 »

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Bedini
« Отговор #55 -: Юни 08, 2009, 05:18:14 pm »
Даже се мъчих със контролиран мощен кондензаторен разряд, като мощен ключ, на принципа на кондензаторното запалване.
Ама то стават такива гръмове и мълнии, че направо да те заболи главата.
При високоволтовите (С1)  5мф  на 3кв  ги помпам до към 1000в във зависимост от честотата и става, но бобината е голяма играчка. Всеки слой навивки се изолира и ги отсвирих.
За това минах на по-ниски напрежения до 500в. Като се сметне енергията за зареждането и ел. магнитната сила за завъртане, се получава доста добре.
За сега си чеша главата и се чудя на къде да хвана, ако някой който се е чесал повече не изръси някоя мисъл..
Поздрави  :)
« Последна редакция: Юни 19, 2014, 02:52:28 pm от Maistora52 »

Неактивен jantar

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 169
Re: Bedini
« Отговор #56 -: Юни 09, 2009, 08:27:23 am »
Вече си има готови драйверни модули за IGBT,които спестяват проблемите по управлвнието им.
Имай в предвид че колкото е по-голяма индуктивността - скоростта на нарастване на тока в нея е по-ниска,
така че според мен трябва да използваш пик с високо напрежение и след това да продължиш импулса с номиналното за намотката (навремето правих нещо подобно за управление на стъпкови двигатели :) )
Опитай с повишаващ обратен преобразувател да заредиш кондензатор и на следващия такт да го разредиш през намотката, като когато се разреди - остава да действа номиналното напрежение.
За яснота - виж моята схема за многоискрово запалване  :)
При мен кондензатора се зареждаше до около 100В за първия пик (вместо 12В) и на всеки импулс (6 за всеки такт при изключване на транзистора от запалителната бобина - се включва транзистора на преобразувателя и дозарежда кондензатора.
Стана ли нещо ясно? :D

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Bedini
« Отговор #57 -: Юни 09, 2009, 01:43:54 pm »
Схемата е ясна но при тебе С1 е 100нф  а при мен 470мф.
С един такт на обратният пробразувател не мога да го заредя.
На този принцип със С1 бях разработил схема за искрова подводна клетка за водород, и С1 там беше във порядъка на 4-10мф. и 200-400в.
http://www.youtube.com/watch?v=UlTcy9xjvck
Все пак има разлика, дали ще произвеждаш искра или ще създаваш магнитно поле.
А по въпроса за IGBT, драсни някой номер да го търся.  ;D



Неактивен jantar

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 169
Re: Bedini
« Отговор #58 -: Юни 09, 2009, 03:32:38 pm »
Направи няколко такта докато ротора се завърти до позицията за импулса можеш да го напомпаш до каквото си искаш напрежение и според мен няма смисъл от голям капацитет, важно е в началото на импулса напрежението да е високо, за да имаш рязко нарастване на тока, после тока се поддържа и с по-ниско напрежение. ;)
За IGBT - погледни в сайта на fairchild semiconductor или international rectifier драйвери и модули за управление.  :)
http://www.tme.eu/bg/katalog/igbt-tranzistori_18/#id_category%3D18%26
http://zefiryn.tme.pl/dok/wd1/irams10up60b.pdf
« Последна редакция: Юни 09, 2009, 03:53:07 pm от jantar »

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Bedini
« Отговор #59 -: Юни 09, 2009, 06:16:44 pm »
jantar, благодаря за отговора, НО ЛЕЕЕЕКО ше се въздаржа за сега, иначе хората работят и са направили добри играчки. По-нагоре в постовете ви бях споменал, че съм започнал един проект за ;въздушно водороден; двигател, и за момента всички финансии отиват за него.
Реално искам да реализирам Бедини, на маховика на ДВГ-то, като ще използвам неодимови магнити по 40 или 85кг.
Двигателя ще има затворен цикъл, без изгорели газове, и понеже е двутактов ми трябва допълнителен въртящ момент.
Кубатурата на ДВГ се очертава да надмине очакванията ми, и за това отсявам всяка информация по въпроса.
Още един път, благодаря на всички които взимат отношение по въпроса.
Успех ;D ;D ;D