Автор Тема: Турбонатор (завихрител на въздуха)  (Прочетена 150172 пъти)


sheki

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #1 -: Октомври 17, 2007, 07:55:27 pm »
на мойта жигула направих нещо такова за завихряне на въздуха .. но така и не разбрах дали има ефект.. карам предимно на газ .. бензин само ако ми свърши газта :)

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #2 -: Декември 16, 2007, 09:28:08 am »
Цитат на: "krazz"
завихря мозака на шофьора.нали след този фарфалак има филтар или тези карат без филтри?


Чакай малко де, тук има хора, които знаят къде им е въздушния филтър.  :!:

sheki

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #3 -: Декември 16, 2007, 09:06:55 pm »
Цитат на: "krazz"
завихря мозака на шофьора.нали след този фарфалак има филтар или тези карат без филтри?


слага се след филтъра .. директно над карбуратора , под него са дюзите за впръскване .. целта е да се получи по голяма турболенция и разпрашване на горивото .. за по - добро запалване и изгаряне.

ceko26

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #4 -: Февруари 11, 2008, 05:20:31 pm »
Ако има ефект би трябвало да се получил ако се монтира след дросела и то само на карбуратор иначе си е чиста измама.Завихряш въздуха за да го спреш от полузатворена др. клапа и след това да се разклони към някой цилиндър и да свилиш 1 литър гориво това ще е магия.

koce93

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #5 -: Май 08, 2008, 04:58:06 pm »
Аз съм го сложил под карбуратора. Разтоянието от разпръсквача до дроселовата клапа е от 3 до 5 см. и е недостатъчно за смесване. След карбуратора има повече време за смесване до цилиндъра. За икономия не зная защото карам на къси разтояния на газ, но при двигател 1.3 се чувства по-голяма мощност на Витиня.

koce93

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #6 -: Май 09, 2008, 12:47:37 pm »
Мисля, че около 1 л. Като ходя на провинцията, ходя преди Тетевен ще напълня газ и на прибиране пак ще напълня за да разбера разхода. Сложил съм и 6 неодимови магнити на въздуха преди филтъра три реда по 2 и 4 на маркуча за газ преди карбуратора. По 2 по дължина от двете страни. Магнитите са от силните 30/ 25/5мм. Не мога да сложа повече на въздуха, защото намалям прозореца за въздух. Преди тези процедури го засяках до морето миналото лято и разхода беше 8 на 100 газ. Те го дават, че на газ трябва да гори около 1л. повече от бензин.
« Последна редакция: Юни 25, 2009, 02:11:08 pm от koce93 »

Неактивен oniatam

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 106
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #7 -: Май 09, 2008, 05:07:38 pm »
Тези магнити, има ли значение колко са на брой, колко са голями, какви са, къде са монтирани и т.н.??
Също така, какъв е ефекта от тях?
« Последна редакция: Май 09, 2008, 11:38:59 pm от altium »

koce93

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #8 -: Май 09, 2008, 06:11:00 pm »
http://forum.mazeto.net/index.php?topic=351.0
От тук прочетох. При намагнитване на въздуха и горивото се получава по добро изгаряне и от там и икономия.  Изчислих лицето на кръга на отвора преди въздушния филтър и поставих колкото може магнити, като не трябва де се намаля лицето на площа за входа на въздуха, ако са по тънки може и повече. При поставянето трябва да са ориентирани с противоположните полюси така, че да са придърпват, а не да се отблъскват. Целта е да се получи магнитно поле през което преминава въздуха. Прочети повече на форума горе. Неодимовите магнити са по силни и може да се поставят на по голямо растояние един от друг.

administrator

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #9 -: Юли 29, 2008, 09:40:56 pm »
Ето моят вариант
« Последна редакция: Юли 29, 2008, 10:51:59 pm от altium »

administrator

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #10 -: Август 27, 2008, 10:29:52 am »
Ето моят вариант
Изминах над 1000 км. с него. Ефекта е почти нулев.

BONETI

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #11 -: Юни 09, 2009, 07:51:59 pm »
Ето го и моя тубонатор...но няма осезаем ефект с него.

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #12 -: Юни 10, 2009, 11:01:20 am »
Здравейте колеги,
Нямам такова чудо, но помислих малко по въпроса и искам да споделя "некои съображения", както казваше бай Тошо едно време  :)
1. Някой има, а друг няма икономия - това вероятно се дължи на факта че турбонаторите са различни домашни варианти с произволна геометрия - т.е. няма стандарт и точна база за сравнение
2. Почти всички гледат просто да завъртят въздуха и толкоз - само в един вариант видях нещо смислено, приличащо наистина на вортексния триделен импелер на Шаубергер
http://www.spiralmax.com/
Вярвам че ще се съгласите че формата доста се различава от общоприетата за турбонатор  ;)
3. Прави се в масовия случай от желязо, алуминий или неметални материали - да се сещате нещо за медта като катализатор на синтезните процеси? И отрицателната роля на желязото при тях? Щото процесът на енергизиране е синтезен...

В заключение ще кажа, че ако искате да има ефект от такова устройство, то трябва да е от медна или месингова ламарина които са енергийни катализатори; да има формата на импелерната турбина на Шаубергер за да стимулира синтеза и зареждането на въздуха; да е изолирано от желязо - т.е. от масата на двигателя, за да може да натрупва заряд и да го предава на въздуха.

Поздрави

smsi-h

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #13 -: Юни 10, 2009, 11:33:07 am »
Турбонаторът в картинки:
http://www.spiralmax.com/sm_photo.htm
Хм, интересно, май дават 31% икономия. Което е много.

caduceus, защо слагат турбонатор на изхода на ауспуха? И то изработени от алуминий или хромирани? На входа на карбуратора ясно защо, но на изхода на ауспуха, защо?

http://www.spiralmax.com/tet.htm

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #14 -: Юни 10, 2009, 02:51:27 pm »
smsi-h
Аз нямах тия тенекета предвид... Просто видях зелената картинка от моя линк - дето пише Advertised as the "most powerful engine Chevy put in a truck." и си казах че някой е уцелил верния път, ама май не  :) И те явно режат ламаринки на 45 градуса и чакат голямата икономия...
Като цяло идеята ми беше устройството да завихря въздуха центростремително и да се засмуче енергия в потока, а не просто да се разпръсне горивото по-добре че да изгаря пълно. А за турбонатора на ауспуха - нямам идея защо е, американски глезотии вероятно  ;D Ефектът от вихровото изпразване на тръбата едва ли ще им вдигне много КПД-то на ДВГ-то. Иначе изглежда добре
 
Поздрави