Здравейте колеги,
да вкарам и аз като emm малко практика във форума
Реших да видя докъде ще мога да усъвършенствам шаубергеровите турбонатори, затова два месеца карах без нищо по ДВГ - нито магнити, нито друго. Свалих всички оргонизатори и оставих мотора да се разреди с времето. Зарядът падна постепенно до нула, съответно работата на мотора се промени към по-зле, стана по-шумен и отзад позамириса доста на газове
Заради коректността на експеримента се набутах с малко повече пари за бензин, но здраве да е - важното е, че имаше смисъл накрая. И така:
При нормален немодван двигател разходът по ежедневното трасе от около 20км градско и 70 извънградско беше около 6.7-6.8 л./100 км. Скорост 90-100 км по шосето, градското е с 14-15 светофара, понякога и повече. Колата - Ситроен Ксантия 2.0, 130 к.с., бензин, 1999 г., 170 хил.км. Стремил съм се да карам без излишни състезателни моменти и рязкости.
След слагане на последния ми модел турбонатор, ъпгрейдван с магнити /3.7 кг сила/ + медно-сребърно фолио + контравихрови лопатки /патент на Шаубергер/ и минаване на 500 км се забелязва следното - много по-тих двигател, мощност и плавно, ненарушено ускорение, колата е тествана до 150 км/ч и върви идеално. Температурата на мотора не се качва над 80 градуса, отзад не мирише на нищо - дишах и слагах бяла кърпичка - само топъл въздух. Пробвах да мина и на газоанализатор, но в Плевен ако щете вярвайте и двата с които се мъчих нямаха мастилени ленти на принтерите, хората казаха че всичко е чудесно и да си ходя спокоен - нямало проблеми
С малко псуване си хванах пътя - каквито им сервизите в тоя град, такива и газоанализаторите /за да си създадете впечатление - ходих в София за пълнене на сфери и дадох само 35 лв, а в Плевен ми казаха предния ден, че са за смяна четири броя и да съм си приготвел 480 лв.
/ Както и да е.
Основното - разход 5.5 л./100 км.!!! Концепцията е вярна, въздухът след турбонатора е със заряд 10 - направих си импровизиран вентилаторен стенд за тестване извън мотора. Сигурен съм, че има още терен за усъвършенстване. Слагам малко снимки на новото устройство и монтажа:
http://prikachi.com/images/861/2415861U.jpghttp://prikachi.com/images/863/2415863q.jpghttp://prikachi.com/images/866/2415866X.jpghttp://prikachi.com/images/879/2415879H.jpghttp://prikachi.com/images/881/2415881H.jpghttp://prikachi.com/images/891/2415891r.jpghttp://prikachi.com/images/895/2415895C.jpgП.П.
Изолирал съм отвън въздуховода с три различни пласта - алуминиево фолио за отразяване на оргона в тръбата, хартиено тиксо за пасивна изолация и текстилно тиксо отгоре за здравина. Иначе изтича енергия, особено при сгъвките
Поздрави