Автор Тема: Запалителни системи с управление на предварението  (Прочетена 103014 пъти)

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #60 -: Декември 28, 2013, 01:29:18 pm »
   Това не е моя тема, но нека де се види и моето мнение.
Оставам с впечатлението, че всички вие карате счупени коли и все нещо ремонтирате. Или може би сте впрегнали интелекта си да усъвършенствате морално остаряли технологии. Знаете ли, че КПД на ДВътрГ е не повече от 40%? Така и така с тези коли повече топлим атмосферата отколкото ни извършват реална работа. Направо се чудя как искате да "цепите стотинката" като истински габровци, но ако вложите времето и усилията си другаде - повече ще сте на сметка. Примерно в двигателите с външно горене, където КПД е двойно по-голямо от ДВътрГ. Има също двигатели на принципа на термопомпата, които се захранват чрез отнемане на енергия от въздуха. Да не говорим за задвижването с центробежни сили и тем подобни НЛО технологии. Защо все трябва да тичаме на "опашката" и да ремонтираме калпави стари технологии? Така никога няма да забогатеем и да си решим проблемите. Наскоро гледах видео за изобретатели в областта на компютрите и в него се каза как са успели въпреки голямата конкуренция - чрез девиза "Think differently!". В превод - "Мисли различно!". Само така се постигат нови по-високи цели. Другото е просто само тренировка на мозъка. Безкрайно усложняване, компютърно управление на запалването и т. н., а в крайна сметка КПД < 40%. Хората вече ще подкарат и електромобили докато вие си губите времето със стари и изчерпали се технологии. Затова призовавам - "Мислете различно!"

elektros

  • Гост
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #61 -: Декември 28, 2013, 03:44:02 pm »
Впечатлението за счупените коли е близко до истината, аз например имам две, които струват колкото фара на една нова...Ако имахме нови коли, то най-вероятно нямаше да пишем в такива форуми, а в момента почивката ни на някой екзотичен остров щеше да ни е втръснала... Иван Димов, ако можеш да промениш генерално статуквото, как би го направил? Примерно изобретил си генератор на СЕ, който доказано работи и произвежда енергия, какво ще направиш? Има няколо варианта- да взривиш медиите, да публикуваш схемите на няколко места в нета, да хукнеш към патентното ведомство, да тръгнеш към ОАЕ с надеждата да вземеш някой милион от някой шейх...?

koko5

  • Гост
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #62 -: Декември 28, 2013, 06:31:16 pm »
Убил съм формулата :) Предспоследно е:
t= -V/a + SQRT(V~2/a~2  +  2*s/a)
Остава S как да се махне (макар че са равни разстоянията) коректно?

При мен многото искри са само до ГМТ. А иначе мисля, че пускането на бобините са раздалечени поне на 90 градуса.

Алфа, бета, гама са просто коефиценти на участие в общия краен израз на отделните 'производни'. Стандартно дават за алфа=90%, бета=80%, гама=10%. Точно това много ме дразни. Според мен трябва да са си по 100%.

Някой има ли друг вид ТАП, който може да се изследва? Или има данни за работата на някакъв ТАП?
формулата... ами замести S=V*t и преобразувай пак. Ще стане малко по сложна но няма друг начин(не съм проверявал дали всичко е вярно). Но все пак имай в предвид че мястото на което ще бъде стълба е прогнозно, затова са въведени тези коефициенти. Ама на мен все нещо ми "дърпа жилетката" - например формулата ми дава 27,95, а аз очаквам резултат 28. Все имам чувството че нещо пропуска...

Какво значи 90 градуса? При две бобини и четирицилиндров двигател двете бутала са долу(1-4), а другите две са горе(2-3) това го знаеш. Едната бобина пуска искри едновременно на 1 и 4 цилиндър. Искрите вървят така: маса-свещ1-кабел-бобина-кабел-свещ4-маса, тоест са две искри едновременно в двата цилиндъра(В единия се сгъстява гориво и се възпламенява малко преди ГМТ и започва работен ход, а от другия се изхвърлят изгорелите газове, но като подмине ГМТ почва да смуче новата смес - ето тук е проблемно ако подадеш искра).

juliang,
Наистина добро размишление върху това какво си мисли ЕКУ-то. Не се бях замислял за някои от тях :)

Иване,
Наистина се чудя с какво е полезно твоето мнение тук. Може би защото е единствената тема в раздела в която се пише...
Може и да си останал с подобно впечатление че караме трошки и искаме да спестим още някоя стотинка, но ако си забелязал първото ми мнение тук, аз разработвам ТАП-а като хоби от няколко години, ей така по малко, когато ми кефне. Най-лесното е да купя един ТАП, да го монтирам и да си чопля семки пред телевизора. Досега сигурно щеше да ми се е избила инвестицията. Предполагам и Valex e така - кротко си копае градинката, отпива си от биричката и се наслаждава на експериментите си.
А внедряването на новите технологии зависи от хората с много пари - ще стане като те решат. Знаеш за унищожаването на 100те бройки EV1 в САЩ нали?

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #63 -: Декември 28, 2013, 06:58:05 pm »
Всъщност като сега се замисля .... емулатора на ламбда сондата ще озапти ЕКУ-то по отношение на времената на бензиновите дюзи и няма да му позволи да прави глупости там. Докато колата върви на бензин ЕКУ-то ще си следи ламбда сондата и ще внася корекции в таблицата спрямо моментното състояние - качество на горивото, състояние на въздушния филтър, износване на компонентите. В момента в който превключите на газ емулатора ще замести сигнала от ламбда сондата с почти идеалната крива която би генерирала сондата при перфектна смес, което ще е сигнал за ЕКУ-то "Сместа е оптимална, не се налагат корекции", и таблицата с адаптивните настройки няма да се промени.
И имайте предвид, че таблицата с адаптивните настройки е .... доста инертна. Тя не се променя от ЕКУ-то за секунди. Трябва да има трайно отклонение на показателите за да се приеме че коефициентите в таблицата не са верни и ЕКУ-то да почне мъничко по мъничко да коригира данните. Примерно ... 10-тина минути работа на празен ход или 50-тина км каране (второто е препоръчително тъй като двигателя ще работи във всякакви режими). Предполагам това е направено за да се елиминират отклонения дължащи се на моментни промени на околните условия. Вероятно е необходимо при 100 или 1000 последователни измервания ламбда сондата да даде показание "богата смес" за да се приеме че това смесообразуване е грешно и да се промени коефициента с 1. Още толкова - за да се промени с още 1.
« Последна редакция: Декември 28, 2013, 07:01:47 pm от juliang »

lazy

  • Гост
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #64 -: Декември 28, 2013, 07:34:03 pm »
    juliang, поздраваления за образното описание на процесите в мениджмънта на двигателя! Мога да кажа, само че двигателите от последните 15-тина години са с адаптивни системи на управление. Те имат два фактора на корекция - адитивна и мултипликативна корекция. Едната касае временни изменения в гориво-въздушната смес, докато втората следи устойчивите тенденции за промяна (всепак един двигател не е същия на десетата година от експлоатацията си). Тогава, когато автомобила излиза фабрично с две горива може да се твърди, че всичко се контролира правилно, в противен случай блока определено не знае, че няма власт над "кранчето за газта" както ти каза. Обикновено толеранса е 25% от табличните стойности преди да се "отпише" някой датчик, което обикновено е съпроведено със светване на лампа, но не винаги. Обикновено поставяне на емулатор за ламбда сонда върши работа, но не винаги. При принудителен празен ход (спиране с двигателя и обороти над 1200 - 1300) блока спира дюзите и тогава показанието би трябвало да клони към нулата. При подгряване, както и при рязко ускоряване е нормално да показва високи стойности (богата смес). По отношение на запалването - надявам се , че всички говорите за системи с разпределител на високоволтовата част, защото при системи с "излишна" искра или бобина-свещ нещата ще се променят малко. Успех на всички!

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #65 -: Декември 29, 2013, 12:19:31 pm »
Обсъждат се горивни системи и управление на впръскването, а не управление на аванса. За друга тема. Да не говорим за акълите за СЕ.

Подкрепям Иван Димов - развитието трябва да е вертикално, а не хоризонтално (преминаване на следващо ниво, а не усъвършенстване на сегашното). По принцип контролерите и цифровото управление са стахотна играчка, но реално трябва да се смени статуквото.

Поздрави на всички, възползвайте се от топлите зимни дни. Тази година наказанието за отопление ще е по-скромно  8)

koko5

  • Гост
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #66 -: Декември 29, 2013, 12:45:30 pm »
Отиде темата у ряката...

Моля модератора да я раздели на две, като новата тема бъде със заглавие:
"Свободната енергия - какво бихте направили ако я "притежавате"?"

P.S. Хубава идея за анкета: "Какво бихте направили ако откриете източник на СЕ". Ма още съм новобранец тук, та ми е рано да пускам нови теми...
Аз бих направил завод за боклук например за парлама. Ще преработвам боклука без никаква печалба, а печалбата ще ми идва от източника за свободна енергия скрит някъде в "мазето" на завода.
Всичко това поради описаните от електрос причини.

... И като се замислите вече поне 10 българи попаднаха в подобна ситуация. Само един пожела да обяви "Аз спечелих джакпота от тотото!".


lazy,
точно върху такъв ТАП работя. Нещо такова:
http://www.dek.bg/main.php?action=tuning&topic=ignition&pid=atc
« Последна редакция: Декември 29, 2013, 12:48:27 pm от Maistora52 »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Запалителни системи с управление на предварението
« Отговор #67 -: Декември 31, 2013, 09:35:49 am »
Пример за добро изпълнение: http://www.jethrosoft.com/jetspark/bgver.html

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Попадна ми един ТАП на AEB Италия. Модела е BIWOLF 548. Някой има ли информация за него?

koko5

  • Гост
Ето че пак поднових работата по проекта...

Ще започна с една формулка за предсказване на времето на следващия оборот, която изведох днес: t(n+1)=3*t(n)-3*t(n-1)+t(n-2)

Дава леко различни резултати от алфа-бета-гама филтрирането на валекс, но пък е доста по опростена.

Следващите дни ще гледам да я усложня :)

Някой ако е свалял данни за времената между отделните обороти например при "изрязване" на двигателя от 800 до 5000 оборота, при променяне на оборотите и т.н. ще са от полза за проверка на точността на алгоритъма.

Засега при въвеждане на:
1200,1300,1300 дава 1200
1200,1300,1400 дава 1500
все логични данни, но е друго да имаш от реално измерване...

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
koko5
Аз също изведох тази формула, но нещо не бях доволен от резултата на предсказането.
Не знам дали си прочел направих двуканален авансатор с регулатор на горивото. За да си спестя предсказанията и по-важното - за да вкарам при изчисленията и сметките на текущия автомобилен компютър в аванса правя следната простотия:
 Измервам предната дължина на времето на зареждане на бобината и когато дойде следващото зареждане на бобината 'изрязвам' от зареждането толкова градуса колкото искам да изместя напред аванса. Това е грубо принципа (най-стария принцип :)
Вярно е, че се съкращава заряда на бобината ( т.е. енергията и), но това не е чак толкова много и не влияе съществено на изскрата. Макар, че някъде из документите на BOSH четох, че за газ трябва увеличение на енергията на изкрата.
Имам и таблица в която се попълва автоматично за съответните обороти и съответния % TPS стойността на оптималния ъгъл на аванса.
Скоро ще имам резултати от тестовете.

п.п. Имай в предвид, че алгоритъма ще работи на стойностите на таймера ти, а не на стойности в обороти/мин. И като се вдигат оборотите се намалят стойностите на таймера.
« Последна редакция: Юни 18, 2014, 01:40:44 pm от valex »

Неактивен piton2012

  • Специалист
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 274
    За да увеличиш енергията на искрата /което наистина е препоръчително за газ/ може да намалиш разстоянието между електродите на свещите.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
За енергията има и друг вариант. Паралелно на транзисторния ключ се слага 150nF 275V кондензатор. Така както беше едно време паралелно на чукчето. Визуално на осцилоскоп се увеличава доста ( 20-30% ) колебателните процеси в бобината при изкренето.  И според мен и времето на искрата.

koko5

  • Гост
Здравей,

Това със изрязването можеш да го компенсираш с увеличаване на тока(не се знае дали ще го понесе бобината) или смяна на бобината с по голяма индуктивност. Енергията е L*I*I*t/2.
Ако модификацията е на стар автомобил е твърде вероятно управляващия транзистор да е някакъв дарлингтън и замяната му с мосфет да вдигне макар и малко тока, но за сметка на това той участва със втората си степен :)

Сега по формулата... работя по вкарването на още един оборот назад, за да знам посоката ускорението и да направя корекция.
А това дали работиш с време или обороти е едно и също - зависимостта им е точно обратнопропорционална, трябва само да се съобрази.

Има и друго за което се сетих, което не бях предвидил. Тъй като засичам времето на 1 оборот между два ръба не е ясно дали компютъра не е променил аванса по време на оборота в резултат ще има грешно измерени обороти. Разбира се грешката е 1-2 градуса но я има.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Бобините са стандартни и за да се увеличи тока им трябва да се вдигне напрежението. Което е допълнително усложняване. А транзистора си е мой :). Засега ще тестваме така както е.
Наистина ако взимаш началото от импулса за бобината компютъра го променя непрекъснато. Това за мен е плюс. А ако искаш да не зависиш вземи импулса директно от датчика на коляновия вал. Не знам с какъв датчик си ? Не мисля че това е проблем.