Автор Тема: Ротационен тороидален двигател  (Прочетена 11091 пъти)

kaneto

  • Гост
Ротационен тороидален двигател
« -: Декември 07, 2010, 11:24:04 pm »
Това е един изкючително интересен двигател, но идеята никък не е нова. Повечето подобни проекти са изоставени поради твърде високата цена на изработка  и трудностите, свързани с мазането и уплътняването на подобен двигател (аналогични на тези при ванкеловия например). А конструкцията  може значително да се опрости, ако вместо този сложен механизъм със зъбни предавки и коляно-мотовилкови групи се използват секторни зъбни колела. А и в днешно време, благодарение на машините с ЦПУ_, изработването вече не е толкова трудно и скъпо.
« Последна редакция: Декември 08, 2010, 10:36:58 am от altium »

Seeker

  • Гост
Re: Ротационен тороидален двигател
« Отговор #1 -: Април 07, 2011, 09:58:17 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=zux74TsnmVY - Двигатель Ё-МОБИЛЬ и его применение
 
Сигурен съм, че след като гледате видеото,  ще се сетите къде сте срещали концепцията на двигателя. Но както се казва в една реклама " Аз го открих!!! - Но ние го (купихме) направихме!!!"
Този двигател ще се монтира в Е-мобила на руснаците.  Интересното в случая е, че системата е двигател-генератор с  отделни ел. двигатели в колелата. Така се печели общо кпд и тегло от липсата на скоростна кутия и  трансмисия.
« Последна редакция: Октомври 10, 2011, 12:59:13 am от altium »

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Ротационен тороидален двигател
« Отговор #2 -: Април 08, 2011, 01:19:57 am »
Да им пожелаем успех, и дано да стъпи на нашия пазар - скоро и на "братска" цена :)

Неактивен getca

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 764
  • Пол: Мъж
  • https://t.me/BGfreeman
    • http://analogov.com
Re: Ротационен тороидален двигател
« Отговор #3 -: Април 08, 2011, 12:03:31 pm »
Анимацията си я бива, но двигателят е реалност, колега EX-62. В YouTube има рекламни клипове на работещ мотор и автомобила, задвижван от него(макар че не видях колата в движение). Ако си на ти с руския език, може да извлечеш доста инфо. Например в http://www.youtube.com/watch?v=Makw3W3mvQA&feature=related човек от екипа проектирал чудото дава подробни обяснения кое, как и защо. Основната трудност е била конструирането на механизъм за снемане на равномерен въртящ момент. Говори се за абсолютен баланс на конструкцията и мощности до 1МВт. Имат прототипи до 50кВт засега, предстоят им подробни тестове за сертификация или там каквото е. Колата се задвижва от ел.мотори, които смучат ток от генератор, въртян от въпросния двигател с газово гориво. Предвижда се сериино производство от средата на 2012г. с инвестиции от някакъв руски богаташ.

Seeker

  • Гост
Re: Ротационен тороидален двигател
« Отговор #4 -: Април 24, 2011, 08:35:27 am »
   
......"Следует еще раз подчиркнуть, что крутящшй момент, а следовательно, и мощност, развиваемые двигатели, зависят только от количества топлива, поданного в цикл, и совершенства преобразования химической энергия этого топлива в тепловую, выделяемую в  рабочем цикле, что и определяется так называемым индикаторным КПД, а  преобразование этой  тепловй энергии в механическую энергию совершенно не зависит ни от типа  механизма преобразования, ни от соотношения его звеньев."

Това определено не е вярно!  Ефективноста на един двигател се мери по вложената и получената енергия.  Много важно е как е  направен, какъв цикъл използва, какви са реактивните мощности на механизмите и много други показатели.

При една и съща вложена енергия (количество топливо), изходната енергия (въртящ момент Х обороти Х време) се различава съществено при  различните конструкции. Възвратно-постъпателните движения са определен проблем за буталните двигатели. При сравнение на енергийните параметри на ванкелов и класически бутален двигател - предимствата са на страната на ванкеловия.

@ ЕХ-62 :
Бъркаш политиката с техниката, има толкова нови неща, които могат да ни облекчат страданията, но политика е да не се въвеждат в масова употреба. Като изключим изчислителната техника, всичката останала техника  е от времето на Вермахта. С малки подобрения и нов външен вид.

Има умни хора, които си вадят хляба с труд, но със сигурност не е от патентоване.
И въобще патентите не са мерило за нищо.  Ако някога ти се е налагало да имаш вземаде-даване с Патентното Бюро, ще разбереш за какво говоря. При попълване на документи за заявка, има една вълшебна фраза " лицензионна готовност" , който я пропусне вижда патент на куково лято, който я приеме му се издава патент , но държавата се разпорежда с патента. Тоест има право да го предоставя(продава) на трети лица (обикновенно други държави или корпорации). Ако искаш твое откритие да види бял свят, трябва да си го направиш  и да популяризираш  сам. Другото е за наивници (на средна възраст или по-млади).



« Последна редакция: Април 24, 2011, 06:50:10 pm от altium »

Pyramid

  • Гост
Re: Ротационен тороидален двигател
« Отговор #5 -: Септември 24, 2012, 08:56:58 pm »
Лицензионната готовност не означава, че държавата се занимава с твоя патент и че тя може да го продава. Тя означава, че си си склонен да обсъдиш и срещу справедливо възнаграждение, си съгласен ТИ да дадеш лиценз. Колко е справедливо за него, всеки си решава сам. Освен това, лицензионната готовност може и да бъде отзована в определени случаи, просто, след това, таксите ти стават според тарифата на патентното, а, преди отзоваването, ползваш 50% отстъпка. Лошото е друго: Нашите /и не само/ експерти дават патенти основно за глупости, които я работят, я-не, стиг ада е написано според каноните им, а, дори да е много читаво изделието, се ебават, колкото си щат, ако някъде нещо не им е ясно. Кой да каже, че, ако някой не разбира, много неща са му неясни? И така ти ходят по нервите, че на моменти ти иде да вземеш и да емигрираш.