Да, теорията е абсолютно вярна. Но колко от Вас са си правили такова зареждане. Прекалено сложно е и не е универсално. Дори купешките зареждачки са от най-простите с генератор на ток, като производителя дава схема с времето на заряд /да се следи/ от капацитета на акумулатора.
Имам много устройства работещи на батерии с най-различен волтаж, но всички тях зареждам с универсалния захранващ блок, като първо нагласям максималното напрежение, после от защитата си избирам зарядния ток. Така никога не може да се презареди батерията, защото след достигане на напрежението, консумацията спира и може да стои с дни, на принципа на зареждане на оловните акумулатори в колите. Иначе за всяко устройство щеше да ми трябва отделно зарядно устройство.
Вярно, с пулсиращо напрежение батерията ще може да се зареди до максималния и капацитет, докато по простия метод вероятно до 85-90%, но пък не се отделя толкова специално внимание на акумулаторите.
Импулсното зареждане е препоръчително там, където се цели пълното използване на капацитете на батерията и достигането на повече на брой цикли, като при GSM-ите.
Има и нещо друго - обявените капацитети на акумулаторите са измерени при много ниски консумации, примерно да се разрежда със светодиод. Реално съм правил експерименти с нови, от всички видове акумулатори, като ги разреждам с 1/10 от капацитета и резултата е, че реалния капацитет е от порядъка на 70%. Ако пък се разрежда с по-големи токове от 1/10, капацитета започва да пада, вече има големи топлинни загуби.
За импулсно зареждане на акумулатори предлагам следния вариант: Универсален
импулсен стабилизатор, на който му се изключва филтриращия електролит с едно ключе, след свързване на акумулатора за зареждане -
http://mazeto.net/index.php?topic=2848.msg16796#msg16796