GMG, що така бе Тома неверни...Вземи се порови малко в темата де, няма да се изгърбиш...
Относно г-н Беарден мога да кажа, че е спрял да се хвали, щото май е въздух под налягане цялата работа(виж
overunity.com). Виж за
МЕГ-а на В.Иванов можеш да си сигурен, че работи. Това, което е постигнато от нас(мен) дотук е стабилна комутация на поток на
ПМ при честота
20-25кХц. Засега с
КПД не мога да се хваля, но и това ще стане скоро. Та...вместо да се съмняваш, по-добре се напъни да помогнеш да усъвършенствуваме чудото, щото всички могат да имат полза от него...
Ако си от София може да видиш на живо как един мижав магнит може да върши реална работа произвеждайки някакво количество ел. енергия. Отнеси се към
altium за впечатления, защото той си направи труда да бие път за да види джаджата и да коментираме какво става.
Извинявам се за отклонението от темата...
За ел. колата какво да кажа...то се вижда, че хората по света работят и имат резултати, а ние само се почесваме. Конкретно...за мен е глупаво да се използува мотор на
12в, защото токовете и съответно загубите са огромни. Пича от Н.Зеландия работеше с
48в и видяхте какъв кабел му трябва. В хибридите на
Toyota и
Honda работят
128в и
240в ел.мотори, ако си спомням добре. Става въпрос за съвременни ел.двигатели, зацепени със специални предавки и сложна електроника за управление. Не е нужно мотора да работи на високи обороти за да има голям въртящ момент и това е голямото предимство на тоците. Обърнете внимание като качваха колата на новозеландеца на камиона тя вървеше като джипка с бавни скорости. Та според мен трябва да се използува само диференциала(предавателно число около
3) и от скоростната кутия директна и задна скорости, за да не се реверсира ел.мотора. За купето, колкото по-леко, толкова по-добре. Акумулаторите и без това ще го отежнят достатъчно. А електрониката...леле, мале...хората по света си купуват готова, а у нас ще трябва самодейност или поръчка отвън.