Автор Тема: Електромобил в домашни условия  (Прочетена 145554 пъти)

Неактивен vlindos

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 192
  • In the chaos I order
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #60 -: Август 03, 2009, 10:30:49 am »
Приплъзването предполагам се получава от големия въртящ момент.
Това според мен е "дефект" на всички ел. двигатели. Някой чувал ли е за ел. двигатели с променлив въртящ момент спрямо оборотите? Не мисля, че ще нещо много трудно за реализация, а и по този начин се пести от ток, избягват се ефекти подобни на гореспоменатия и карането е по-близо до това на бензина. Защо няма такива ел. коли?
« Последна редакция: Август 03, 2009, 12:11:28 pm от vlindos »

dj_marti79

  • Гост
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #61 -: Август 03, 2009, 09:33:28 pm »
Когато сложих четвъртия акумулатор ми изгоря електронния регулатор, електродвигателя тръгна на пълни обороти и ремъка се стопи :D
Е да, ремъка беше само за опит, иначе трябва да се куплира директно.
Да, имам монтиран датчик на Хол (фотодиод-светодиод) ама схемата ми няма такъв вход. Картонче с процеп (от цигарена кутия).
Тя работата май е ясна. Дори и да успея да направя регулатор, ще трябва да се дават пари за акумулатори и електродвигател а хич не ми се дават :'(

and

  • Гост
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #62 -: Януари 08, 2010, 12:48:05 am »
В одном из журналов (юный техник) было написано про машину, которая работала на маленьком  дизельным моторе, который зарезал Ионистор в последствии передача тока и шла на 4 - мотора (электромотора).

Материал из Википедии — свободной энциклопедии
Текущая версия (не проверялась)
Перейти к: навигация, поиск
Супер-конденсаторы (ионисторы) серии MC2600 фирмы Maxwell Technologies, ёмкостью 2600 фарад.

Йонистор (супер-конденсатор, ультра-конденсатор) — конденсатор с органическим или неорганическим электролитом, «обкладками» в котором служит двойной электрический слой на границе раздела электрода и электролита.

В связи с тем, что толщина двойного электрического слоя (то есть расстояние между «обкладками» конденсатора) очень мала, запасенная ионистором энергия выше по сравнению с обычными конденсаторами того же размера. К тому же, использование двойного электрического слоя вместо обычного диэлектрика позволяет намного увеличить площадь поверхности электрода (например, путём использования пористых материалов, таких, как активированный уголь или вспененные металлы). Типичная ёмкость ионистора — несколько фарад, при номинальном напряжении 2—10 вольт.

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80

А машинка неплохо даже ездила и экономия 1 литар на 100 км (диз. топливо).

« Последна редакция: Януари 10, 2011, 03:37:11 pm от altium »

Evgenij

  • Гост
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #63 -: Януари 27, 2010, 04:12:49 pm »
Здравейте,
от написаното във форума струи ентусиазъм и доста техническа мисъл ;)
Идеята да се обединят хората от форума е добра, но ми се струва малко не българска ;D
/нали знаете приказката за казана в ада/
Но всяко правило си има изключения.
Ако се сформира "команда" имам един ситроен ВХ ,който според мен е подходящ за целта тъй като е доста лек. В момента не е в движение защото има повреда в хидравликата, но за проекта тя няма да е нужна. Двигателят е бензинов с общо мазане и е в изправност. Може да  послужи за експерименти по ГЕЕТ.

dedofire

  • Гост
Re:Електромобил в домашни условия
« Отговор #64 -: Март 12, 2010, 03:37:03 pm »
Четох четох радвам се хора че се опитвате нещо даправите.

Неактивен kkrasi1967

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 44
Re: Ще борим кризата с наша кола на ток
« Отговор #65 -: Март 15, 2010, 04:33:05 pm »
Ето моята идея:
На стар Трабант му се маха ДВГ. На негово място двигател от електрокар. Мисля, че са на 36 или 48 В. Два или четири акумулатора и Tesla Switch.
Аз съм бил електрокарист,туй нящо работи на 110в.!

Корекцията е моя
мзк
« Последна редакция: Март 15, 2010, 07:33:53 pm от mzk »

BlackElf

  • Гост
Re: Ще борим кризата с наша кола на ток
« Отговор #66 -: Март 15, 2010, 11:48:40 pm »
Значи мотор и акумулатори от България, управление евентуално внос...Остава да се намери някоя стара каруца с по-леко купе и изправна трансмисия. Търсят се мераклии... ;D
Привет момчета.Отдавна не бях влизал , че имам много ангажименти...у дома си имам природно бедствие на 2,5 години от мъжки род и много от Вас предполагам знаят как е:)! Апропо-сетих се след прочетените редове,че имам една уникална Ланчиа Делта ГТ,която не тежи много и мисля че би могла да послужи за това благородно електро дело:)?Е..разбира се не е поглеждана от 3 години,но с общи усилия бихме могли да я направим страшна красавица,а и оригиналният и двигател е 105 конски сили и е на 110000 км.Ако някои съфорумец има нужда-на драго сърце бих му го дал да го ползва,вместо да лови ръжда-какво ще кажете-винаги има точка "А" нали така:)?

dj_marti79

  • Гост
Re:Електромобил в домашни условия
« Отговор #67 -: Април 07, 2010, 09:19:32 pm »
Аз току що направих първата стъпка - купих малка стара барака с редовни документи. Жена ми замалко не ме уби, баща ми ме навива да я стегна и да я карам, съседите ме бъзикат а аз ще взема да полудея. Сега трябва да мина на преглед а после ще започна конверсията. Малко е поизгнила, но като се изтощят акумулаторите мога да потичам като флинстоун. ;D

Seeker

  • Гост
Re:Електромобил в домашни условия
« Отговор #68 -: Април 07, 2010, 09:34:34 pm »
Бараката каква е? Картон или тенеке? Ако успееш да изхвърлиш излишните килограми, може и да караш електромобил. Сложи възможно най-малкия цолаж гуми - така ще загубиш от скроста, но ще спечелиш въртящ момент и няма да ти се налага да буташ по баира нагоре.  :)
« Последна редакция: Април 07, 2010, 09:37:01 pm от Seeker »

dj_marti79

  • Гост
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #69 -: Август 05, 2010, 02:14:39 pm »
Много време няма движение по тази тема.
Аз нямам излишни финанси и също съм в застой. Бараката е форд фиеста 86г. Малииииии как тежи. 5 човека едва го обърнахме настрани. А отдолууууу... По ръждата имаше ламарина тук-там. Стигам до извода, че колата която конвертирам трябва да бъде още по-малка. Та аз тази едва я блъскам сам. 700 кг. са прекалено много. Дори и най-леките автомобили не са по-леки от 650 кг. Аз мисля, че електромобила без батериите, не трябва да превишава 250 кг., но това постижимо ли е?
Някой да знае тези акумулатори които се използват в UPS-ите колко цикъла заряд-разряд имат, тоест подходящи ли са за наще цели?

eltransbg

  • Гост
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #70 -: Август 29, 2010, 02:41:40 pm »
Стигам до извода, че колата която конвертирам трябва да бъде още по-малка. Та аз тази едва я блъскам сам. 700 кг. са прекалено много. Дори и най-леките автомобили не са по-леки от 650 кг. Аз мисля, че електромобила без батериите, не трябва да превишава 250 кг., но това постижимо ли е?
Голфчето което конвертирах без шофьор тежи цели 860 кг. Като седна аз и още един-двама чукваме тон и 100 кг.
Ще кажеш - невъзможно да мръднеш, камо ли да караш  ;D
Така е ама с това тегло минавам около 55-60км, зависи колко се настъпва. Ако съм сам в колата - и повече.

Някой да знае тези акумулатори които се използват в UPS-ите колко цикъла заряд-разряд имат, тоест подходящи ли са за наще цели?
Съвета ми е да не се набутваш с оловни... особено ако искаш да не ги сменяш всяка година.
Ако целта ти е да караш от пролет до зима - вземай, ще издържат, после смяна за следващата година.
Литиевите са друга работа, но са и скъпички. Ако имаш възможност вземай от тях ;)

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #71 -: Февруари 13, 2011, 12:37:02 am »
Разсъждавам последните дни върху концепцията за евтин електромобил хибрид.

Целта е да се комбинира ел. мотор с електрогенератор, който на момента да произвежда по-голямата част от необходимата електроенергия.

Това, което се получава от размишленията ми и 1-2 разговора с познати въобще не е обнадеждаващо.

Моторът за най-ниски напрежения, предлаган от Костов моторс е 48-96 волта, 20 кВт, DC.

Вариантите от тук нататък са:
1) Батерии, който каквито има. Инвертор - 12в - 100в (поне), с... мнооого ампери. Зор работа, ако се прави самостоятелно, скъпичко за купуване... Неприятна работа
2) 8 тягови акумулатора, осигуряващи необходимото напрежение при последователно свързване. Както и да въртим, цената на акумулаторите, не е под 1000 лв. И понеже са оловни - честа смяна - на 1-2 години максимум.

Електрогенераторът може да се преработи така, че да дава необходимото напрежение, така че да се избегне конвертора. Проблем остава необходимия капацитет от енергия, за да може колата да ускорява нормално, а през останалото време загубената енергия да се компенсира.

За да се избегнат всички горепосочени проблеми, единственото решение, до което стигнах е, колата да се спъне още повече. Да се използват два (или четири, прив възможност) електромотора, за всяко колело, които работят на още по-ниски напрежения. Така ще се редуцира броят на тяговите батерии.

Естествено, кадърен инвертор решава всички гореописани проблеми. Въпросът е кой и как ще се ангажира да проектира устройство, поддържащо стотици ампери и изходно напрежение по избор.

Та, работата никак не е розова. За съжаление нещата опират отново до разни малки проекти - колела, мотопеди, детски играчки дори, но проектирането на цял автомобил ще бъде предизвикателство. Освен ако не си купим всичко неободимо, но инвестицията е около 15 000 лв.

stealthhack

  • Гост
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #72 -: Март 28, 2011, 02:54:24 pm »
Аз тези дни мислих върху система за задвижване Едноцилиндров генератор --> контролер --> електромотор като системата работи на 380в.(възможно най високият волтаж, достъпен масово) за да има максимална ефективност!
ДВГ-то ще трябва да работи в оптималната си част от кривата на въртящият момент на двигателя, също вариант да се направи ДВГ-то на газ или водород!

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #73 -: Юни 04, 2011, 12:14:25 am »
Контролера е най-малкия проблем. Електромотори бол, има дори и такива вглвината:цък
И едни 70-80% от цялата цена са батериите...... :(
Т.е. вече не е трудно да си направиш електромобил /стига да имаш лев/, било е трудно преди 30г. ;)

stambata

  • Гост
Re: Електромобил в домашни условия
« Отговор #74 -: Август 22, 2011, 11:55:37 pm »
Здравеите колеги. От много време чета този форум но все не ми остава време да пиша.Сега имам малко повече време, защото ми се роди детеннце и триабва да си седя вкъщи.  Така ми остава повече време да се ровиа тук там.Та да си доидем на думата, подкарах саморъчно направен  електромобил преди десетина години :), но тои беше бавен и не изминавах кои знае какви разстоианиа. С годините всичко се промени.Нови електромотори,по надеждни батерий и саморъчно направен контролер. Равносметката: Разходи, не повече от 3000.лева, включиително МПСто,  25-30км. пробег, разход при едно зареждане, около 80ст. при дневна тарифа.