Разсъждавам последните дни върху концепцията за евтин електромобил хибрид.
Целта е да се комбинира ел. мотор с електрогенератор, който на момента да произвежда по-голямата част от необходимата електроенергия.
Това, което се получава от размишленията ми и 1-2 разговора с познати въобще не е обнадеждаващо.
Моторът за най-ниски напрежения, предлаган от Костов моторс е 48-96 волта, 20 кВт, DC.
Вариантите от тук нататък са:
1) Батерии, който каквито има. Инвертор - 12в - 100в (поне), с... мнооого ампери. Зор работа, ако се прави самостоятелно, скъпичко за купуване... Неприятна работа
2) 8 тягови акумулатора, осигуряващи необходимото напрежение при последователно свързване. Както и да въртим, цената на акумулаторите, не е под 1000 лв. И понеже са оловни - честа смяна - на 1-2 години максимум.
Електрогенераторът може да се преработи така, че да дава необходимото напрежение, така че да се избегне конвертора. Проблем остава необходимия капацитет от енергия, за да може колата да ускорява нормално, а през останалото време загубената енергия да се компенсира.
За да се избегнат всички горепосочени проблеми, единственото решение, до което стигнах е, колата да се спъне още повече. Да се използват два (или четири, прив възможност) електромотора, за всяко колело, които работят на още по-ниски напрежения. Така ще се редуцира броят на тяговите батерии.
Естествено, кадърен инвертор решава всички гореописани проблеми. Въпросът е кой и как ще се ангажира да проектира устройство, поддържащо стотици ампери и изходно напрежение по избор.
Та, работата никак не е розова. За съжаление нещата опират отново до разни малки проекти - колела, мотопеди, детски играчки дори, но проектирането на цял автомобил ще бъде предизвикателство. Освен ако не си купим всичко неободимо, но инвестицията е около 15 000 лв.