Автор Тема: Пловдивчанин построи вечен двигател  (Прочетена 41983 пъти)

administrator

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« -: Септември 17, 2006, 11:27:29 am »
Пловдивчанин е на път да направи първата техническа революция през 21-ви век, и то не с какво да е, а с вечен двигател.

Пенсионираният учител по столарство Сава Канев е убеден, че първи в човешката цивилизация е съборил физическите закони и е стигнал до хилядолетната мечта на куп гении - перпетуум-мобиле. Чувствам се като специалист срещу всички специалисти на планетата,    обяснява самоукият инженер. Който не вярва, че това е възможно ­ нека ми плати 5000 лв., за да изработя прототипа, призовава 70-годишният майстор Манол.

На външен вид изобретението му много прилича на чекрък. Но това всъщност е лостов предавателен механизъм, чиито обороти на предавките не зависят от диаметъра им. Всяка следваща предавка е с по-голям диаметър и маса и с по-голяма скорост. Новото при моята машина е, че тя е умножител, а не само предавател на енергия, обяснява Канев. При мен зададена енергия във входа на механизма излиза увеличена, тоест няма загуба, само трябва първоначално завъртане, дава яснота местният изобретател.

Обещавам безплатен ток
за МВР, Мини стерството на отбраната, детските градини, училища, лекарски кабинети (частни и държавни), болници. Жена, която роди 4 деца, моментално є се сваля електромерът, навършиш ли 70 години ­ маха ти се електромерът. Така пенсионираният учител по столарство от Техникума по дървообработване Сава Канев вижда реализацията на изобретението си.

Идеята си той е обяснил в писмо до народната представителка Нонка Матова, с молба да го свърже с хора от правителството. Уважаеми господа, обръща се към властта Канев, имало е много желаещи да се включат в разработката на идеята ми, но аз, който съм учител по столарство, а не машинен инженер, съм убеден, че след изпълнението те ще ми кажат “Идеята е на Канев, но разработката е наша”, не скрива тревогата си от кражба пловдивският Архимед.

Той моли управляващите за 4-5 хиляди лева, за да реализира първия работещ прототип. “В себе си съм твърдо убеден, че производството на еленергия в бъдещето ще се реализира по механичен път, без да се влагат традиционните източници на енергия ­ твърди, течни и газообразни и атомни, обяснява Сава Канев. Беше Рождество Христово 1977 година, когато прочетох една статия защо не може да се направи вечен двигател, връща се в зората на идеята си майсторът. Викам си, брех мама му стара, че как не може да стане, казва Канев. После добавя: Архимед е казал: “Дайте ми опорна точка и ще повдигна Земята.” На мен обаче не ми трябва да местя Земята, трябва ми да преместя определена скорост, разсъждава той.

Поставил си тогава задачата да стигне до отговор на въпроса “Има ли възможност да намеря равни по диаметър предавки, да се завъртят с различни обороти?” Защото в статията за вечния двигател се обяснявало, че каквато енергия спечелиш в началото, накрая я губиш. Тогава Канев преценил, че за да направи вечен двигател, му трябва да спечели маса при равен път. Или при различни маси равни обороти.

Турих на масата чертожните материали и за два часа и половина проектирах равни по диаметър шайби да се въртят с различни обороти.

Паметната година е 1978 г.
Тогава Канев отива в София в ИНРА. Влязох, казва Канев, там в една стая и им викам, постигнал съм нещо, ама не знам какво е. Правя се, че нямам представа какво съм направил. Дойде един, разгледа чертежа и очите му ееей такива. Ела, вика, седни, да видим, а ръцете му треперят. Онзи взел моментално пишеща машина и натракал молба до ИНРА. Ти, вика, знаеш ли какво си направил!? Ти си открил вечния двигател. Създал си онова, което хората хиляди години са го търсили. Ти, вика, си третият откривател на България, след Джон Атанасов и Ангел Балевски. Искам, вика, след една година да ми донесеш макет. След една година Сава Канев се върнал с готов дървен макет, но онзи човек вече го нямало. Приел го някакъв Васев.

Три месеца стоял макетът при него, без нищо да направи. Не го разбираме твоето изобретение, казали му спецовете от института. Правят се на треснати с мокър парцал, гневи се Канев. Много ми е прост механизмът, като всичко велико, обяснява учителят. След този случай отидох в завод “Мебел” и там един Андрей Майер ми изработи по-хубав модел.

Изрязаха ми две равни по диаметър шайби, които се въртят с различни обороти, като втората прави завъртане един път и половина повече от първата. След като направихме макета, Андрей ми уреди среща с окръжния секретар на БКП Иван Панев. Другарю Панев, вика, виж Савата е направил предавателен механизъм, с който доказва, че не едно, а хиляди слънца създава. Помогнете му. Панев обаче отказа. Така мъчно ми стана тогава, че се отчуждих от комунистическата идеология. После показах макета на големия физик проф. Стефан Мирчев. Той ми вика: “Ти искаш да сложиш кръст на всичко постигнато досега. Знаеш ли колко хора са работили да докажат, че това е невъзможно.

Даже френската академия на науките Сорбоната е взела решение да не се разглеждат и финансират такива проекти. Ти искаш да изядеш хляба на толкова много хора. Цялата индустрия в енергетиката отива на вятъра.

Ще те подгонят всички петролни компании, ядрените сили също.”

Запознах се после с постановлението на Сорбоната и си викам: може ли да са толкова некадърни и от един мързел да взимат решения, с които да слагат таван на човешкото мислене? Търсил помощ и от общинската съветничка от “Гергьовден” Павлина Миленова. Викам є: Павлинке, като правен човек ти предлагам да оглавиш фирмата, само и само да я разработим тая работа. Тя отначалото като че ли се нави, но накрая вика, ние не сме уверени, въздиша инженерът. От немай-къде бил на крака и при Стефан Софиянски. Столичният кмет бързо се оправдал, че няма време. Бил и при акад. Благовест Сендов, когато беше председател на парламента.
   
И математикът му отказал. Най-много обаче се обидил, когато почукал на вратата на ВМЕИ “Ленин” в София при завеждащия катедра “Механика” проф. Венелин Живков. На ръце им занесох дървения макет, спомня си Канев.

Те го поразгледали и отсекли: “Твоят предавателен механизъм е умножител на подадена енергия, но това е невъзможно, уйдурма.” Веднага ги разбрах, мързи ги да мислят, затова не могат да помогнат, убеден е бай Сава. Имаме 27-8 букви, имаме 9 числа и какви действия се извършват ­ напред-назад, наляво- надясно, горе-долу, кръгово движение и пространство, маса, сила, път и скорост. Те не могат да ограничат човешкото мислене, инати се вече 30 години Савата. Като местен патриот Канев се е зарекъл да приложи изобретението си първо в Пловдив.

В района на ТЕЦ “Север” ще монтираме първата система от вечни двигатели и моментално ще захраним “Кършияка” и всички пловдивски училища. За първоначално задвижване на машината ще използваме електромотор или генератор, обяснява Канев.

Защо никой не ми вярва, че съм постигнал това, което никой не го е правил досега?!, изпада в искрено недоумение изобретателят. Всичко е изчислено, вложената в единия край на машината енергия може да се увеличи стотици хиляди пъти, дайте ми шанс, зове учителят.…
« Последна редакция: Януари 10, 2011, 07:00:14 pm от mzk »

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #1 -: Октомври 10, 2006, 09:36:04 pm »
Има ли повече информация по въпроса? Ако е нужно, може да спретнем едно пътуване до Пловдив.

Krasimir

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #2 -: Октомври 22, 2006, 08:26:56 am »
Това ми прилича на полиспасна предавка

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #3 -: Октомври 23, 2006, 10:38:39 am »
Можеш ли да ни обясниш какво означава това?  :roll:

administrator

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #4 -: Ноември 06, 2006, 01:21:04 pm »
Цитат на: "mzk"
Има ли повече информация по въпроса? Ако е нужно, може да спретнем едно пътуване до Пловдив.
честно казано, това е всичко, което узнах за този човек.

emm

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #5 -: Ноември 18, 2006, 10:40:20 pm »
Никой няма да чуе неговите думи а камо ли да се внедри дори в децка градина  :evil:  Устройството може да използва магнитни полета за подържане на вуртенето ,нещо подобно на ТЕСТСТИКА

Gogo55

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #6 -: Ноември 19, 2006, 05:54:07 pm »
някъв адрес или телефон на този човек за връзка с него?аз съм близко до пловдив и бих отишъл веднага на среща  с него ,разбира се ако човека желае да сподели нещо от неговото откритие.

venvel

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #7 -: Януари 19, 2007, 09:23:32 pm »
Цитат
Пловдивчанин е на път да направи първата техническа революция през 21-ви век, и то не с какво да е, а с вечен двигател.
 тук имаше снимка
Пенсионираният учител по столарство Сава Канев е убеден, че първи в човешката.............................
Къде изчезна снимката?

Krasimir

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #8 -: Януари 20, 2007, 10:21:16 am »
Наистина имаше снимка.
Полиспастната предавка се използва при подемните машини /кранове, скрипци, обтегачи и др./ и представлява няколко подвижни и неподвижни макари и между тях е прекарано въже. Така се преместват /повдигат/ тежести с по малка сила като тя зависи от броя на подвижните макари. Например, ако имаме тежест от 20 килограма и полиспастна предавка с една подвижна макара, за повдигането и ще е нужна сила от 10 кг.
Мисля че се учи в 7 клас.
Не знам как да прикача снимка, но който се интересува да напише /полиспаст/ в гугъла и да търси на изображения и ще се сети за какво става въпрос.

venvel

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #9 -: Февруари 01, 2007, 06:55:14 pm »
Благодаря за снимката. Дано да ми помогне.
А относно полиспастите, върнах се в 7 клас, прочетох и си припомних за тях, но принципът там е следният: дълъг път Х малка маса = кратък път Х голяма маса. Има нещо друго при неговия механизъм!

venvel

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #10 -: Март 21, 2007, 10:12:07 pm »
Аз си мисля, че всичко е в подреждането на постоянни магнити по периферията на предавателни "зъбни" колела. Поразрови се в интернет. Ще видиш, че има ел.двигатели почти изцяло задвижвани с магнити и много малко енергия от мрежата. Може би принципа на пловдивчанина е подобен.
Един съвет: не слушай баща си!

IvDivTiger

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #11 -: Март 22, 2007, 06:15:30 pm »
Искаш да кажеш, че е по вероятно да става въпрос за електричество и магнетизъм, а не за механика?
Аз и на тока и магнитите съм фен  :)  Най-добре да правим нещо че съмо с приказки...
Ама ще е добре ако наистина разберем какво е измислил човека и да го направи, дори с помощ, ако трябва

venvel

  • Гост
Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #12 -: Март 22, 2007, 10:02:00 pm »
В случая става въпрос за чиста механика. Но поразгледай из нета, има много разработки на двигатели само с постоянни магнити. Даже виж този мотор от Index of /archive/МАГНИТНИ ДВИГАТЕЛИ :http://www.mazeto.net/archive.....

administrator

  • Гост
Перпеттум мобиле ръчна помпа
« Отговор #13 -: Юни 14, 2007, 11:51:59 am »

katilarium

  • Гост
Re: Пловдивчанин построи вечен двигател
« Отговор #14 -: Юли 02, 2007, 08:28:08 pm »
Цитат на: "administrator"
... После показах макета на големия физик проф. Стефан Мирчев. Той ми вика: “Ти искаш да сложиш кръст на всичко постигнато досега. Знаеш ли колко хора са работили да докажат, че това е невъзможно.

Даже френската академия на науките Сорбоната е взела решение да не се разглеждат и финансират такива проекти. Ти искаш да изядеш хляба на толкова много хора. Цялата индустрия в енергетиката отива на вятъра.

Ще те подгонят всички петролни компании, ядрените сили също.”

Запознах се после с постановлението на Сорбоната и си викам: може ли да са толкова некадърни и от един мързел да взимат решения, с които да слагат таван на човешкото мислене? .…


Хахаха,това да не е някой забит стандартен отказ бре хора.Преди няколко години се получи аналогичен случай,когато отидох в БАН (или така си мисля де-в ляво от народното събрание беше,да си призная-никакъв ме няма по процедурата на представяне и патентоване на откритие).Беше 2003 или 2004г,вече не помня,та споменах израза "перпетуум мобиле" и онези като ме погнаха "въх недей,ти знаеш ли че е забранен този израз от прословутата Сорбона още преди 1900г.И познайте каква беше моята реакциа -  :shock:  :shock:  :shock: До преди това им пусках е-маил-и за контакт,но....цък.В един от е-маилите споменах че съм съгласен и на дялово участие от екип в съотношение 30% за мен на 70%за помощниците и разгеле се заинтересоваха.На срещата им споменах,че не искам пари а само нещо като бюджет за разработка от порядъка на 3-4000лв.Щяха да са предостатъчни,нооо ... нейсе.Впоследствие почнаха споменатите по-горе разубеждения.
Както и да е-отказали ми-ми добре,но сега като чета че сценария за отказ е бил един и същ ме обзема неистов смях.Поне да сменят сценария за отказ бре,толкова ли нямат хора които да импровизират и да си измислят някакви постановки за отказ ,ами всеки път ползват все едни и същи.

За край,честно да ви кажа не знам дали ще е удачно да ви пожелая успех след като впоследствие някой ще го опорочи.

Е,за сметка на това пък сме упорити  :)