CPU
Ти направо ме хвърли в нокаут
би ли написал какво повече знаеш за тази двигатели без противоелектродвижеща сила.
малко със закъснение ти отговарям:
двигателят се казва реактивен, няма намотки или постоянни магнити в ротора. Ротора представлява парче желязо ( може и ламелирано) с нарязани по периферията зъби. Нама особена разлика в конструкцията на мотор от такъв тип и на стъпков мотор от същия тип, само на стъпковия зъбите са повече.
Има разлика в управлението. При стъпковия мотор обикновено не се ползват обратни връзки, подава се импулси на фазите и се разчита той да ги изпълни докато дойде следващия импулс.
При моторите, съвременното управление включва следене на положението на ротора и подаването на фазовите импулси е строго определено в зависимост от положението на зъбите на ротора спрямо тези на статора. Захранващия импулс се подава преди зъбът на ротора да е застанал срещу съответния зъб на статора, и спира, когато двата зъба застанат един срещу друг.
Интересно е също, че този мотор може да работи и като генератор, чрез промяна на момента на захранващия импулс, в този случай импулса е възбудителен. Може да се направи и с отделна възбудителна намотка, Механичната енергия от въртенето се преобразува чрез индуциране на ток в статорната намотка.
Намотките на статора се управляват с т.н. чопър, който регулира тока в намотката и същевременно осигурява стръмо нарастване на този ток за да може да се покрият и високите скорости на въртене, също както при стъпковите мотори и нискоомните дюзи при двг.
Това е супер кратко обяснение, но има и по-обширни ако потърсиш в интернет са реактивен мотор или равнозначното switched reluctance или variable reluctance motor. Има и материали за разработки на такива генератори за ветро турбини и за двигатели аутомотив.