Автор Тема: Българин изобретил първия нискотемпературен двигател  (Прочетена 34933 пъти)

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Ами то в света има много малко хора с някакъв опит в такива двигатели. В което няма лошо, значи има какво да се направи по въпроса тук чрез този форум.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
N9301S ,
Каква ти е идеята за двигателя? Кой тип си избрал?
Вярно е че май повечето хора във форума само теоретизират. А аз донякъде съм така :)
Мисля си, че идеята на този пич не е за изхвърляне. Но ако се сложат насреща един срещу друг двата цилиндъра ще се опростят доста нещата. А може да се сложи някакъв вид линеен генератор вместо преобразуване от линейно към въртеливо движение и тогава генератор.
Лично аз харесвам : http://www.youtube.com/watch?v=o5rsbgDv6OA
« Последна редакция: Януари 09, 2013, 08:04:16 am от Maistora52 »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Днес минах покрай едни момчета които поставяха климатик. И ми дойде следната идея:
Търся някой който се занимава с климатици който да ми разтълкува показанията на манометрите от снимката. По-точно какво е състоянието на фреона - течен или газообразен? Като се знае, че 'студената' страна е примерно 12-15 градуса, а 'топлата' 50-60 градуса.
Ако може някой да помогне!  (не ми се търсят графики на фреони, а и по-добре специялист да си каже думата :) )

N9301S

  • Гост
Нещо малко не схванах идеята.....
« Последна редакция: Януари 31, 2013, 04:09:29 pm от Maistora52 »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Искам да разбера дали двигателя работи с течен фреон или с газ или с двете. Като вид парен двигател (според мен) може да работи с пара или течност.
Фреона в зависимост от налягането и  температурата е газ или течност.
« Последна редакция: Януари 30, 2013, 09:27:48 pm от valex »

N9301S

  • Гост
Не съм специалист, но от това, което зная фреонът се втечнява при темп -29 гр. - при атм. налягане обаче. След като му се повиши налягането темп. на кипене се повишава. Компресорът или двигателя, както го наричаш работи с течната част от фреона, вдига му налягането - от там температурата и го прави на газ или пара - както ти е угодно. За по-просветените - извинявам се за лаишкото обяснение!
 valex, все пак- каква беше идеята?...
« Последна редакция: Януари 31, 2013, 04:13:57 pm от Maistora52 »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Казваш, че работи с течната фаза на фреона. А аз не съм сигурен в това :)
Искам да разбера само, с газ ли работи или има и течна фаза на фреона? Ако има течен фреон, а движението е много бавно при течностите, оттам и бавното движение на системата може би .
Има си стандартни графики, в които може да се засече при съответно налягане и температура, какво е агрегатното състояние на този фреон.
« Последна редакция: Януари 31, 2013, 04:16:15 pm от Maistora52 »

Неактивен svetlio760

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 384
  • Пол: Мъж
  • винаги има начин
  • Скайп: svetlio760
Това ми звучи като изобретението на един американец - фермер на име Денис Лий, дето го има във филмчето от замундата "Изгревът на нулевата точка". Принципът на действие не звучи сложно, но някъде нещо му липсва, както и при магнитните двигатели, и както и при всичко останало носещо името перпетуум мобиле! Клипчето обаче си струва прегледа! Репликацията в домашни условия вероятно ще излезне солена, но си струва да се помисли върху идеята! Все пак един прост парен двигател трябва да загрее температурата на водата до +100 градуса, за да заври, а фреона прави същото при -20!!!Проблемът тук е охлаждането, но във филмчето има компресор, високо налягане и пр!
« Последна редакция: Януари 31, 2013, 04:19:11 pm от Maistora52 »

Неактивен svetlio760

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 384
  • Пол: Мъж
  • винаги има начин
  • Скайп: svetlio760
http://www.vbox7.com/play:0f6229b77b ето го клипчето на английски, в Замундата го има преведено на филма дето споменах по-горе!

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Фреонът в климатиците е газообразен. Ако се появи течна фракция компресорът заминава много бързо. Получава се нещо като воден удар.
« Последна редакция: Януари 31, 2013, 04:08:42 pm от Maistora52 »

lazy

  • Гост
 Компресорът "изтегля" фреона от вътрешния радиатор на автомобила, и го праща към външния с висока температура и налягане. Външният радиатор се нарича кондензер, защото там фреона се охлажда и кондензира в течна фаза. След него е филтър - дехидратора (трокнер). На някои от филтрите има прозорче. Ако фреона не е достатъчно или недостатъчно охладен се виждат мехурчета. След трокнера преди да влезне във вътрешния радиатор (изпарител) фреонът минава през ТРВ (термо-редуцир вентил) или друга джаджа с подобна функционалност, която пропуска фини капчици фреон в изпарителя. След вентила налягането вече пада, а капчиците изпарявайки се отнемат топлина. После - обратно към компресора вече в газообразна фаза. При домашните климатици има възможност посоката на движението да се променя, за да работят и като отоплител и охладител.
« Последна редакция: Януари 31, 2013, 04:23:49 pm от Maistora52 »