Идеята за загряване и изпаряване на горивото е добра - така то изгаря много по-добре, а и част от отпадъчната топлина се връща обратно в работния цикъл на двигателя, НО... (както винаги и има едно голямо "но") парите на горивото заемат много по-голям обем отколкото течното гориво, докато ние по принцип се борим (чрез турбота, компресори, интеркулери и т.н.) да вкараме в двигателя колкото се може повече въздух (кислород), а също така и да постигнем колкото се може по-голяма степен на компресия в цилиндрите на самия двигател. Това, което правим с изпарението на горивото обаче, действа точно в обратната посока.
Най-елегантното, но и доста трудно за постигане, решение е реакторът на Пол Пантон, който взима отпадъчната топлина от изгорелите газове, както и част от самите тях, и в присъствието на водна пара превръща всичко това в газообразно гориво (предполагам главно H
2 и CO). Механизмът, по който става това, не е достатъчно добре изучен - включва сложни термодинамични, електромагнитни и в крайна сметка химични взаимодействия (както самият Пантон казва "процесът е подобен на тези, които протичат в облаците при гръмотевична буря"). От ауспуха, при добре настроен Пантон-реактор, излиза студен въздух, който дори може да се заледи. Това показва, че отпадъчната топлина на двигателя по един хитър начин се преобразува и се използва отново, което повишава неимоверно много КПД-то на системата като цяло.
Всичко това работи най-добре обаче при двигатели, които поддържат общо взето постоянни обороти и натоварване (електрически генератори, косачки за трева и т.н.). При автомобилните ДВГ, където оборотите, натоварването и въобще режимите на двигателя се променят постоянно, ефектът от Пантона рядко надвишава 20%. Най-добре е, примерно, реакторът да се настрои за режима, при който се кара извънградско при долу-горе постоянна скорост и обороти. Тогава икономията може да достигне 35 и повече %.
Още по-големи икономии на гориво могат да се постигнат, ако в реактора се добавя не просто чиста вода, а и някакво - да го наречем "алтернативно гориво", например старата шльокавица на тъста ви, която изобщо не става за пиене, но затова пък алкохолното й съдържание добавя чудесни и почти "безплатни" калорийки към работата на двигателя ви