При един качествен правотоков електромотор с мощни неодимови магнити, преобразуването на електричеството в механична работа е с КПД 96-98%.
Докато ако използваш електричеството за да загряваш въздух, и да разчиташ на неговото разширяване, т.е. ако направиш термодинамична машина с електрическо подгряване, то нейното КПД ще е максимум 42-45%.
Няма смисъл!
Да не говорим за усложненията, за които споменава Юлиян...
Върти ми се из главата, че някой беше правил разсъждения какво би станало, ако се замени буталото в цилиндъра на ДВГ с магнит, а вместо свещ има ел.магнитна намотка, която го привлича във фазата на сгъстяването... Не мога да се сетя дали се беше отказал още на ниво теория, или беше правил някакъв прототип с обезкуражаващи характеристики...
Абе изводът е, че ако така или иначе ще си караш колата с електричество, то има много по-добри и ефективни варианти, отколкото да модифицираш ДВГ за работа с ток... За всяко нещо си има най-подходящ подход, а тук сме много далеч от него, и колкото и да подобряваме и модифицираме - няма да го постигмен по този начин.