Автор Тема: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"  (Прочетена 255764 пъти)

The Phantom

  • Гост
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #60 -: Април 15, 2013, 11:09:16 pm »
 Всеки знае, че живеем в "скапана" държава. Няма да обеснявам защо повечето от Българите, а и не само от Българите, мислят така. Всеки един индивид с нормално мислене е разбрал истинското положение на страната ни и народа ни. И понеже положението не е никак розово, всеки от мислещите се мъчи да впрегне "свободата" в работа. И се надява, че успее ли да го направи, то той би извлякъл полза (пари), че да може да си позволи нормално съществуване. В това няма нищо лошо. Лошото е, че никой няма да остави такива хора на мира.
Винаги си задавам въпроса, как бих постъпил Аз в подобна ситуация. Дали бих се борил за патент, и да живея в страх, или бих разпространил навсякъде чертежи, схеми и снимки. Като претегля нещата, стигнах до заключението, че моята "печалба" би дошла с реализирането на вторият вариант (с разпространението). Аз ще спечеля от разгрома на монополите, и от това, че ще намаля сметките си. В момента всеки един наш сънародник е на прага на бедността. Не е възможно да погасиш всички високи сметки като ток, парно, вода, и да живееш що годе добре с остатъка (ако изобщо има такъв).
  Аз също имам идеи, но не парадирам с това. Докато не сглобя нещо, то не мога да твърдя, че това нещо работи. Една идея е нищо повече от фантастичен разказ. Когато тя придобие материален облик, чак тогава може да се говори с факти, и да се доказва или не истинността на даден феномен.
« Последна редакция: Септември 14, 2013, 02:43:57 pm от Maistora52 »

Неактивен fever_wits

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 74
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #61 -: Април 16, 2013, 01:37:33 pm »
По принцип не пиша такива неща в конкретните теми, но на това което написа The Phantom няма как да се сдържа. Истината за БГ е че всеки иска да забогатее и то бързо и кара на принципа, не е важно аз да съм добре, важно е Вуте да е зле. Няма лошо от това да изкараш пари за прехраната за себе си и семейството си, лошо е като искаш една камара пари.
Преди време един си отиде от рак чакайки милиона си и .... така и не остави богатство на семейството си. За това сме на това дередже. С извинение, но циганите са по-сплотени от нас.
Не живеем в скапаната държава. Народа в тази държава е скапан и ще си остане скапан, докато не разбере, че е важно ВСИЧКИ да сме добре.
Българина е прекалено алчен и завиждащ.
« Последна редакция: Септември 14, 2013, 02:44:50 pm от Maistora52 »

Неактивен Петър

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 170
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #62 -: Април 27, 2013, 09:47:36 am »
Привет Майсторе,
Мисля че имаш два варианта:
1. Направи по-малко и работещо моделче ;
2. На съществуващия модел ограничи оборотите - за да не се саморазрушава.
Не се отказвай !
Поздрави

Ghost

  • Гост
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #63 -: Април 27, 2013, 10:35:17 am »
Майсторе тези малките лагерчета наистина са много кофти там, или използвай по-големи 2 редови ролкови или направо иглени. За остичките ако ти се е изкривил материала можеш да използваш болтове на якост 12 (гайките може и на 10,9 ако имат на 12 още по-добре), но толкова дълги задължително трябва да ги подпреш. Надраскал съм набързо на пейнта вариант с който съм предвидил векторите на всички сили които имаш и ако подсилиш осичките така ти гарантирам, че няма да има грешка. Черното петно където е на болта всъщност пак е гайка която ще е заварена за подпорките така, че лагерчето ще се стяга м-у нея и тази гайка над лагерчето. От горе обаче където ти е улея ми се вижда много слабичко. Ако си определил разтоянието м-у 2-та болта направи сандрич с 2 планки за да ги застопориш неподвижно с тази планка с процепа. Всичко ще е разглобяемо така че ще можеш да си сменяш лагерчетата. Не знам какво ти е триенето на релсите от 2-те страни но се обзалагам, че е голямо ако няма някакъв материал по средата а това триене допълнително товари осичките. От цялата конструкция те са ти най-слабото място.

Ето и драсканиците.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 004
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #64 -: Април 27, 2013, 12:35:13 pm »
Поздравления Майсторе!

Важен и ценен е принципът, който показа  :D, а не техническото изпълнение. Доста сме тук в този форум, все хора техничари, ще намерим най-добрата и балансирана конструкция.

Аз предлагам на прима виста следното:
Тия актуатори хич не ми се виждат надеждни и прости за изпълнение. Те спъват ротора и се хаби голяма механична енергия, вдигат голяма аларма! Трудно ще се постигне балансировка така. По-добре е да се направи един балансиран ротор, като на турчина, а останалото - статора ще се направи с отделно механично задвижване с външен източник на захранване, отделна-независима механика и само ще синхронизира движението си с ротора - това с електроника.
Сетне, няма да е никакъв проблем закаченият генератор, който ще се захранва от самият магнитен мотор да захранва статорната част. Така нещата ще се опростят откъм изработки и балансировка.

За ротора имам следната идея: Дебелостенна пластмасова тръба. Два алуминиеви струговани капака и ост. Ротора се разпробива на цифрова фреза с изчисления за балансировка. После следва балансиране на ротора с отнемане и добавяне на материал. Кръгли неодимови магнити - могат да се поръчат от Китай /размери, които нямат в Прамиз/. Освен лепене, и механично захващане на магнитите с болт, с изрязана глава /като при турчина/.

Остава да помисля, как точно трабва да се направи статора?

Други предложения?

Неактивен Брадатия

  • Специалист
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 111
  • Пол: Мъж
  • Мераклиите са повече от китайците!
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #65 -: Април 27, 2013, 06:26:05 pm »
Поздрави Майсторе за импулса дето те кара да експериментираш! Не бързай да разглобяваш опитния модел, той е за това да се правят корекции и подобрения на изпълнението. Иначе профилната гърбица е правилното решение за водене на ролка, закрепена на активната рейка. Имам няколко предложения за корекции, които ще станат бързо и евтино и ще можеш да продължиш с експериментирането.
   Първо - самата профилна шина е доста тънкостенна и предполагам, че и тя е поддала и се е огънала. Затова вземи парче дебела шина, пробий я на същото междуосово разстояние и я монтирай под сегашната профилна шина. Така ще усилиш профила и ще намалиш огъващия момент, защото се намалява и рамото на реакционните сили. Ако нямаш по-високо якостни болтове, тези можеш да ги втвърдиш като навиеш гайки по цялата свободна резба.
  Второ - силите които се мъчат да огънат осите на лагерите се пораждат от смяната на посоката на рейката, затова трябва да организираш контра сили за да намалиш ударите върху наклонения диск. Има много начини за балансиране, но тук ще ти е полезен някой двигателист, че може да ги сметне и да предложи конструкция. Аз ти предлагам нещо по-просто като решение, колкото да можеш да си довършиш опитите и да си анализираш поведението на системата. Това е така наречената слабост на инженера - пружина! :D  Просто закачваш някаква пружина на опън (коравината ще я подбереш опитно) и тя ще държи единия лагер винаги притисната до наклонения диск. Така се намалява и шума защото лагера ще бъде винаги притиснат до капака и няма да има удари които да се мъчат да огънат оста. А силата за разтягане на пружината ще помага при движението на рейката в обратната посока и загубите от нея са почти нулеви.
   Третото ще те питам на лични. ;)

Неактивен Vector

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 559
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #66 -: Април 27, 2013, 08:03:27 pm »
Принципът е важен! а аз, не мога да го "фана ",бихте ли ми обяснили ,моля?! :)
Благодаря!

Неактивен Vector

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 559
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #67 -: Април 27, 2013, 08:16:04 pm »
Сега го гледах - има хляб в таз с-ма !Успех!

Неактивен getca

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 764
  • Пол: Мъж
  • https://t.me/BGfreeman
    • http://analogov.com
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #68 -: Април 27, 2013, 09:19:29 pm »
Здрасти, Майсторе,

То беше ясно, че няма да издържи, мда. Затуй предлагам да сътворим електрически привод на рейката, а нея самата да турим връз читави направляващи(ше трябват малко волни дарения :) ). Електриката ще позволи плавна регулация на оборотите, в добавка с малко механика и на хода на рейката. Така ще е по-удобно да се види поведението на машинарията. Обратната връзка по-натам, сега е още рано. Ако има интерес ще рисуваме.
Допълнително ще отпаднат аксиалните усилия в лагерите на оста, което си е голям плюс.

Поздрави...

« Последна редакция: Април 27, 2013, 09:26:00 pm от getca »

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 048
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #69 -: Април 27, 2013, 09:19:53 pm »
   Майсторе, и аз съм като теб - с добри идеи, но "спръднебойско" изпълнение. Само с бормашина и ъглошлайф си е направо мъчение да правиш изобретения. Така губим и много време с ръчна работа, а колко пот и кръв леем си е друг въпрос. Като ти гледам снимките надушвам, че ти дори и електрожен нямаш. Иначе той върши добра работа при закрепване на разни детайли.
   А някои хора що годни стругове и фрези продадоха на вторични суровини, трагедията е пълна!

lazy

  • Гост
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #70 -: Април 27, 2013, 09:29:37 pm »
        Поздравлиния Майсторе,
    1. Зада не се разпада рейката смятам, че и е нужно принудително мазане или поне маслена баня.
    2. На вала трябва да има товар - за предпочитане регулируем - генератор, хидравлична или механична спирачка. На Йълдъз моторите не случайно имат вентилатор иначе не е ясно колко ще се вдигнат оборотите.
    3. Не видях може ли да се отдалечи или да се екранира актуаторната рейка от ротора за да спре въртенето.
                                                                                                             Успех момчета!

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #71 -: Април 27, 2013, 09:42:40 pm »
Подозирам, че тук има един чалъм, който майстора струва ми се е забелязал но е пропуснал да сподели. Поради който елзадвижването няма да се получи.

Неактивен hyparh

  • Сериозен Експериментатор
  • Сериозен
  • ****
  • Публикации: 1 013
  • Пол: Мъж
  • As above, so below
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #72 -: Април 27, 2013, 11:32:48 pm »
Принципът на работа (от клипчето) ми напомни много на едно видео, което гледах преди време:

http://www.youtube.com/watch?v=cGq2WSnE7j0

Оттук ми хрумнаха въпросите - колко оборота ще може да развива двигателя и ще има ли някакъв спирачен механизъм?
Поздравления и от мен за страхотната работа!

Неактивен dbonev

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 27
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #73 -: Април 27, 2013, 11:52:21 pm »
             Майсторе, поздравления и от мен за идейния проект и реализацията! Виждам че модела е направен повече за да се докаже работоспособност и че принципът е верен .Ако тази конструкция трябва да работи седмици , месеци ,а защо не и години ,шейната с магнитите според мен трябва да се монтира на призми и съчмени или ролкови танкети .Водещите призми са закалени ,танкетите са като капсолован лагер със собствено смазване .Издържат на големи натоварвания-до тонове ,съобразно типоразмера .Скорост до 12м/с и ускорение до 50 м/с на квадрат .Силно ще се намали триенето и шума- няма да се губи и центровката .Призми и танкети се произвеждат като готови продукти с различни типоразмери . Доста трябва да се уякчи възелът - актуаторен диск-рейка ,а двата лагера да се заменят с лагеруващи гумено бандажни ролки за намаляване на шума .Вероятно ти имаш собствени идеи и планове за подобрения ,но две глави винаги мислят по - добре от една ,а дане говорим за много и умни глави каквито има във форума .С твоите модели извадени на показ на доста хора ще им "пламнат главите" (включително и моята ), както казваше един наш колега .Поздрави на всички и успешни конструкции!
« Последна редакция: Април 28, 2013, 09:30:25 am от dbonev »

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #74 -: Април 28, 2013, 12:07:25 am »
Поздравления! Работата с подръчни материали е до болка позната на повечето във форума..... Много ми хареса първото моторче, което се явява макет а и е по-нагледно. Кога ще ни зарадваш с готов клатещ механизъм за него? Пък веднъж да тръгне, ще  мислим токовете на Фуко и разните му модификации за примишлено и битово внедряване. ;)
От доста време не съм хващал на работа по наща тема /просто не ми остава време/, въртят ми се едни идеи пак около Тесла. Ще запрятам ръкавите! ;)
Поздрави, продължавай в същия дух! Така се мотивираме и ние.