Автор Тема: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"  (Прочетена 255683 пъти)

Неактивен peter3

  • Неактивен
  • Публикации: 3
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #75 -: Април 28, 2013, 12:19:22 am »
ПОЗДРАВЛЕНИЯ МАЙСТОРЕ !!!
От няколко години следя редовно форума от чисто "техничарски" интерес, въпреки многото интересни теми които се изписаха смятам, че това е най-реалното постижение. Браво!!! Смятам, че всички трябва да те подкрепим, кой с каквото може. Аз не разбирам много от магнити и няма да се опитвам да давам идеи, но имам струг и мога да помогна с реална работа и с някои материали, така че  давай ... ние сме зад тебе. Ако имаш реално задание може да ми го пратиш на този мейл peter_3@mail.bg
« Последна редакция: Април 28, 2013, 12:25:23 am от peter3 »

jhonjhon

  • Гост
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #76 -: Април 28, 2013, 12:40:40 am »
Майсторе, малко съм скептичен за крайния резултат, но те подкрепям и ти предлагам идея за задвижване на статорната рейка. Рисунката е аматьорска, но мисля че идеята става ясна:

« Последна редакция: Април 28, 2013, 12:43:51 am от teslov »

Неактивен rokssi2

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 25
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #77 -: Април 28, 2013, 08:18:18 am »
Здравей.Помисли как да разположиш магнитите на това рамо че то да стане диск,който да се върти в една посока.Това дето искаш да сменяш посоката на движение на рейката с тегло 5кг.е многа трудно.В ДВГ това са клапаните но те са с тегло 100гр.Мисля че при високи обороти нямя начин реиката да издаржи при каквато и да е конструкция.Поне аз не се сещам някъде в машинариите да е използвано такова нещо.               Успехи

Неактивен rokssi2

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 25
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #78 -: Април 28, 2013, 08:31:26 am »
Помисли и за два редуктора от стари флексове и колянов вал от едноцилиндров мотор и биелата.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 004
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #79 -: Април 28, 2013, 09:17:58 am »
Майсторе, относно новата ти идея:
Хубаво, ама кое ще ти движи кобилицата? Нали в крайна сметка движението в ротора се инициира от движението на кобилицата /стоторния магнит - ляво, дясно/ - или искаш да кажеш, че ще настъпи нещо като синхронизация и самозадвижване на статорния магнит?

А няма ли да е същото, ако вместо кобилица се постави друг-трети диск по средата. Така със зъбни колелета ще се синхронизират и вече ще се ползва сборът от въртящите моменти на всичките три диска?

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #80 -: Април 28, 2013, 09:45:43 am »
Цитат
Здравей.Помисли как да разположиш магнитите на това рамо че то да стане диск,който да се върти в една посока.Това дето искаш да сменяш посоката на движение на рейката с тегло 5кг.е многа трудно.В ДВГ това са клапаните но те са с тегло 100гр.Мисля че при високи обороти нямя начин реиката да издаржи при каквато и да е конструкция.Поне аз не се сещам някъде в машинариите да е използвано такова нещо. 

Това е погрешното обяснение което си представят всички и което може да се окаже малкото камъче дето ще преобърне колата. Малко по нагоре вметнах, че е неподходящо да се ползва електрозадвижване. това е така защото рейката не е само разпределител. Магнитните полета на рейката и на ротора създават наклонени равнини които избутват ротора напред. рейката се явява опората на която стъпва ротора за да се завърти и съответно изпитва същият, ако не и по голям товар. Същият проблем ще се появи и при новата ти концепция Майсторе. Каквато и да е концепцията рейката трябва да е най здравият и надежден елемент. Статичният товар върху нея е в пъти по голям от силата на въртенето. Сметките на силите при наклонени равнини не са много по различни от тези при лост от втори род. А тук  рейката се явява опората на лоста.         

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #81 -: Април 28, 2013, 10:13:57 am »
           Здравейте,
   Гледам отговор №61 и правя следното допълнение. Наклонените колелета, водещи страничния магнит, трябва да са във форма на латинското "V". За един оборот, два пъти (удвоена честота) магнита ще измине разтоянието от ДМТ до ГМТ. Така се постига параметричен резонанс. Друго решение е редуктор 1:2 така, че наклонените колелета да се въртят с удвоена честота.
« Последна редакция: Април 28, 2013, 10:16:47 am от mi68 »

Неактивен getca

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 764
  • Пол: Мъж
  • https://t.me/BGfreeman
    • http://analogov.com
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #82 -: Април 28, 2013, 10:38:34 am »
Радико, айде поспри малко  :) Не ви ли се струва, че на гадаене отива работата каква била тая сила, оная сила. Колко му е да се закачи някакво кантарче и да се добие представа за усилията в конструкцията. Върху рейката най-вече. Ние с МЗК носехме, но се унесохме в приказки. Електрозадвижването осигурява:
   - Проста и надеждна механика с КММ(коляно-мотовилков механизъм);
   - Регулиране на скоростта и оттам оборотите на въртене;
   - Възможност за изследване на цялата конструкция в реални условия без обратна връзка за автономия и преценка на възможностите.
След окончателно изясняване на ситуацията може да се мисли за чисто механичен вариант на управление или хибриден - електромеханичен. Емоциите и бързането(прекаленото желание за автономия) са вредни в подобни ситуации.
В крайна сметка аз го виждам така тунингования мотор:
   > Нови конусно-ролкови лагери на оста;
   > Нови направляващи релси на рейката с линейни лагери - продават се на метър, но трябва малка инвестиция(около 50лв за два лагера и релса);
   > Ново ел. задвижване на рейката - ел. мотор с регулатор на оборотите, предавка за повишаване на момента, КММ, рейка. Могат да се ползват готови детайли.
Майсторе, не се отказвай от тоя проект, щото си доста напреднал. Има реален шанс да заработи, според мен. Дай да го направим като хората, но без влагане на малко средства няма да мине. Това може да се реши лесно, като гледам активността по темата  ;D.

Поздрави...

Добавка: Прикачвам картинки на лагери и направляваща. Това е възможно най-евтиния вариант.
« Последна редакция: Април 28, 2013, 12:41:45 pm от getca »

Неактивен пламгаз

  • Експериментатор
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 103
  • Пол: Мъж
  • не взимай повече отколкото можеш да платиш!!!
    • plamgaz.com
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #83 -: Април 28, 2013, 10:48:09 am »
 Поздрави Майсторе и ЧЕСТИТ светъл празник на всички!!! Седя, гледам, чета, мисля; чета, мисля, гледам; и колкото повече чета, толкова повече се обърквам. Мисля, че така дистанционно дискутиране няма да е от полза. Моята идея е да се съберем на място, да огледаме модела и да преценим кои с какво може да помогне. Идват доста почивни дни и ако има съфорумци от София, които са навити да се съберем и да отидем на място при Майстора да ударим по едно рамо. Аз  мога да взема още трима с мен, транспорта е за моя сметка. Пишете ми на Л.С. за координация.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #84 -: Април 28, 2013, 01:16:09 pm »
Цитат
ПОЗДРАВЛЕНИЯ МАЙСТОРЕ !!!
От няколко години следя редовно форума от чисто "техничарски" интерес, въпреки многото интересни теми които се изписаха смятам, че това е най-реалното постижение. Браво!!! Смятам, че всички трябва да те подкрепим, кой с каквото може. Аз не разбирам много от магнити и няма да се опитвам да давам идеи, но имам струг и мога да помогна с реална работа и с някои материали, така че  давай ... ние сме зад тебе. Ако имаш реално задание може да ми го пратиш на този мейл peter_3@mail.bg
Струва ми се,че за доброто на каузата е по добре всичко да се споделя тук в форума за да се види, че някой помага наистина. Да не забравяме, че примерът е заразителен.

Неактивен dbonev

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 27
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #85 -: Април 28, 2013, 02:51:05 pm »
             Подкрепям стремежа към търсене на опростени конструкции (наистина най-гениални са простите неща),като тази от отговор #92 на Майстора. Ако забелязвате най- много идеи идват на този, който най- много се е занимавал на практика с магнитите. Струва ми се, че ще бъде залитане в неправилната посока, ако намесим допълнителна електроника, електромагнити,  допълнителни захранвания и пр. Нали идеята е всеки да го има в мазето - като начало. НАЙ-ПРОСТО Е ДА ГО НАПРАВИМ СЛОЖНО, НО НАЙ- СЛОЖНО Е ДА ГО НАПРАВИМ ПРОСТО !!!
             Честит празник на всички!
« Последна редакция: Април 28, 2013, 03:34:47 pm от Maistora52 »

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #86 -: Април 28, 2013, 03:52:19 pm »
Майсторе, няма как да участвувам в сбирката, много ми е далече.
Каквото ви се запъне като детаили, пращай чертеж, ще го направя ище го пратя.
Имам предвид зъбни колела. лагерини пети и такива работи.
Успех и честит празник!

Неактивен Брадатия

  • Специалист
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 111
  • Пол: Мъж
  • Мераклиите са повече от китайците!
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #87 -: Април 28, 2013, 07:07:13 pm »
И аз като колегата dbonev мисля, че на този етап не трябва да се усложнява и оскъпява модела с електроника и автоматика. После като се изчисти идеята, може да се направят тези подобрения с цел намаляване на загубите и подобряване на регулирането на работата. Засега според мен чисто механичната връзка дава постоянната зависимост между ротора и рейката. Иначе може да се получи плъзгане като при асинхронните двигатели, което не се знае до колко ще подобри или влоши работата.

Неактивен lda_has

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 323
  • Пол: Мъж
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Скайп: lda_has
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #88 -: Април 28, 2013, 08:54:37 pm »
      ПОЗДРАВИ МАЙСТОРЕ  и от мен!!!
Следя темата с голям интерес. Идеята е отлична, но изпълнението малко куца според мен. Имам в предвид стабилната работа на шейната с постъпателно/възвратно движение и големия шум при работа. Позволявам си да вметна и моята идея за промяна на Магнитния двигател във връзка с горе споменатите слабости според мен.

 Прикачам скица как виждам измененията на двигателя за по-добра и стабилна работа:

Защо предлагам конструктивните изменения?
1. Намаляване на на триенето
2. Намаляване чувствително на шума
3. Постигане на пълен синхрон спрямо въртенето на ротора и постъпателното/възвратно движение на шейната
4. Възможност за добавяне на центрубежена спирачка за регулиране на максималните обороти предпазващ ротора от саморазрошаване

 

Неактивен Брадатия

  • Специалист
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 111
  • Пол: Мъж
  • Мераклиите са повече от китайците!
Re: Българският Магнитен Двигател "AMAG - Tornado"
« Отговор #89 -: Април 28, 2013, 09:26:19 pm »
Майсторе, а мислил ли си дали можеш да замениш възвратно-постъпателното движение на рейката с някакъв малък ротор с разположени на него магнити с кръстосани оси? Един вид да се имитира червячен редуктор! Естествено, че на големия ротор трябва да остане един ред магнити.