Здравейте нови приятели!Радвам се да ви видя
Този път ще отговоря набързо на разсейващите въпроси:
Cadaceus:Попрочетох малко по-сериозно темата за оптимизатора ти.Предлагам за в бъдеще да не пишеш в мои теми и аз в твои.Ок ли сме?Приятели?
Един жокер още към теб.Хидравличната спирачка в ТУ е моя дипломна работа от далечната 94 година.На година има 200-300 заявки за изпитания на разни частни разработки.Отначало наистина се проведоха няколко теста,но после управата на университета забрани такива експерименти по прости финансови причини,вследствие на 3 повредени двигателя.МОЛЯ не ми отговаряй.
MZK: Пробвах снощи чата..не става за работа:към полунощ обсъждахме фотоапаратите ,а към 3:30 улавяхме космически дъжд с антени на кило ракия..
Поколенията аз не съм ги обяснил правилно,затова не се разбира:
4-то поколение е ГИ с 23456-8 ел.дюзи/клапани,впръскващи изпарена газ в пълнителния колектор,дали има ОБД и дали са адаптивни няма значение.
5-то поколение впръсква директно в цилиндъра-дали през бензиновите дюзи или през отделни газови пак няма значение.При тях фазата е задължително течна.
По въпроса за зъбите на к.вал:Тук приеми като аксиома ,че няма кола с кола една еднакви.При мен компа пали на 3-ти оборот,демек 2 оборота смята при 250 об/мин.Толкоз ми е процесорчето бързо.При теб може да са 1-2-3,в зависимост от запалването и ЕКУ-то.Абсурд е да говорим за универсално устройство,но за мен,както казах вече е по- важно да формираме процеса на определяне на резултата при промяна на параметъра предварение.Основното тук е различните горивни камери изискващи различно горене и фронт.Тук съм много напред с материала.Полирал съм портове,глава,бутала.Сменях степен на сгъстяване 3 пъти,в момента съм на 10,6:1 и май иска още...тая думичка "май" ме убива.Сондите на катализатора са две + температурен датчик за изгорели газове...там поне виждам всичко.
За фабричното предварение не си прав или поне не мога да докажа обратното.ЕКУ OBD 0(90-95г) е с 3Д карта на предварение по максимални стойности измерени с лабораторен бензин А91.Като нараснаха малко епромовете добавиха джъмпер за още 3 карти92,95,98 октана.96 година (ОБД 1) видяха ,че номера с джъмпера не минава,щото клиента налива едно пък то друго до ден днешен и сложиха нок сензор,който дава само закъснение!Казвам от 96 до 98 картата за предварението е има получена с обратен инженеринг.За съжаление навремето като се занимавах с тунинг и коли за рали шампионата изобщо не съм гледал с око за икономия или околна среда.Гонеше се само мощност.Там се ползваха 105-110 октана горива,които имаха малко бензин вътре.Детонациите се решаваха с добавки,нок сензора се изхвърляше и се караше само в лютеницата.Двигател се отваряше всяка седмица,ако не се отвoреше сам по време на състезанието.Демек опита ми е нулев
ОБД2-след 2000 година.Мистерия,още не разбит кода или поне го няма в нета.Може компа да дава аванс и да слуша нок сензора,че да се спре,но няма как да го докажа.Трябва като променлива величина да сменям октановото число на бензина и да гледам на осцилоскопа дали аванса не идва в плюс.При газ не го прави,,което ме навежда на мисълта ,че пак караме по карта ико налеем лошо горива пускаме само закъснение.И пак казвам това е само на моята кола.
Проблема с + един оборот.Моя компютър има функция следене и определя missfire на конкретен цилиндър.Това става на база на много датчици или поне още един от основните.С купешкия авансатор аз му бъркам в здравето с грешка Missfire in any cylinder...
Тук идва момента да спомена за колегите разработващи ТАП от съседната тема,че трябва да се преосмисли първоначалното задание...и там имам идея ,но не разбирам от софтуер..модерен поне.
За шамарите отдавна съм се бутнал..карам Хонда от 19 години.Витеците са 3 вида-пълнителен по ход на клапана,изпускателен по ход на клапана и фазов смукателен.Това е трудна ,дълга и друга тема,но да кажем ,че основно ми трябва закъснение на запалването след витек режим,които пък си избирам с бутон от таблото кога да тръгне,значи...след 2500 трябва да мога да пусна закъснение от ТАП-а.
Универсалния ТАП ми върши работа от 1250 до 2500 оборота,но с грешката спомената по-горе.Над 2500 големия аванс спъва мотора и няма нищо общо с работата на бензин със 105 октана.
Смятам ,че трябва и може да се направи ТАП под конкретен мотор,според неговите изисквания от към горивна камера и бензинов комп.Няма универсално решение.
Цъкнах на форума ви ,но регистрациите са прекратени...не стигнах до кандидатстване