Здравейте,
Двигател е силова машина, която преобразува вид енергия, в случея магнитна във механична енергия (въртене).
Генератор - ген-инфорнация, ра-Слънце въртене в кръг(окръжност), тор-тороид магнитно поле. Генератор е въртене на магнитно поле и производство на електричество.
Омичното съпротивление може да е положително или 0-свръхпроводимост. При определени състояния на електрическа верига говорим за отрицателно съпротивление.
Първо трябва да имаме електрическа верига, примерно двигател+генератор механично свързани и електрически. Ако имаме обратна връзка в електромагнитното поле, системата ще почне да се самоускорява, демек имаме отрицателно съпротивление от динамичен вид.
С отрицателно съпротивление се обеснява тунелен ефект-тунелен диод, динатронен ефект-тетродна лампа, регенератевен приемник. Явлението е доста обширно, веднъж имаме вторичен противоположен ток, втори път тунелен (коридорен) ефект, генераторен режим и т.н.
За да имаме допълнителна енергия в електрическа верига, трябва да дойде от външен източник, примерно то магнит, според мен това се изска да се разисква.
Втори подход параметрично усилване, магнит се придвижва механично, напред назад, може и чрез стояща вълна.
Темата е голяма боза, гевори се за двигател, после за ел. верига с отрицателно димамично съпротивление, без да е упоменат кой метод се ползва.
Уточнете понятията какво са разисква!